کد خبر: ۳۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر



اگرچه بخش خصوصی بر واردات لاشه میش به غیر از بره اصرار می‌کند، اما مسئولان دولتی از جمله دامپزشکی به دلیل احتمال تقلب با این امر مخالفت می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، از زمانی که قیمت گوشت قرمز به ویژه در پایتخت رو به افزایش گذاشت، تدابیر متفاوتی برای کنترل نرخ‌ها اندیشیده شد، تا اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته مجوز واردات لاشه بره گوسفندی صادر شد. با این حال، این واردات آنطور که باید و شاید نتوانست بر قیمت‌های موجود در بازار تاثیرگذار باشد و کماکان نوسانات در نرخ‌ها وجود دارد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تاثیر تصمیم مذکور را تمرکز بر واردات تک محصولی دانست و به خبرنگار ایانا گفت: در حال حاضر واردات تنها محدود به شرکت‌های بسته بندی شده و بقیه بخش‌های بازار فراموش شده است.

«منصور پوریان» افزود: بارها این موضوع با مسئولان در میان گذاشته شده که واردات بره، به تنهایی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند. زیرا اکنون کمبود گوشت منجمد گوسفندی در بازار ملموس است و به همین دلیل تقاضا به طرف گوشت گرم هدایت شده است.

به گفته وی، تنها راه ایجاد تعادل در بازار، واردات لاشه میش با هدف انجماد است. این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه سازمان دامپزشکی با این امر مخالفت کرده و به تجار اجازه واردات این نوع گوشت را نمی‌دهند. این در حالی است که نسبت بره در کشورهای آسیای میانه (کشورهای فروشنده گوشت به ایران) روندی کاهشی به خود گرفته است.

سخنان این نماینده بخش خصوصی در حالی است که معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، در این ارتباط به ایانا گفت: ممنوعیت واردات لاشه میش به دلیل ضوابط قرنطینه‌ای و کیفیتی است نه بهداشتی.

«دکتر فرحمند صالح‌زاده» با تاکید بر اینکه چنین مبحثی به بخش قرنطینه سازمان دامپزشکی ارتباط پیدا می‌کند، عنوان کرد: تشخیص تفاوت بین گوشت بره و میش برای مصرف کننده امکان پذیر نیست. به همین دلیل احتمال می‌رود برخی گوشت میش را به نام بره به مشتری بفروشند و در این میان در حق وی اجحاف کنند.

وی معتقد است، تا وقتی که گوشت میش لیبل مخصوصی ندارد، نمی‌توان برای این موضوع راهکاری اندیشید. بنابراین وقتی در حال حاضر، عملا قرار است تمام گوشت‌های وارداتی به نام بره به مشتری فروخته شود، تنها مجوز واردات بره به تجار داده می‌شود.

صالح زاده تاکید کرد: چنانچه بحث لیبل گذاری در کمیته واردات و صادرات مطرح شده و مورد قبول واقع شود، آنگاه می‌توان با رعایت ضوابط ویژه، واردات دیگر انواع گوشت گوسفند به غیر از بره را مجاز شمرد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
۴ نفرم دارن تولید میکنن تو این مملکتو بدبخت کنید با این کاراتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
عجب استدلالی.فقط قصابان با شخصیت میش را بجای بره نمی فروشند و تمام بسته بندیهای تحت نظارت سازمان میش را جای بره به مشتری می دهند.اینها به کنار،گاوهای ماده هم بدون استثنا تبدیل به چرخکرده می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
آره وقتي حرف حق ميزنه ميشه عجب استدلالي
اينكه جلوي تقلبتون رو ميگيره ميشه آدم بده
چه منطق جالبي داري علنا داره ميگه بقيه دارن خلاف ميكنن چرا جلوي خلاف كردن ما رو ميگيرين به خدا صد رحمت به افغانستان و عراق جنگزده حتي تو اين شرايط بد هم شرف دارن آدماش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
کدوم کار دامپزشکی درسته که این درست باشه بده بره
نظر شما
ادامه