کد خبر: ۳۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



امروز جمعی از بازنشستگان جهاد کشاورزی در سه حوزه منابع طبیعی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز جمعی از بازنشستگان جهاد کشاورزی در سه حوزه منابع طبیعی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

رحمانی یکی از این افراد گفت: مسوولان جهاد کشاورزی استان اسفند سال ۹۵، ۹۰ نفر از کارکنان خود را بازنشسته کردند و قرار شد مطالبات تا مرداد سال جاری تمامی مطالبات آنها پرداخت شود اما تاکنون پرداخت نشده و به هر جایی هم که سر می‌زنیم کسی پاسخگو نیست.

وی گفت: به ما گفتن اگر از جهاد بیرون بروید و بازنشسته شوید قول می دهیم مطالباتتان را پرداخت کنیم، اما خبری نشده و اگر مسوولان استان کاری برای ما نکنند مقابل وزارتخانه تجمع می‌کنیم.

یکی دیگر از این افراد گفت: برخی از این افراد سال ۹۴ بازنشسته شدند و به ما وعده دادند که سال ۹۵ پولمان را پرداخت می‌کنند اما حرفهایش فقط وعده الکی بوده است.

این بازنشسته جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ نفری که از این سازمان بازنشسته شدند سنگرسازان بی سنگری هستند که در جنگ حضور داشتند و ‌اغلب آنها جانباز، ایثارگر و آزاده هستند.

دیگر بازنشسته جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان بیش از ۶ میلیارد تومان است، گفت: مسوولان استان باید به وضع ما رسیدگی کنند و صدای ما را بشنوند اما استانداری اجازه حضور در ساختمان و ملاقات با استاندار را نمی‌دهد و حتی به ما می‌گویند به ۱۱۰ زنگ می‌زنیم.

بازنشسته جهاد کشاورزی گفت: با چه روی به خانه‌ها و نزد زن و بچه هایمان بازگردیم وقت ازدواج فرزندانمان رسیده اما با کدام سرمایه و زمینه آنها را فراهم کنیم، حاضریم زندان برویم اما با دست خالی به خانه باز نگردیم.

یکی دیگر از این افراد در ادامه با اشاره به اینکه ۹ فرزند دارد گفت: ۶ نفر از فرزندانم با داشتن مدرک کارشناسی ارشد بیکار هستند و موقع ازدواجشان هم گذشته است.

وی گفت: حقوق و مطالبات خودم که پرداخت نمی‌شود هیچ از مسوولان جهاد کشاورزی خواستیم یکی از فرزندانم را به جای خودم در جهاد کشاورزی به کار بگیرند اما این کار را نکردند و ۲۱۰ نفر نیرو از بیرون سازمان جذب کردند.

فرد دیگری گفت: ۳۳ ماه سابقه حضور در جبهه را دارم، ۳۵ سال سابقه کار دارم که ۳۱ سال آن را در مناطق محروم سپری کردم حق ما نیست که با این همه خدمت فرزندم که با معدلی خوب فارغ التحصیل شده بیکار باشد و نیرو از بیرون سازمان جذب شود.

دیگر بازنشسته جهاد کشاورزی گفت: بعد از ۳۱ سال کار و افتخار جانباز بودن نامه‌ای از بنیاد شهید را برای رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و‌ بویراحمد بردم که فرزندم برای امرار و معاش جذب شود اما به ما بی‌توجهی کردند.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۲۸ قانون امور ایثارگران فرزندان جانبازان و ایثارگران باید در ادارات و دستگاه‌ها جذب شوند اما جهاد کشاورزی به قانون هم بی‌اعتنا است.

وی گفت: به ما می‌گویند رشته تحصیلی فرزندانتان مرتبط با جهاد کشاورزی نیست در حالی که اغلب کسانی که جذب شده اند اصلا رشته مرتبطی با این سازمان ندارد.

