کد خبر: ۳۷۲۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس هیات داوران بخش عکس جشنواره «بیطار» درآستانه برگزاری جشنواره از این رویداد سینمایی به عنوان بزنگاهی برای طرح موضوعات و مضامین مهم مرتبط با سلامت جامعه از دریچه فیلم و عکس عنوان کرد و افزود: بی‌شک برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و تندرست آگاهی شرط اول است و جشنواره «بیطار» تلاش می‌کند نگاه جامعه فهیم ایران را از طریق رسانه قدرتمند عکس و فیلم به این مهم معطوف نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره بیطار، وی ادامه داد: در طول سه دهه گذشته تا به امروز به منظور قوام بخشیدن به فرهنگ و ویژگی‌های فرهنگی جامعه ایران جشنواره‌های بسیاری در گوشه و کنار این مرز و بوم طراحی و برگزار گردیده است و هر کدام از این جشنواره‌ها تلاش نموده تا با فرهنگ‌سازی توجه مردم و مسئولان مربوطه را به اهمیت موضوع مطروحه جلب نمایند تا از طریق رسانه قدرتمند هنر بتوانند بر اهداف خود نایل شوند.

رئیس هیات داروان بخش عکس جشنواره «بیطار» خاطرنشان ساخت: چندی قبل سازمان دامپزشکی کشور خبر از برگزاری اولین جشنواره عکس و فیلم «بیطار» داد و فراخوان نخستین جشنواره تخصصی خود را به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان و پرداختن به نقش دامپزشکی در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به اهمیت حوزه دامپزشکی و اثرات بی‌بدیل آن در سلامت یک جامعه فهیم اعلام نمود.

به گفته وی در اهداف نه گانه این جشنواره به افزایش سطح اگاهی جامعه نسبت به اهمیت و تاثیرگذاری دام و فرآورده‌های دامی در ارتقای سطح سلامت عمومی اشاره و تاکید شده است: در این گفته جای بسیار تعمق وجود دارد که جامعه امروز ما چقدر نسبت به تغذیه خود توجه و دقت نظر دارد؟ و از اهمیت آن باخبر است.

کریمی صارمی اظهار داشت: شاید همگان ندانند که دامپزشکان در جامعه چه نقش بزرگ و حیاتی را به عهده دارند. نقشی به وسعت سلامت یک جامعه. ملتی که باید تندرست و شاد باشد و با داشتن تغذیه‌ای سالم در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور خود نهایت تلاش را نماید تا همواره به اوج شکوفایی و سربلندی نایل شود.

وی خاطرنشان ساخت: این جشنواره تلاش نمود تا به جامعه خود آگاهی دهد و ضمن فرهنگ‌سازی در جوامع کوچک روستایی و آگاهی بخشی به اهمیت بهداشت دامی و ذبح درست و صنعتی و دوری جستن از شیوه‌های سنتی و غلط پیشین راهگشای نگاهی نو به سلامت جامعه باشد.

این هنرمند و عکاس پیشکسوت کشور معتقد است حضور حیات‌بخش دامپزشکان در اقصا نقاط ایران قابل تقدیر و ستایش است. این حضور حیاتی از نقطه صفر مرزی آغاز و در سراسر شهرهای ایران گسترش می‌یابد و به جرات می‌توان گفت شریان حیاتی و سلامت یک ملت در گرو نگاه تخصصی و مسئولیت‌پذیر جامعه دامپزشکی آن کشور است. در این رابطه می‌توان به درمان و واکسیناسیون حیوانات/ مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان/ بازرسی بهداشتی دامپزشکی/ قرنطینه دامپزشکی/ بهداشت و رفاه حیوان اشاره نمود.

کریمی صارمی گفت: بی‌شک برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و تندرست آگاهی شرط اول است و جشنواره بیطار تلاش می‌کند نگاه جامعه فهیم ایران را از طریق رسانه قدرتمند عکس و فیلم به این مهم معطوف نماید.

نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان سینمایی حوزه هنری و فرهنگسرای شفق از 14 تا 17 مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
اداره کل دامپزشکی ........... براحتی کارفرمار و درهرصورت به دامپزشکان ترجیح میده و حقشونو پایمال میکنه و نظام دامپزشکی را تحقیر و تضعیف میکنه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
سیاست کاری تحقیر بخش خصوصی است
نظر شما
ادامه