کد خبر: ۳۷۶۳۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سازمان نظام دامپزشکی:
به نظر می‌رسد دیدارهای روزهای اخیر بین رؤسای دو سازمان نظام دامپزشکی و دامپزشکی کشور، پایانی بر اختلافات دیرینه بین دو سازمان و نویدبخش روزهایی خوش‌تر برای دامپزشکی کشور باشد ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رأس هیأتی در سازمان نظام دامپزشکی حضور یافت و با رئیس، معاونین و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، در ابتدای این دیدار که در محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکی صورت گرفت، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ضمن اشاره به بیستمین سال تأسیس این سازمان و فراز و نشیب های بسیاری که با آن مواجه بوده است، افزود: روند حرکت سازمان نظام دامپزشکی در طی این سال‌ها در مجموع رو به جلو و مثبت است و اینکه امروزه شاهد رشد یک نهاد غیر دولتی و خصوصی هستیم که می‌تواند در حوزه‌های مختلف اثرگذار بوده و در کنار سازمان دامپزشکی کشور اهداف کلان حرفه و صنف را دنبال نماید، یک ارزش و موفقیت بزرگ است.

سازمان نظام دامپزشکی به یک جایگاه مناسب برای پیگیری مطالبات دامپزشکی دست یافته است

وی گفت: در سال 76 همزمان با موضوع شکل‌گیری سازمان نظام دامپزشکی یافتن تریبونی دیگر که بتوان مشکلات و معضلات حوزه دامپزشکی کشور را منعکس نمود بسیار سخت بود، اما امروز می‌بینیم که سازمان نظام دامپزشکی به پشتوانه بیش از 36 هزار عضو فرهیخته خود در سراسر کشور به خوبی این خلأ را پر کرده و به یک جایگاه مناسب برای پیگیری مطالبات دامپزشکی، چه از بعد بیرونی و چه در بعد درونی حرفه، دست یافته است.

صدور بیش از 57 هزار فقره پروانه بهداشتی

دکتر صفری در بخش دیگری از سخنان خود به صدور بیش از 57 هزار فقره پروانه بهداشتی در حوزه‌های مربوط به دام، طیور، آبزیان و دیگر مراکز موضوع ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه صدور پروانه‌های ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز گام‌های بلندی برداشته شده که انشاالله در آینده با همکاری و تعامل بیشتر دو سازمان، در این حوزه نیز به موفقت‌های بیشتر دست خواهیم یافت.

برگزاری موفقیت‌آمیز 18 کنگره بزرگ در ابعاد ملی و بین‌المللی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه پیشرفت‌های این سازمان در حوزه آموزش و پژوهش را عظیم و قابل ملاحظه توصیف کرد و افزود: برگزاری موفقیت‌آمیز 18 کنگره بزرگ در ابعاد ملی و بین‌المللی در حوزه‌های طیور، دام بزرگ، آبزیان، فارماکولوژی، صنایع غذایی و آزمایشگاه این سازمان را به عنوان یک برند معتبر علمی در این زمینه مطرح کرده است.

برای اولین بار از ایجاد 5 دانشکده دامپزشکی جدید جلوگیری شد

دکتر صفری همکاری با وزارت علوم و دانشگاه‌ها را از جمله تعاملات مثبت سازمان نظام دامپزشکی عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: امروزه سازمان نظام دامپزشکی در شورای برنامه‌ریزی و گسترش دامپزشکی در وزارت علوم در پیگیری مباحث و موضوعات مختلف حضور جدی دارد که نمونه بارز آن جلوگیری از تأسیس واحدهای جدید دامپزشکی دانشگاه آزاد با ممیزی صورت گرفته توسط این سازمان با همکاری جامعه دامپزشکان و البته فضای ایجاد شده توسط همکاران بخش خصوصی بوده است، به طوریکه برای اولین بار رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی این ممیزی را پذیرفته و بدین ترتیب از ایجاد 5 دانشکده دامپزشکی جدید جلوگیری شد.

ورود سازمان نظام دامپزشکی به بحث تعداد و ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی

وی در این زمینه افزود: با پیگیری­های سازمان نظام دامپزشکی در بحث تعداد و ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی شورای راهبردی ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که سال‌ها معطل و بلاتکلیف مانده بود تشکیل و این شورا با اصرار و تأکید سازمان نظام دامپزشکی در سال‌های اخیر نیاز و ظرفیت پذیرش دانشجو در کشور را به وزارت علوم اعلام کرد که این امر به نوبه خود صرف نظر از تمکین و یا عدم تمکین این وزارتخانه به انجام این مصوبه قانونی نشانگر یک موفقیت بزرگ است.

