کد خبر: ۳۷۹۱۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: پایه این تحولات متوجه بخش خصوصی و به کارگیری آنها در فعالیت­های حوزه دامپزشکی خواهد بود ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: طبق قانون برون‌سپاری وظایف سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی افزایش خواهد یافت و این سازمان تنها وظیفه نظارت را برعهده خواهد گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصاد آنلاین، «دکتر علیرضا رفیعی پور» با بیان اینکه دامپزشکی بیش از 36 هزار عضو دارد، افزود: این اعضاء در بخش‌های مختلف حاکمیتی، اجرا و خصوصی مشغول به فعالیت هستند و وظیفه حفظ امنیت غذایی کشور در بخش سلامت محصولات و فرآوردهای دامی را بر عهده دارند.

ضرورت برون‌سپاری وظایف سازمان دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وظیفه سنگین و مهم فعالین حوزه دامپزشکی، گفت: در این حوزه از فوق تخصص تا تکنیسین‌­های دامپزشکی در سراسر کشور و دورترین نقاط به سلامت جامعه خدمات رسانی می­‌کنند و در صورت برون‌سپاری وظایف سازمان دامپزشکی، آن ها می‌توانند در حفظ سلامت جامعه مؤثرتر عمل کنند.

وی اقتصاد دامی را یکی از فعالیت­‌های اصلی اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: از گذشته تا امروز حوزه دام یکی از حوزه‌­های اقتصاد پایدار در ایران بوده است که لازم است که مطابق با علم روز آن را پیش ببریم.

دامپزشکان خود را مجهز به علم و دانش روز کنند

رفیعی پور اضافه کرد: دامپزشکان باید همگام با دنیا خود را مجهز به علم و دانش روز کنند تا در توسعه این فعالیت اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سازمان دامپزشکی ارتباط خود را با بخش خصوصی و دانشگاه افزایش می دهد

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به جلسات اخیر این سازمان با بخش خصوصی، گفت: بدون همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی و همچنین حوزه دانشگاه، رسیدن به اهداف فعالیت­های دامپزشکی امکان­پذیر نخواهد بود، به همین دلیل این سازمان سعی دارد تا ارتباط خود را با دو بخش خصوصی و حوزه دانشگاه افزایش دهد.

تحولات بزرگی در سازمان دامپزشکی در راه است

رفیعی پور در پایان با بیان اینکه تحولات بزرگی در سازمان دامپزشکی در راه است، افزود: پایه این تحولات متوجه بخش خصوصی و به کارگیری آنها در فعالیت­های حوزه دامپزشکی خواهد بود.

 

گزارش بیماری آنفلوانزای طیور در ۱۲ ماه سال

رییس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به آخرین وضعیت گزارش های رسیده از آنفلوانزای پرندگان اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان مختص ما یا زمان خاصی نیست اما به هر حال از آنجاکه به سمت فصل سرما حرکت می کنیم و در مسیر مهاجرت برخی پرندگان قرار داریم، مرغداران باید اقدامات پیشگیرانه را در خصوص این بیماری انجام دهند.

وی ادامه داد: گزارش های بیماری آنفلوانزای طیور در ۱۲ ماه سال از برخی واحدهایی که شرایط بهداشتی را رعایت نکنند به دست می رسد و توصیه هایی در این زمینه به مرغداران می شود که با توجه به سرمای هوا و جابجایی پرندگان پرورشی، ممکن است بیماری هایی از این طریق به مرغداری ها منتقل شود لذا باید مرغداران با حساسیت بسیار بالایی مراقبت کنند تا در این شرایط حساس درگیر عوامل بیماری زا نشوند.

امسال تب برفکی بسیار خوب کنترل شد

رییس سازمان دامپزشکی همچنین در خصوص بیماری تب برفکی بیان کرد: امسال تب برفکی بسیار خوب کنترل شد. در حال حاضر در مرحله اجرای فاز اول مهار آن قرار داریم که بر این اساس اقدامات پیشگیرانه انجام شده است و دام ها برای فصل پاییز واکسینه شده‌اند.

