کد خبر: ۳۷۸۵۶
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری دیدار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در این دیدار برخورد قاطع با تخلف های بهداشتی در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: دامپزشکی اجازه ندهد عده ای سودجو و زیاده خواه با تخلف خود و فرار از قانون، سلامتی مردم را به خطر اندازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر مهرداد ابراهیمی» سلامت مردم را اولویت نخست جامعه دانست و با اشاره به مصلحت اندیشی غیرضروری برخی دستگاه ها که اجرای قانون را به تأخیر می اندازد، تصریح کرد: رسالت اصلی و وظیفه کاری دامپزشکی هم حفظ سلامت آحاد جامعه است و در این راه نباید از اعمال قانون و برخورد جدی با متخلفان چشم پوشی کرد.

وی هم چنین با اشاره به وظایف خطیر و گسترده دامپزشکی در ابعاد گوناگون، فعالیت در این حوزه کاری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و برای اختصاص اعتبارات مناسب به دامپزشکی استان و رایزنی در این خصوص هم قول مساعد داد.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به شرح وظایف قانونی دامپزشکی در سه حوزه صیانت از سرمایه دامی، تحقق امنیت غذایی و حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، به دشواری های این حرفه اشاره کرد و با اظهار گلایه از متناسب نبودن اعتبارات و امکانات این سازمان با وظایف قانونی آن، بهره مندی دامپزشکی از درصد ناچیزی از اعتبارات فصل سلامت کشور یا اجرای طرحی مشابه طرح تحول سلامت را در حوزه دامپزشکی خواستار شد.

«دکتر سیدمحمدمهدی احمدی» با افزودن این که سهم دامپزشکی استان از اعتبارات ملی فقط برای پرداخت غرامت به دامدارانی است که به دلایلی دام آن ها حذف و معدوم می شود، مطالبه این اداره کل از استانداری و سازمان برنامه و بودجه را تزریق اعتبار برای امور هزینه ای برشمرد.

 
 
نظر شما
ادامه