تشکیل کمیته دامپزشکی نظامی و پدافند غیرعامل در سازمان نظام دامپزشکی

دکتر صفری در ادامه سخنان خود تصویب موضوع بیمه مسئولیت حرفه‌ای در برنامه ششم توسعه که اعضای سازمان نظام دامپزشکی را مکلف به استفاده از مزایای بیمه مسئولیت حرفه‌ای می‌نماید و دستگاه قضایی نیز می‌بایست آن را به عنوان وثیقه قرار تأمین بپذیرد، از دیگر دستآوردهای مهم سازمان نظام دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: سازمان نظام دامپزشکی در حوزه دامپزشکی نظامی نیز ورود خوبی داشته است به طوریکه با پیگیریهای انجام گرفته کمیته دامپزشکی نظامی و پدافند غیرعامل در سازمان نظام تشکیل و به دلیل اهمیت موضوع تمامی اعضای آن توسط شخص محترم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب می‌شوند که در واقع تصمیمات این کمیته تصمیمات وزارت دفاع تلقی می‌شود؛ همچنین با موافقت و علاقمندی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آینده کنگره دامپزشکان نظامی در ابعاد بین‌المللی برگزار خواهد شد.

برای حل مشکلات، چاره ای جز اتحاد و باهم بودن نداریم

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش پایانی سخنان خود به مواجه حوزه دامپزشکی کشور با مسائل و مشکلات کلان از جمله تضاد دیدگاه‌های سازمانی در گذشته، نابسامانی فعالیت‌های صنفی در بخش خصوصی، وضعیت بغرنج اشتغال فارغ‌التحصیلان، مشکلات حوزه زیست محیطی دامپزشکی، اجرای صحیح قوانین و مقررات جدید محول شده به حوزه دامپزشکی، بروز بیماری‌های واگیر، افزایش بی رویه پذیرش دانشجو و ... اشاره کرد و افزود: وقتی این موارد را مشاهده می‌کنیم درمی‌یابیم که چاره ای جز اتحاد و باهم بودن نداریم و در واقع با تدبیر، برنامه‌ریزی و همگرایی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

نگاه دکتر رفیعی پور، نگاه تعامل و توسعه حرفه دامپزشکی و در نهایت کشور است

وی در آخر حضور دکتر رفیعی پور را به عنوان رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور مغتنم دانست و گفت: با شناختی ناشی از سه دهه رفاقت با ایشان به این نکته باور دارم که نگاه وی نگاه تعامل و توسعه حرفه دامپزشکی و در نهایت کشور است و بنده و تمامی ارکان سازمان نظام دامپزشکی آمادگی کامل داریم که همپا و هم قدم با سازمان دامپزشکی کشور در مسیر پیشرفت و تعالی حرفه و خدمت به مردم عزیزمان گامهایی محکم برداریم.

ابراز خوشحالی از حضور دوباره در سازمان نظام دامپزشکی

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در سازمان نظام دامپزشکی گفت: به قطع یقین خاطره روزهای پرشور و شعف در سال 1376 که لایحه تأسیس سازمان نظام دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت در ذهن همکاران جاری است و اکنون که 20 سال از آن تاریخ و تولد این سازمان می‌گذرد، زمان مناسبی برای به ثمر نشستن فعالیت‌ها و بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های موجود است.

بسیاری از امور را می‌‌توان بر عهده بخش خصوصی به گذاشت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به این نکته که هیچ کس در محوریت سازمان دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی در حوزه دامپزشکی کشور با قدمتی 90 ساله شکی ندارد، گفت: بنده به شخصه اعتقاد دارم با توجه به برخی معذوریت‌ها و ملاحظاتی که حاکمیت دارد، بسیاری از امور را می‌‌توان بر عهده بخش خصوصی به عنوان همراه و همیار با حاکمیت گذاشت.

