کد خبر: ۳۷۵۳

حکیم مهر -  مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی شامگاه چهاردهم مهر در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و با حاشیه‏های زیر همراه بود :

 

در حالی که ساعت شروع برگزاری مراسم 30/18 اعلام شده بود اما به دلیل ترافیک شدید در حوالی محل برگزاری این مراسم، همایش با تأخیر آغاز شد.

 

اجرای برنامه را دکتر محمد نظری از مجریان باسابقه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که خود نیز دامپزشک است بعهده داشت.

 

به دلیل ترافیک و عدم رسیدن به موقع مهمانان به محل برگزاری همایش تا یکساعت از شروع مراسم نیمی از صندلی‎ها خالی بود اما  در نیمه دوم مراسم تقریباً کل سالن پر شده بود.

 

دکتر صادق خلیلیان و دکتر مرضیه وحید دستجردی به ترتیب وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ردیف جلو و کنار هم نشسته بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران (حجت الاسلام دکتر دغاغله) که علاوه بر تحصیلات حوزوی، دانش‏آموخته دکترای دامپزشکی از دانشگاه شهید چمران اهواز است نیز در مراسم حضور داشت.

 

در حالی که وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت و دو نماینده مجلس شورای اسلامی (دکتر منادی و دکتر محمدی) ، رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران و برخی دیگر از مسئولان به موقع در محل همایش حاضر شده بودند دکتر نبی‎پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران به همراه دکتر ادیب هاشمی عضو هیأت مدیره آن تشکل با حدود یکساعت تأخیر به محل برگزاری همایش رسید.

 

اولین سخنران مراسم دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس ستاد برگزاری مراسم 14 مهر بود که در سخنرانی خود خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : این مراسم بهانه‏ای است برای تعامل بیشتر سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت تا دامپزشکی بتواند بهتر از قبل وظایف خود را انجام دهد.

 

بعد از سخنرانی دکتر دستور ، مجری برنامه اعلام کرد با اجازه از سایر سخنرانان به دلیل رزرو بلیط هواپیما و برنامه‎ریزی دکتر منادی نماینده مجلس شورای اسلامی برای مسافرت وی سخنرانی خود را زودتر انجام می‎دهد.

 

دکتر منادی نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی که نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است علیرغم آنکه بلیط هواپیما برای سفر خود تهیه کرد اما بیش از وقت مقرر سخنرانی کرد که همین امر موجب شد تا دست‎اندرکاران مراسم برای اتمام سخنرانی به وی یادداشت بدهند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تهران و برخی از معاونین و مدیران سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی و استان تهران در همایش حاضر بودند.

 

دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در حین سخنرانی خود از نادیده گرفته شدن نقش دامپزشکی در هفته سلامت انتقاد کرد و در هنگام بیان این نکته نگاه معناداری به وزیر بهداشت کرد و لبخندی هم بر لبان وی نقش بست.

 

دکتر محمد نظری مجری مراسم دو بار در طول اجرای خود به تعریف و تمجید از دکتر مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات و رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور پرداخت.

 

هر چند مجری برنامه اعلام کرد به رسم مهمان نوازی ابتدا باید وزیر بهداشت سخنرانی کند اما به خواسته وزیر جهاد کشاورزی ابتدا دکتر خلیلیان سخنرانی کرد و ضمن عرض خیر مقدم ، خود وزیر بهداشت را به جایگاه برای سخنرانی دعوت کرد.

 

علیرغم آنکه از چهره‏های ماندگار دامپزشکی کشورمان در این مراسم خبری نبود و بسیاری از دامپزشکان موفق به شرکت در این مراسم نشده بودند تعداد نسبتاً قابل توجهی از غیردامپزشکان بخصوص مدیران شرکتهای پخش دارو و واکسن و عوامل مطبوعات غیرتخصصی دامپزشکی در این همایش حضور داشتند!

 

حجت الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در اواخر مراسم به محل برگزاری همایش رسید و به ایراد سخنرانی پرداخت از دامپزشکان خواست نقش نظارتی خود را فدای مصلحت اندیشی نکنند و اگر واقعاً به این نتیجه می‏رسند که گوشت باید معدوم شود بدون درنظرگرفتن کمبود بازار این کار را انجام دهند.

 

دکتر مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در انتهای مراسم بیانیه ستاد برگزاری مراسم را قرائت کرد.

 

هر چند پیش از این قرار بود معاون اول رئیس جمهور در این مراسم حضور یابد چنین امری محقق نشد!

 

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی (دامپزشک) دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم قرار بود در همایش حضور یافته و سخنرانی کند که وی نیز در همایش حضور نداشت.

 

به رسم تقریباً معمول ، رئیس مؤسسه رازی در این همایش غایب بود و خبری هم از دکتر نوروزی و دکتر صفاریان رؤسای قبلی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی که معمولاً در چنین همایشهایی حاضر می‎شوند نبود.

 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سخنرانی خود گفت عده‎ای از من خواسته بودند که دامپزشکان را از فهرست رشته‏های تخصصی وزارت بهداشت حذف کنیم و من با این موضوع مخالفت کرده‎ام.

 

در هنگام مصاحبه وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی با خبرنگاران و مقابل دوربین‏های فیلمبرداری ، برخی از دامپزشکان و حتی مدیران بخش دامپزشکی سعی داشتند حتماً پشت سر وزرا قرار گیرند!

 

نظر شما
ادامه