کد خبر: ۳۷۴۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی:
«دکتر احمد شریعتی» افزود: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته از طرف نظام دامپزشکی، این شغل سخت و فرسایشی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور به حساب نمی‌آید ...



حکیم مهر - رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: تعداد فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی بیشتر از میزان نیاز دامپزشک در برخی نقاط کشور بوده است که این امر باعث تشدید میزان بیکاری در میان فارغ التحصیلان این رشته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح توس، «دکتر احمد شریعتی» رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی، به مناسبت روز دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکان در سخت‌ترین شرایط کاری، فعالیت می‌کنند و همواره در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان هستند.

دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها

وی با بیان اینکه دامپزشکان نقش مهمی در ارتقاء سطح بهداشت عمومی، اقتصاد و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و حیوان دارند افزود: همواره دامپزشکان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که می‌توان کمبود اشتغال را مهم‌ترین مشکل فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی دانست.

شریعتی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰ دامپزشک عضو نظام دامپزشکی خراسان رضوی هستند و در کل کشور این تعداد به حدود ۳۵ هزار نفر می‌رسد که متاسفانه دامپزشکان و رده‌های فعال در این رشته کمترین امنیت شغلی را دارند و از حداقل‌های امکانات محروم‌اند.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته از طرف نظام دامپزشکی، اما این شغل سخت و فرسایشی، جزء مشاغل سخت و زیان‌آور به حساب نمی‌آید تا بتوانند با ۲۰ سال سابقه کار بازنشست شوند.

تصویب قوانین حمایت از دامپزشکان

وی در خصوص قوانین حمایت‌کننده از دامپزشکان گفت: با تلاش نظام دامپزشکی قانون ۲ نظام بهره‌وری، ماده ۵ نظام دام‌پروری و ماده ۱۹ مسئولان فنی بهداشتی تصویب شده تا دامپزشکان بتوانند از حداقل حقوق خود بهره‌مند شوند اما هنوز به دلیل مقاومت بخش خصوصی به مرحله اجرایی نرسیده است.

شریعتی ادامه داد: قانونی به تازگی در هیئت دولت به تصویب رسیده است که بر اساس آن حداقل حقوق مسئولان فنی بهداشتی با مدرک دکتری دامپزشکی باید ۳ برابر حقوق قانون کار باشد که حدود ۳ میلیون تومان است اما هم اکنون حقوق بسیاری از دامپزشکان از این مقدار پایین‌تر است.

برخورد با داروخانه‌های متخلف

رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی داروخانه‌ها دامپزشکی بدون نسخه دامپزشک اقدام به تجویز دارو می‌کنند، افزود: بر اساس بخش‌نامه نظام دامپزشکی وظایف داروخانه‌ها، دامپزشکان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی تعیین شده است و هر یک از این بخش‌ها از وظایف خود تخطی کنند با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

وی اظهار کرد: درآمد دامپزشکان به رونق دام‌پروری در کشور وابسته است که طی سالیان اخیر درآمد بخش خصوصی از دام‌پروری به دلیل خشک‌سالی و بروز بیمار‌ی‌های دامی کاهش یافته است و این بخش در برخی مواقع حتی توانایی پرداخت حقوق دامپزشکان را ندارد.

اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی در هاله‌ای از ابهام

شریعتی تعداد زیاد فارغ التحصیلان در رشته دامپزشکی را یکی دیگر از مشکلات این صنف خواند و گفت: تعداد فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی بیشتر از میزان نیاز دامپزشک در برخی نقاط کشور بوده است که این امر باعث تشدید میزان بیکاری در میان فارغ التحصیلان این رشته شده است.

رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: همواره دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده‌اند و در این راه سالیانه ده‌ها دامپزشک به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند که در برخی موارد موجب مرگ دامپزشک می‌شود.

وی در پایان خواستار توجه بیش از پیش مسئولان برای احقاق حقوق دامپزشکان در عرصه‌های مختلف شد.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
1
0
چطور خود بخش دولتی به دامپزشک زیر 3 تومن حقوق میده بعد از کارفرما میخواد آون بالای 3 بده .هیچ کس مخالف این نیست ولی اول خود دولت قانونو رعایت کنه بعد از بقیه هم انتظار داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
شما که راست میگید. اگر واقعا بخش دولتی بده چرا اینهمه پارتی پیدا میکنید و سر و دست میشکونید تا برید اداره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
اول دامپزشک بخش خصوصی رو از دست کارفرما نجات بدهند بعدش باهم ببرن بالا بهتره...اون مهمه اما این مهمتر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
ما بخش خصوصی ها حاضریم کارمان را با دولتی ها عوض کنیم بسم اله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
1
یک پیشنهاد به اداره کار = برده مجانی با مدرک دکترای حرفهای = دامپزشک
نظر شما
ادامه