کد خبر: ۳۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی مجارستان از آمادگی کشورش برای انعقاد قراردادهای جدید با ایران در حوزه تجارت طیور، عرضه مواد ژنی و انتقال نژادهای بوقلمون خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «لایوس بوگنار» دستیار معاون وزیرکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی مجارستان که در تهران به سر می برد، در دیدار با معاون وزیرجهاد کشاورزی ایران اظهار داشت: اکنون یک شرکت مجارستانی آماده همکاری با ایران در زمینه انتقال دام زنده با تبعیت از قوانین دامپزشکی ایران است.

«دکتر حسن رکنی»، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار گفت: ایران با تولید سالیانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ، در زمره هفت کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیا قرار دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به بازار منطقه و تقاضای کشورهای مختلف برای گوشت مرغ، بخش خصوصی ایران و مجارستان می توانند با همکاری و سرمایه گذاری های مشترک، گوشت مرغ تولید و به بازارهای منطقه صادر کنند.

چنگیز اسفندیاری، مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی وزارت جهادکشاورزی نیز در این دیدار گفت: ایران در سال های اخیر، در زمینه تولید کره، انواع پنیر و بازسازی و نوسازی کشتارگاه ها و تولید فرآورده های گوشتی سرمایه گذاری های مشترک انجام داده است.

وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی برای تولید محصولات ارگانیک مانند شیرخشک از طریق سرمایه گذاری های مشترک آمادگی دارند.

فعالان صنعت طیور ایران اردیبهشت ماه امسال در سفری به مجارستان، خواهان گسترش همکاری های کشاورزی بویژه در زمینه صنعت طیور شدند.

مجارستان از جمله کشورهای اروپایی فعال در صنعت کشاورزی است و نیمی از صادرات این کشور را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشین های صنعتی تشکیل می‌دهد.

این کشور در زمینه صنعت طور و دامپروری از کشورهای پیشرو به شمار می رود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
0
شنیده شده دکتر ........... عضو شورای نظام دامپزشکی استان .......... که از دامپزشکان این استان ۵۰ میلیارد تومان کلاه برداری کرده و به خارج از کشور فرار کرده در کشور مجارستان زندگی می کنه.
کاش به هیات مجارستانی اطلاع می دادن که مواظب جیب شون باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
کجا کلاه برداری نشده
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
بنظرم با این وضعیت افتضاح دکترهای دامپزشک و بیکاری.و همجنین حقوق پایین دامپزشکهای شاغل باید به فکر صادرات دامپزشک باشیم.نه صادرات دام
نظر شما
ادامه