کد خبر: ۳۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه از نظر شیوع آنفلوانزا در کشور در وضعیت هشدار قرار داریم گفت: مردم از خرید و جابجایی طیور بومی در استانهای شمالی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سید اصغر برائی نژاد» در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اعتبار مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تب برفکی از سوی دولت تأمین شده است، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای انجام عملیات واکسیناسیون تب برفکی در استان تهران تأمین شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی بین ۲ تا ۳ بار در سال، در استان انجام می شود تأکید کرد: در حال حاضر نیز این عملیات در دست انجام است و سازمان مدیریت قول داده باقی هزینه آن را هرچه زودتر تأمین کند.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان تهران با اشاره به شروع فصل سرد در کشور و احتمال شیوع مجدد بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان، افزود: از این پس ما شاهد مهاجرت پرندگان مهاجر به کشور خواهیم بود و هم اکنون در وضعیت هشدار به سر می بریم.

برائی نژاد تصریح کرد: ما به مرغداران اعلام کرده ایم، مراقبت های خود را در این زمینه افزایش دهند و از جابجایی غیرضروری طیور به شدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استان های شمالی به دلیل اینکه محل اولیه ورود پرندگان مهاجر هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند یادآور شد: طیور بومی استانها به دلیل ارتباط با پرندگان وحشی بیشتر در معرض خطر هستند، بنابراین به مردم توصیه اکید می کنیم وقتی به استان های شمالی سفر می کنند از خرید طیور بومی و انتقال آنها به سایر نقاط کشور جداً خودداری کنند.

دکتربرائی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی نظارت های بهداشتی دامپزشکی در استان تشدید میشود تا مردم با اطمینان خاطر نذورات خود را انجام دهند گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آلودگی به بیماری تب کریمه کنگو در تهران گزارش نشده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
سلام
خبرهای از درگیری آنفولانزا در ........ و ........ و شهرهای اطراف در طیور صنعتی طی هفته گذشته به گوش میرسه که تا کنون دامپزشکی واکنشی نشان نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
این همه واکنش از طرف مدیر کل محترم .چرا نادیده میگیرد....
نظر شما
ادامه