کد خبر: ۳۷۶۹۰



جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اداره کل دامپزشکی استان تهران با حضور کلیه اعضاء در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «دکتر برائی نژاد» مدیرکل دامپزشکی استان در ابتدای جلسه اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه اطلاع‌رسانی مناسب و جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ایجاد آمادگی لازم در قسمت‌های مختلف فنی مرتبط جهت مقابله با شیوع احتمالی این بیماری می‌باشد و خواستار برنامه‌ریزی مدون و هماهمنگی جهت تحقق اهداف مذکور شد.

وی تصریح کرد: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان می‌باشد که خطر شیوع این بیماری در فصل سرما و با مهاجرت پرندگان افزایش می‌یابد لذا ضرورت دارد این بیماری به دلیل ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی درصنعت مرغداری مورد توجه و اهمیت ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: بیماری آنفلوانزا درصورت شیوع، عواقب بهداشتی و اقتصادی گسترده‌ای به همراه دارد و می‌تواند بعنوان بیماری مشترک سلامت و بهداشت جامعه را تهدید کند.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: کسانی که با پرندگان به نوعی در ارتباط هستند باید بسیار دقت کنند تا با دیدن اولین نشانه‌های بیماری درآن‌ها به مسئولان گزارش دهند تا با کنترل به موقع به یک فاجعه تبدیل نشود.

در ادامه دکتر امینی فضل رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل با ارائه گزارشی به صورت پاور پوینت آخرین وضعیت بیماری در جهان و ایران و استان تهران را شرح داد و تمامی ابعاد این بیماری با هدف آمادگی کامل و افزایش آگاهی در برابر این بیماری و پیشگیری از شیوع احتمالی آنرا به تصویر کشید.

در ادامه دکتر کرمی معاون سلامت اداره گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این اداره کل از بدو شیوع بیماری آنفلوانزا ارائه نمود و تاکید نمود با همیاری و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط استان بتوانیم از شیوع مجدد بیماری آنفلوانزا جلوگیری نمائیم.




نظر شما
ادامه