بیماری لکه سفید میگو در نطفه خفه شد

رفیعی پور در ادامه با اشاره به تلفات بیماری لکه سفید میگو در سال جاری، افزود: امسال موفق ترین سال پرورش میگو بوده است که گزارش تولید این محصول از سراسر کشور موید این ادعاست.

وی ادامه داد: لکه سفید میگو بیماری است که ممکن است هر زمانی گزارش شود اما امسال این بیماری در نطفه خفه شد و هرگز به سطح گسترش نگران کننده ای نرسید.

 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
به خدا چند سال بیکارم یه کاری بکنید اقای دکتر
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
درود بر آقای دکتر رفیعی پور
بهترین روش همین است نه اینکه با حاکمیت و اقتدار وقت دامپزشکان را گرفتند.کشتارگاه مسوول فنی داره بعد یکی هم بغل اون بعنوان نماینده حاکمیت گذاشته بودند.حقوق ناظر دولتی کم بود و سر کار هم درست نمی رفت و خواسته های غیر منطقی هم از کشتارگاه داشت که به تبع آن خواسته ناظر برطرف می گردید و چندرغاز حقوق مسوول فنی هم چند ماه عقب میفتاد و خروجی کار هم که تغییر نمی کرد.
فقط خواهشمند است سریعا نیروهای ........ و غیر فنی که کرسیهای مدیریت را ابزار خودخواهی و سو استفاده کرده اند را جابجا فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
نمیدونم همش چرا ناخود آگاه به یاد ............. می افتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
اقای دکتر.ایا لیسانس های دامپزشکی هم عضوی ازین ۳۶هزار هستند؟تکلیف دکتر و کاردان مشخص است ولی جایی برای کارشناسان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی نیست.خواهشابعنوان رییس دامپزشکی و نماینده ,ب فکر تک تک اعضای دامپزشکی باشید نه ففط دکترا
دکتر ضیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
شما که هر روز دارید مجوز دادن رو سخت‌تر میکنید!
در آذربایجان غربی مرکز مایه کوبی ، داروخانه که به هیچ عنوان نمیدین، مطب خالی میدین که اونم به لطف همکاران داروخانه ای و فروش بدون نسخه‌شان یکساله تعطیل میشود. شما بگین بنده چیکار کنم؟؟
بله بخش خصوصی رو تقویت کنید اما طوری نباشه یکی که الان داروخانه داره سالی ۳۰۰ میلیون درآمد داشته باشه و اونی که وارد بازار کار میشه دست خالی بمونه حتی کار ثابتی نتونه داشته باشه.
بنده خواستم روستا داروخانه بزنم گفتن چون کلینیک نیست داروخانه بدیم میشه دارو فروشی، گفتم خب درمانگاه روستایی بدین گفتن درمانگاه روستایی صرفا برای مناطق خیلی محروم هست، عذر میخوام سازمان فکر میکنه دکتر دامپزشک از هوا فتوسنتز میکنه ، مناطق محروم اصلا صرفه اقتصادی نداره که بخوایم بریم هزینه کنیم.
دکتر ضیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
شما اگر واقعا به فکر ملت هستین برای مناطق محروم که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداره نیروی دولتی بردارین و حقوق مناسب و در شأن دکتر پرداخت کنید تا بره خدمت رسانی کنه، انتظار نداشته باشین طرف از امکانات و رفاه دور باشه با ماهانه ۲۵۰۰ ؟؟
ده سال تو بلوچستان و هرمزگان تو محرومترین منطقه به دور از امکانات بگذرونه نه حقوق مناسب که پس انداز داشته باشه ، نه امکانات آموزشگاهی ، نه بهداشتی، ازدواج رو هوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
بدین وسیله از کلیه دلسوزان و علاقمندان دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی به سرنوشت و آینده رشته و حرفه حیاتی و ارزشمند دامپزشکی، تقاضا می شود در راستای ارتقا سطح بهداشت عمومی و سلامت مردم کشور سرفراز ایران، تحقق اصل جهانی بهداشت واحد (One Health) و قرار گرفتن این رشته و حرفه مقدس و بسیار راهبردی در جایگاه شایسته و حقیقی خود، به حرکت ملی الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی و کانال تلگرامی صرفا صنفی "کمپین الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت" بپیوندید!
Telegram.me/elhagvet
