کد خبر: ۳۷۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی مطرح کرد:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: ما در سازمان نظام دامپزشکی از شکل‌گیری انجمن‌های صنفی و علمی حمایت می‌کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا حمایت از انجمن‌ها را یکی از رسالت‌های سازمان نظام دامپزشکی برشمرد و تصریح کرد: «یکی از نقاط ضعف دامپزشکی، تریبون‌های محدود آن است. تا چندی پیش یک سازمان بود و دنیایی از مسائل که باید پاسخ‌گوی آنها می‌بود. بعد سازمان نظام هم اضافه شد و بخشی از بار مسئولیت را به دوش ‌کشید که این نیز کفایت نمی‌کند.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» در اولین همایش بین‌المللی انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ و بزرگداشت مقام شامخ پروفسور محمد نوری ادامه داد: «در پزشکی انجمن‌های متفاوت کارهای مختلف انجام داده و پازل ارائه خدمت را تکمیل می‌کنند. لذا ما در سازمان نظام از شکل گیری انجمن‌های صنفی و علمی حمایت می‌کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم هماهنگی لازم بین تشکل‌های مختلف در دامپزشکی صورت گیرد، تصریح کرد: «در این صورت است که می‌توانیم به هدف نهایی که ارتقای شان و منزلت حرفه دامپزشکی است، پیدا کنیم.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون ۱۸ همایش در بخش‌های مختلف در سازمان نظام دامپزشکی برگزار شده است، گفت: «ما می دانیم که برگزاری این همایش‌ها چقدر سخت است و تا چه اندازه هماهنگی می‌طلبد. لذا از بانیان برگزاری این همایش سپاسگذاریم.»

وی با اشاره به شان، منزلت و جایگاه پروفسور محمد نوری در عرصه دامپزشکی، تصریح کرد: «بنده ورودی سال ۷۰ دانشگاه تهران هستم. آن زمان که به دروس بیماری‌های داخلی نزدیک می‌شدیم در کنار بزرگانی چون دکتر نادعلیان، نام پورفسور نوری را می‌شنیدیم. تلاش ایشان در دست‌یابی به یافته‌های علمی از ویژگی‌های بارز ایشان است. تقریبا هر هفته ایشان چه در دانشگاه و چه در فیلد،‌ با دست پر حضور پیدا می‌کنند و عاشفانه آن چه را که به دست آورده‌اند، منتقل می‌کنند.»

صفری با تاکید بر اینکه دکتر نوری نماد اخلاق و دانش هستند، خاطرنشان کرد: «ما در حرفه باید این به این ۲ رکن توجه کنیم. ترکیب اخلاق و دانش است که ما را برجسته می‌کند و حرفه را جلو می‌برد و باعث می‌شود بتوانیم نقش موثرتری در کشور ایفا کنیم.»

در ادامه،  «دکتر محمدقلی نادعلیان» رئیس شاخه علوم درمانگاهی فرهنگستان علوم کشور و عضو هیات مدیره انجمن علمی بیماری‌های دام‌های بزرگ ضمن خوش‌آمدگویی به اساتید، همکاران و دانشجویان، گفت: «امیدوارم با حضور این اساتید، بیش از پیش بر غنای علمی این همایش بیفزاییم.»

 «دکتر نادعلیان» ضمن اشاره به فرایند شکل‌گیری انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ، افزود: «پس از کش و قوس‌های خیلی زیاد و دوندگی‌های فراوان در چندین کنگره‌ای که وجود داشت، به دنبال افرادی برای پیگیری امور اداری ثبت انجمن بودیم که در نهایت مقرر شد دکتر سخا این زحمت را بر عهده بگیرند. با زحمات زیاد انجمن پا گرفت و در وزارت علوم، به رسمیت شناخته شد و مجوز آن ثبت شد.»

وی با یادآوری اینکه در چند سال سمینارها و کارگاه‌های زیادی را ایجاد کردیم، تصریح کرد: «تصمیم گرفتیم این بار کنگره‌ای را برگزار کنیم تا فعالیت‌های انجمن فراگیرتر باشد و دوستان بیشتری را جمع کنیم. از این نظر اولین همایش را امروز ترتیب دادیم.»

نادعلیان آگاهی‌بخشی و توسعه علم و معرفی یافته‌های علمی جدید به همکاران، اساتید و دانشجویان را یکی از فلسفه‌های اصلی وجود هر انجمن علمی برشمرد و گفت: «قطع به یقین انجمن علمی بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ نیز همین هدف را دنبال می‌کند. کمااینکه به دنبال اخذ مجوز مجله هم هستیم که بتوانیم از طریق آن اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشیم.»

وی با تاکیدبر اینکه بیماری‌های داخلی اساس کار دامپزشکی است که همه چیز را با دید دقیق خود می‌بیند، خاطرنشان کرد: «چند سالی بود که بنده به‌عنوان رئیس هیات مدیره انجمن فعالیت می‌کردم. اما از آنجا که کار سنگین بود، نیروی جوان‌تری را می‌طلبید که در نهایت بار دیگر دکتر سخا عهده‌دار این وظیفه شدند. واقعیت این است که اگر همکاری و مساعدت همکاران نباشد، این انجمن‌ها به هیچ‌جا نمی‌رسند. چرا که سالی یک بار یا دو بار همدیگر را دیدن فایده‌ای ندارد و باید همه دوستان گوشه‌ای از کار را بگیرند.»

رئیس شاخه علوم درمانگاهی فرهنگستان علوم کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد ۱۵۳ مقاله به کنگره همایش ارسال شده، افزود: «۸۷ مقاله به شکل پوستر، ۲۱ مقاله به عنوان سخنرانی کلیدی و ۷ مقاله به شکل سخنرانی کوتاه توسط اساتید ارائه می‌شود. همچنین ۸ برنامه در قالب سمپوزیوم داریم.»

وی تجلیل از زحمات پروفسور نوری را یکی دیگر از برنامه‌های افتتاحیه همایش عنوان و تصریح کرد: «خوشحالم در اولین همایش از فردی تجلیل می‌کنیم که از اساتید برجسته ماست. ایشان از همان زمان دانشجویی انسان کنجکاو، با نظم و از دانشجویان فعال بودند و مشخص بود که چهره خواهند شد و امیدواریم مثل همیشه بدرخشند. ایشان بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه تهران سفری برای تخصص به انگلیس رفتند. ما خیلی علاقه‌داشتیم این جوان را در دانشکده خود حفظ کنیم. اما در نهایت ایشان به دانشکده دامپزشکی شهید چمران رفتند و در آنجا به نحو احسن کار کردند و دانشجویان زیادی را پرورش دادند که خیلی از آنها اساتید دانشگاه‌های دیگر هستند.»

نادعلیان در پایان گفت: «از ویژگی‌ها و خصوصیت این مرد شریف این است که با کنجکاوی خاص خود هر جای ایران گرفتاری و مشکلی در خصوص دامپزشکی باشد، با طیب خاطر تشریف می‌برند و مشکل را حل می‌کنند. خوشحالیم که در اولین همایش از ایشان تجلیل می‌شود.»

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
اقای دکتر شما که تریبون بخش خصوصی هستی هنوز 15 ساله نتونستی ماده 19 را به سرانجام برسانی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
نقطه ضعف نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی است
نظر شما
ادامه