کد خبر: ۳۷۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  معاون بهداشت سازمان دامپزشکی از کشتار دامهای سنگین و سبک در خارج از کشتارگاه‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده حدود 10 درصد کشتار دامهای سنگین و نیمی از کشتار دام‌های سبک بدون نظارت سازمان دامپزشکی انجام می‌شود.
دکتر سعید چرخکار با بیان اینکه کشتار خارج از کشتارگاه‌ها از نگرانی های سازمان دامپزشکی است، بیان داشت: گفت: بیش از نیمی از دامهای سبک در محلهایی غیر از کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند، ضمن اینکه 10 درصد کشتار دامهای سنگین در خارج از کشتارگاه‌ها انجام می شود.

وی افزود: برای حل این مشکل جلساتی با نیروی انتظامی و شهرداریها برگزار شده اما هنوز راهکارهای جلوگیری از این اقدامات به نتیجه ای نرسیده است.

معاون بهداشت سازمان دامپزشکی با اشاره به تاثیر عوامل فرهنگی در این موضوع، اظهار داشت: عده ای دامها را از مناطق روستایی تهیه می کنند و در مناسبتها اقدام به کشتار دام می کنند که این مسائل باید با هماهنگی نیروی انتظامی برای جلوگیری از نقل و انتقال دام حل شود.

چرخکار در خصوص اقدامات انجام گرفته در سازمان برای مبارزه با بیماریهای مشترک میان انسان و حیوان گفت: برای مبارزه با این بیماریها دستور العملی میان کمیته فنی وزارت بهداشت، موسسه رازی و سازمان دامپزشکی وجود دارد که راهکارهای مبارزه و پیشگیری با این بیماری ها در آن تهیه شده است.

وی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: برای جلوگیری از انتقال این بیماری در زمان کشتار، دامها در مراکز مخصوص نگهداری و بعد از خروج از مرحله تب کشتار می شوند، همچنین گوشت دامها مراحل سلامت را طی می کنند تا برای عرضه در مراکز فروش آماده باشند.

معاون بهداشت سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در تمام کشتارگاه‌ها دامپزشکان بخش خصوصی یا دولتی بر مراحل کشتار نظارت می کنند، بنابراین از طریق کشتارگاه‌ها بیماری انتقال نمی یابد.

چرخکار با بیان اینکه غرامت دام‌هایی که بر اثر بیماری سل و بروسلوز تلف شوند پرداخت می شود، گفت: بر اساس آئین نامه مبارزه با بیماریها، اعتباراتی به سازمان دامپزشکی از سوی دولت اختصاص یافته است تا 75 درصد ارزش دام به دامدارانی که دام هایشان از این بیماری ها تلف شدند پرداخت شود.
 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
با سلام خدمت همه دوستان باید قدر آقای دکتر چرخکار را بدانیم و خدا را شکر کنیم که ایشان هستند چون حد اقل از اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی دیگر در دانشکده های دامپزشکی همانند ایشان فارغ التحصیل نشده است !! شاهد این ماجرا این است که ایشان معاون تمام روئسای سازمان دامپزشکی بوده و هیچ باندی تعویض ایشان را در دستور کار قرار نداده است مگر اینکه ایشان خود برای به روز کردن اطلاعاتشان میل فعالیت در بخش خصوصی را داشته باشند!!!
دامپزشک بررسی ها
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
آقای دکتر چرخکار لطف کنند توضیح بفرمایند بر اساس کدام دستورالعمل بین المللی به دامهایی که حتی مشکوک به الودگی به ویروس تب کریمه کنگو هستند اجازه کشتار می دهند ، آقای دکتر چرخکار اگر فراموش کردند گزارش کارشناس بین المللی را برای بررسی تب کریمه کنگو چند سال قبل به ایران آمدند و اصفهان هم رفتند بخوانند و حداقل الفبای پیشنهادی او را رعایت کنند ، بیچاره مردم که ایشان باید بر اساس همین وضع موجود خوب است دست نزنید دارند بر سازمان دامپزشکی کشور اعمال ذهنیات شخصی را می کنند ، آقا از کشورهای پاک دنیا برای واردات گوشت قرمز بدون استخوان نیرو اعزام می کند ولی برای واردات دام زنده از پاکستان و قرقیزستان و هند و چین نه ، البته حاصل معاونت بیست ساله ایشان این اسن که الان وضعی ... داریم
کارشناس بررسی ها
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
ما صبح تا شب حتما دعا می کنیم دکتر چرخکار ............... مدیر کل بررسی ها ،طیور و آبزیان هر که معرفی و منصوب شود از نظر دکتر چرخکار ایرادی ندارد ، همه چیز هیاتی و ....... باشد عیبی ندارد ، از آقای دکتر چرخکار بپرسید چیزی بنام موضعف برنامه و یا اصولا استراتژی در این بیست سال داشته ، می خواهید واکسن بیارید جواب آن دکتر چرخکار، می خواهی تخم مرغ بیارید دکتر چرخکار هر روز باید تعداد بیست یا سی نفر را بصورت چهره به چهره ببیند ، دریغ از مدیریت صحیح ، باید بروی و او را ببینی
همكار
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
0
0
بيش از همه ايشان بايد پاسخگوي معضلات دامپزشكي باشند جون بيش از 17 سال معاون مهمترين بخش سازمان بوده اند.مشكلات موجود ناشي از عملكرد نامطلوب طولاني ايشان ميباشد
نظر شما
ادامه