کد خبر: ۳۷۶۷۱



رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تأکید بر اینکه این شهرستان دارای ظرفیت بالایی در تولید گوشت قرمز است، ایجاد و احداث کشتارگاه صنعتی را امری ضروری دانست تا این تولیدات علاوه بر مصرف شهرستانی و استانی به استان‌های همجوار نیز صادر شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس،«دکتر علیرضا قدرتی» میدان دام این شهرستان را فاقد پروانه دانست و افزود: دلیل اینکه این میدان نمی‌تواند پروانه بگیرد قرار داشتن در محدوده شهری و روستایی بوده اما به دلیل ایجاد اشتغال‌زایی و اهمیت در حوزه اقتصاد و کمک به صنعت دامپروری با همین امکانات در حال استفاده است.

قدرتی با یادآوری این موضوع که روزانه دامپزشک و کاردان دامپزشکی در این محل حضور دارند و بیشتر روی کنترل و معاینه دام‌های سنگین نظارت تا در صورت وجود موردی مثبت بررسی‌ها و اقدامات لازم صورت بگیرد، گفت: قوچان با توجه به موقعیت جغرافیایی یک شاهراه ورودی به خراسان رضوی محسوب می‌شود که با فرهنگ دامپروری موجود، می‌طلبد مدیران به بحث انتقال، به‌روز و پروانه دار کردن میدان دام این شهرستان توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 250 رأس دام سبک و 12 رأس دام سنگین در کشتارگاه این شهرستان کشتار می‌شود، بیان کرد: قوچان با توجه به تعداد دام سبک و سنگین، ظرفیت کشتار هزار رأس دام سبک و 100 رأس دام سنگین را دارد که برای تأمین گوشت قرمز شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بسیار مهم است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تأکید بر اینکه این شهرستان 4.2 دام سبک استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و رتبه ششم تولید گوشت قرمز را در حال حاضر دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به خروج دام و ظرفیت‌های دامپروری در این شهرستان ایجاد و احداث کشتارگاه صنعتی امری ضروری و مهم ارزیابی می‌شود که طی سه سال گذشته بارها بر این موضوع تأکید شده است.


 

نظر شما
ادامه