کد خبر: ۳۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در راستای اجرای موضوع تبصره (2) دستورالعمل ماده 19 آیین نامه نظام بهداشتی مبنی بر لزوم قطع ارتباط ناظران بهداشتی با کارفرمایان تنها 70 واحد اعلام آمادگی کردند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: دستورالعمل ماده 19 که قرار بود از تاریخ 8/8/88 در سطح کشور اجرایی شود، به دلایلی مورد غفلت قرار گرفت. به گونه ای که تنها 70 واحد که تعداد مسئوولان فنی و بهداشتی را به کمتر از 100 نفر می رساند، برای اجرای این دستورالعمل با سازمان قرارداد بسته اند.

دکتر سیدمحمد آقامیری افزود: برخی از اتحادیه ها در مقابل اجرای این آیین نامه مقاومت کردند. اما ریاست سازمان دامپزشکی اعتقاد راسخ بر اجرای این مهم دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کلیه مسئوولان فنی و بهداشتی که حدود پنج هزار نفر هستند، انجام شد و در فاز اول که قرار بود حدود 50 درصد یعنی دو هزار و 500 نفر تحت پوشش قرار گیرند، تنها با مراجعه مسئوولان واحدها به زیر 100 نفر تقلیل پیدا کردند.

آقامیری بر اجرای این دستورالعمل تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به خصوصی سازی و واگذاریها، این سازمان از مصادیق حقیقی اصل 44 محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با تعاملات انجام شده بتوانیم مشکلات عمده دامپزشکی را مرتفع کنیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور یادآور شد: این سازمان برنامه هایی چون تدوین دستورالعمل ارزشیابی جهت صدور و تمدید مجوزهای غیر دولتی، دستورالعمل و رتبه بندی مسئوولان بهداشتی، خدمات مایه کوبی دام و اشخاص حقیقی و حقوقی را به تصویب رسانیده و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

آقامیری درباره فعالیتهای انجام شده در حوزه بهداشت این سازمان نیز تاکید کرد: در سال 1386 تعرفه های خدمات دامپزشکی بعد از 11 سال به تصویب رسید که این امر مرهون تلاشهای بسیاری بوده است.

قطع ارتباط کارفرمایان و مسئوولان بهداشتی، تضمین کننده ارتقای سلامت مردم

وی اظهار داشت: دستورالعمل ماده 19 که به موجب آن ارتباط بین کارفرمایان و مسئوولان فنی و بهداشتی قطع می شود، کمک بزرگی را به ارتقای بهداشتی جامعه خواهد کرد.

آقامیری همچنین گفت: آیین نامه قانون جامع نظام دامپروری که در وزارت جهاد کشاورزی در حال اتمام نهایی است، می تواند نقش موثری در تجلی واگذاریها به بخش خصوصی ایفا کند.

وی افزود: از این پس صدور پروانه های بهداشتی واحدهای دامپروری به عهده سازمان نظام دامپزشکی و برخی از واگذاریها نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرار می گیرد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته واگذاریها در کمیته ای مورد بررسی قرار می گرفت. اما از این پس نظارتهای دامپزشکی بیشتر شده که در نهایت نفع آن عاید سرمایه گذاران خواهد شد.

آقامیری ادامه داد: قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیز که در ماههای اخیر ابلاغ شده است، در برخی موارد می تواند کمک بسیار مهمی به بخش دام و طیور کشور باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت اجرایی نشدن ماده 19 تصریح کرد: عده ای نگران هستند که بحرانی در تولید به وجود آید و برخی از تشکلها و تعاونیهای تولید از آن ممانعت می کنند. اما باید بدانند که در عاقبت نفع کار عاید مردم، دامپزشکان و کارفرمایان خواهد شد.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
................ زمان ............ بود که شما اسب میتاختید و به آن ریاست هم رحم نکردید ..............................
نظر شما
ادامه