وی گفت: سرمایه‌ای نیست که برای فرزندانمان شغل ایجاد کنیم نداریم و حتی یک مکانیکی که می‌خواهیم فرزندانمان آنجا مشغول به کار شوند می‌گویند فامیل‌های خودمان بیکار است و فامیل خودمان را جذب می‌کنیم.

اسدی دیگر بازنشسته جهاد کشاورزی با بیان اینکه دستگاه‌ها قبل از بازنشسته کردن افراد باید اعتبار آن را تامین کند، گفت: سازمان در سال گذشته یکسری نیروی مازاد را بدون پیش بینی اعتبار جذب کرد، دستگاه‌های نظارتی به موضوع جذب این افراد وارد شدند که تعدادی از این افراد غیرقانونی است که این افراد یا باید بروند و یا اینکه نیروهایی را بازنشسته کنید.

وی گفت: مسوولان جهاد کشاورزی به ما گفتند تا رونوشت حکم بازنشستگی شما را ارائه ندهیم نمی‌توانیم تامین اعتبار کنیم که این دروغ روشن بود.

یکی از بازنشستگان گفت: چند ماه به بازنشستگی ما مانده بود که از ما خواستند بازنشسته شویم و حتی کارت ما را از لیست حضور و غیاب حذف کردند و گفتند شما بازنشسته هستید.

در ادامه تجمع بازنشستگان مجید محنائی معاون اقتصادی استاندار، علیرضا رستگار معاون برنامه ریزی و‌ رمضان بیدار مغز معاونان اقتصادی جهاد کشاورزی در جمع معترضان حضور پیدا کردند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن شنیدن سخنان بازنشستگان با بیان اینکه از طرف احمدی استاندار مامور پیگیری مشکلات بازنشستگان هستم از مسوولان جهاد کشاورزی استان شدیدا انتقاد کرد و گفت: بخشنامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این بود که دستگاه‌هایی بدون تامین اعتبار نیروی خود را بازنشسته نکند.

وی خطاب به معاونان جهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی بدون توجه به این بخشنامه کارکنان خود را بازنشسته کرده که دلیل عدم اجرای بخشنامه آقای نوبخت و سایر مسائل را تنظیم و به استاندار گزارش می‌دهم.

این مسوول ضمن عذرخواهی از بازنشستگان به دلیل موضوعات پیش آمده و تاخیر در پرداخت مطالبات آنها افزود: از مشکلات و گرفتاری های شما باخبریم و قبل از اینکه در جمع شما حاضر شوم از بحث ها و درددل‌هایتان آگاه بودم و آنها را به استاندار منتقل می‌کنند، ضمن اینکه جهاد کشاورزی علت تمکین از بخشنامه مطرح شده و همچنین اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل را به ما ارائه دهد.

محنائی با ذکر این نکته که سازمان برنامه و بودجه استان نمی‌تواند مبلغ این افراد را تامین کند، گفت: بودجه استان مشخص است، پاداش بازنشستگان را جهاد کشاورزی و مرخصی را استان تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون بودجه دستگاه‌ها در سال جاری موظف هستند از محل فروش املاک مازاد مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

معاون اقتصادی استاندار خطاب به معترضان گفت: قول می‌دهیم با همه توان مطالبات شما را پیگیری می‌کنیم، شما هم اجازه دهید کار طبق روال عادی و قانونی خود پیش برود.

وی با بیان اینکه همین امروز به استاندار گزارش می‌دهم، افزود: نماینده بازنشستگان هفته آینده نیز پیگیر اقدامات صورت گرفته در استانداری استان باشد.

علیرضا رستگار معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی هم گفت: جهاد کشاورزی ۵ ساختمان سند دار خود را تعیین کرده که با فروش آنها مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
فروش املاک برای تسویه حساب آدمو یاد زمان قاجار میندازه که یه تیکه از مملکت رو میفروختن
چقد بی مسئولیتی و بی تدبیری تا کی این مردم میخوان سکوت کنن
نظر شما
ادامه