تعاملات سازنده بین دو سازمان نه تنها مثبت، بلکه از واجبات و اولویت‌های آینده دو سازمان است

دکتر رفیعی پور نزدیکی و تعاملات سازنده بین دو سازمان را نه تنها مثبت، بلکه از واجبات و اولویت‌های آینده دو سازمان دانست و عنوان کرد: نتیجه این همراهی‌ها و تصمیم‌سازی‌های مشترک کمک به ارتقاء جایگاه و نقش بیش از 36 هزار عضو خانواده دامپزشکی در کشور و در نهایت موجبات ارتقاء و اعتلای حوزه‌های مختلف بهداشتی و اقتصادی خدمات‌گیرندگان و بهره‌برداران دامپزشکی که همانا مردم عزیز میهن اسلامی‌مان ایران است را فراهم می‌سازد.

بروز رسانی دانش و توانمندی همکاران و تسلط کاملتر آنان به فعالیت حرفه‌ای، لازم و ضروری است

وی نگاه تخصصی به مقوله پژوهش و سواد همکاران را بر جامعه هدف و بهره‌برداران حوزه دامپزشکی بسیار تأثیرگذار خواند و اذعان داشت: توسعه تحقیقات، آموزش و پژوهش در دامپزشکی به منظور بروز رسانی دانش و توانمندی همکاران و تسلط کاملتر آنان به ابعاد مختلف علمی و عملی فعالیت حرفه‌ای خویش که اعتلا و ارتقای حرفه و تأثیرپذیری بیشتر جامعه از حوزه دامپزشکی را به همراه خواهد داشت؛ لازم و ضروری است.

سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور، دو بال و بازوی حرکتی هستند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش پایانی سخنان خود 14 مهر روز ملی دامپزشکی را بهترین آوردگاه برای رفاقت و همدلی تمامی دست اندرکاران حوزه دامپزشکی در کشور دانست و گفت: همیشه در دامپزشکی از سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دو بال و بازوی حرکتی نام برده شده است که انشاالله با استفاده از توان و ظرفیت واقعی آن‌ها در مسیر پیشرفت و ترقی دامپزشکی و اعتلای شأن و منزلت واقعی همکاران عزیزمان در کشور گام برداریم.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
انشالله زودتر انتخابات نظام شروع بشه ................
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
1
....................... خواهشا این رشته رو حذف کنید...دامپزشک بیکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
انشالا که همکاری ها خوب باشه و اعضا بین این دو سازمان قرار نگیرن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
سالی هزار و پناصد دامپزشک فارع التحصيل میکنید در حالی که خدا شاهد نیاز کشور ده نفر نیست...همین حکیم مهر اکثر اگهی هایی که میزنی مرتبط با کارهای فروشه...یا شرکت دارویی که نیازی به هفت سال تلف کردن عمر نداره..حجالت بکشید در نظام و سازمان رشته دامپزشکی رو بببنید این رشته فوقه اشباعست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
نوید روز های بهتر حالا بزارید این فارغ التحصيلان دانشگاههای جدیدتاسیس بیان بیرون خواهی دید که دامپزشکا به کارگری هم رو خواهند اورد بنشید فقط نگاه کنید همین الان کلی دامپزشکه بیکار داریم اینده بهتر.. زهی خواب و زهی خیال باطل ..روزی خواهد رسید که دامپزشکا گوشه خیابان دست فروشی میکنن هرچندام الانهم بعضی دامپزشکا برای گذارادن روز شب وشون هرکاری میکنن واقعا تاسف باره
حیرت زده.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
2صدگفتار چون نیم کردارنیست.این جلاسات وقتی خوبه که بازده اش بستن در دانشگاه ازادوایجاداشتغال واسه خانواده محترم دامپزشکی باشد.وگرنه مقداری موزومیوه وبستنی وچای وابمیوه خورده شودبی خودچه سود.اقدام اقدام اقدام اقدام.
بهروز برادران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
1
ما که بیکاریم ، حداقل بیایم اون پشت تو جلسات بشینیم ، رخ داره
قول می دم خوب گوش کنیم ، ادای یادداشت برداشتن هم در بیاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
1
چرا همه دستها را روی صورت قرار دادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
عجب میوه های خوبی خریدن با پول حق عضویت اعضا! نوش جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
مدتی است که به جای پرداخت حق عضویت های بیهوده و تعقیب دامدار جهت پرداخت حقوق یا به بردگی کار کردن در یک شرکت دارویی، یک سالن پیرایش با همکاری دوست هنرمندی تاسیس نموده ام. شکر خدا همه چیز خوب پیش میرود.
نظر شما
ادامه