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
1
دکتر جان ماه اول مسئولیت را که به مصاحبه و بازدید گذراندید لطفا سریعتر اقدام کنید فرصت این مدیریت ها آنقدر زیاد نیست خیلی زود دیر می شود ...
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
آقای دکتر فکری بحال این کارشناسی آزمایشگاه بکنید سال95 واسه آزمون استخدامی سازمان با مدرک کاردانیم شرکت کردم با وجود اینکه جزو قبولی های آزمون بودم ولی طبق یه قانون من درآوری و بی پایه حذمون کردند بخاطری داشتن مدرک کارشناسی اونم ناپیوسته...خوب من و امثال من چه خاکی بر سر بریزیم؟ متاهلم و بیکار این همه زحمت کشیدم آخرشم هیچ...جالب اینجاست مارو حذف کردن ولی به جاش افرادی رو گذاشتن که مدرک کارشناسی و ارشدم دارن..خواهشا پیگیر این وضعیت باشید آقای دکتر به قول دوستمون ماهم از این 36 هزار عضویم
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
میشه بگید کدوم بخش خصوصی !!؟ بخش خصوصی که تا انجمن یا جامعه درست میکنند یا تو نظام از بیست سال پیش که انتخاب شدن تا حال حتی اجازه انتخابات جدید به هر ترفندی شده هم نمیدهند و جز ............ و ............. و انحصارطلبی کار دیگری از این گروه بخش خصوصی دیده نشده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
برای شناخت بهتر جامعه از وظایف و‌عملکرد دامپزشکان استفاده از روابط عمومی قوی و شبکه های اجتماعی است.
نیروهای بخش روابط عمومی باید دوره های ترویج،روابط عمومی،دانش دامپزشکی ،دانش رسانه و نیاز اطلاعاتی مردم را بخوبی بلند باشند ..........................!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
با سلام خدمت شما ریاست محترم سازمان دامپزشکی کل کشور. امیدوارم با آمدن شما آقای دکتر فشارها و قوانین سخت و یک طرفه از روی دوش بخش خصوصی برداشته بشه. آقای دکتر در حال حاضر بخش دولتی با توجه به شرایط کاری سخت و بسیار دشوار بخش خصوصی به جای حمایت و کمک به بخش خصوصی گاها با سختگیری های بسیار زیاد و بی مورد خود مشکلات بسیارزیادی رو ایجاد میکنند. خواهشمندیم حمایت از بخش خصوصی رو افزایش بدید. ممنون
اکبر حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
ضمن تقدیر وتشکر از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور جناب اقای دکتر رفیعی پور در انتخاب شایسته معاونت محترم پشتیبانی ومالی جای دارد در سایر استا نها نیز از افراد ی کارشناس مالی بوده وبر مسائل و موضوعات اداری در حوزه حقوق افرادو.... اطلاع کافی دارند استفاده شود
همكار سازماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
رئيس فكر كنم يكي به شما آدرس اشتباهي داده ...............
دامپزشك سازماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
ديگه چيزي نمونده كه به بخش خصوصي واگذار كنيد . از سازمان فقط يه .......... مونده . يه رئيس سازمان داشتيم در فاصله سالهاي 73تا 80 كه بدون ضابطه و بدون قانون واكسن و امورات مربوط به درمان را همينطور الكي به بخش خصوصي واگذار كرد بعدا" گند كار دراومد و كلينيكهاي مرجع رو بازگشايي كردند، آخه ... كجاي دنيا دامپزشكي واكسن رو كه اسلحه مبارزه با بيماريهاي واگيرداره به بخش خصوصي واگذار كرده كه .... دوميش باشه؟ وحالا نوبت شماست كه اون ته مانده وظايف حاكميتي رو .......... واگذار كنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
نمی دانم چرا یک دفعه به فکر این شعر پر معنی سعدی بزرگ افتادم." دو صد گفته چون نیم کردار نیست ".
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
مگه دیگه چیزی هم از دامپزشکی مونده که برون سپاری بشه دکتر جان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
امسال آنفلوآنزا بسیار خطرناکتر از سال قبل خواهد شد .....................
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
باوجود ......... درسازمان بخش خصوصي معنا نداره
نظر شما
ادامه