کد خبر: ۳۷۴۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی همدان به مناسبت روز دامپزشکی با حضور در خبرگزاری فارس همدان، به سوالات اين مجموعه پاسخ داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان عصر امروز به همراه امیرحسین  رابطی مسؤول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان به مناسبت روز دامپزشکی از خبرگزاری فارس همدان بازدید کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در این دیدار با اشاره به علت نامگذاری 14 مهرماه به نام روز دامپزشکی اظهار کرد: جمعی از فرهیختگان حوزه دامپزشکی و اعضای فرهنگستان علوم ایران دور هم گرد آمده و به بررسی وقایع تاریخی قبل و بعد از اسلام مرتبط با حرفه دامپزشکی پرداخته‌اند و در نهایت با توجه به پیشینه باستانی روز 14 مهر برای این منظور انتخاب شده است.

محمودرضا رسولی با بیان اینکه چندین سال است که روز 14 مهرماه به نام روز ملی دامپزشکی به پاس زحمات و فداکاری‌های سیستم دامپزشکی گرامی داشته می‌شود، افزود: 29 آوریل نیز به نام روز جهانی دامپزشکی نام گرفته که در سطح جهان، سازمان جهانی بهداشت دام OIE به آن می پردازد.

وی با اشاره به اینکه هفته دامپزشکی امسال از 14 تا 21 مهرماه  با شعار «دامپزشکی، سلامت جامعه و توسعه پایدار» گرامی داشته می‌شود، خاطرنشان کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهم و زیربنایی در بهداشت و اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی همدان با بیان اینکه در اسناد بالادستی خصوصا در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری، موضوع امنیت غذایی مطرح شده است، گفت: امنیت غذایی شامل موجود بودن، در دسترس بودن و سالم بودن غذاست که دامپزشکی در همه عرصه‌ها نقش اساسی را دارد.

وی با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در ایجاد، سالم‌سازی و توزیع مناسب و بهداشتی غذا نقش، افزود: در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغیه مقام معظم رهبری به موضوع تقدم پیشگیری بر درمان توجه شده و این یک اصل بسیار مترقی است،کاری که دامپزشکی انجام می‌دهد.

رسولی با تاکید به اینکه با نبود دامپزشکی کنترل بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برای کشور غیرممکن یا هزینه بر است، گفت: فعالیت‌های دامپزشکی بسیار با صرفه بوده و از نظر اقتصادی با پیشگیری بیماری صرفه‌جویی به دست می‌آید.

وی ادامه داد: اگر ریالی در فعالیت‌های پیشگیری هزینه شود، هفت برابر در فعالیت‌های درمانی صرفه‌جویی خواهد شد که این موضوع اهمیت کار عوامل دامپزشکی را چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به نقش دامپزشکی در ایجاد اقتصاد پایدار در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده که در این راستا دامپزشکی می‌تواند نقش موثری داشته باشد چراکه علاوه بر تولید در حوزه اشتغال نیز نقش موثری خواهد داشت.

وی با اهمیت به ایجاد اشتغال پایدار سنتی و کم‌هزینه، بیان کرد: یکی از مشاغل باستانی، سنتی و کم‌هزینه در جامعه شغل دامپزشکی است که با کمترین هزینه فردی مشغول به کار شده و اقدام به تولید می‌کند که این امر باعث اشتغالزایی نیز خواهد شد.

رسولی با اشاره به پایداری شغل دامپزشکی، افزود: ما به دامداران در تضمین سلامت دام‌ها کمک خواهیم کرد و در نتیجه شغل آنها پایدار می‌ماند و کمتر در دستیابی شغل به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی با اشاره به حفظ و حراست از سرمای دامی استان توسط اداره دامپزشکی، گفت: از ابتدای دامپروری نظارت‌ها و فعالیت‌ها آغاز می‌شود تا اینکه دام سر سفره‌های مردم به عنوان غذا می‌آید.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به صدور پروانه بهداشتی تاسیس و بهره‌برداری برای محل‌های مجاز پرورش دام از سوی دامپزشکی طبق مقررات موجود اشاره کرد و افزود: این موضوع به این منظور است تا غذای سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
پس پزشکها چی دامپزشک بیکار شود بهتر از اینکه پزشک بیکار شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
90 در صد نورچشمی ها پزشک هستند نه دامپزشک
نظر شما
ادامه