کد خبر: ۳۷۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: محموله 70 کیلوگرم کوسه‌ماهی حرام گوشت توقیف و پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر رضا سلیمانی» اظهار داشت: مطابق بخش‌نامه‌های قانونی ابلاغ شده از سازمان دام‌پزشکی کشور که برگرفته از ملاحظات مختلف و نظرات جمعی از مراجع عظام است، توزیع کوسه‌ماهی(کولی) که بدون فلس بوده، در بازار شیعیان و مناطق با اکثریت شیعه ممنوع است و در صورت مشاهده بازرسان، جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محموله 70 کیلوگرم کوسه‌ماهی حرام گوشت توقیف و پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: محموله مذکور از بندر مقان در هرمزگان به مقصد مشهد بارگیری شده بود که آنجا توزیع نمی‌شود و در نیشابور با عنوان ماهی بوشهر کنار خیابان در شرایط غیرمجاز عرضه می‌شد، براساس پیگیری گزارش مردمی توسط کارشناسان این ادراه بررسی و توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور بیان کرد: 10 لاشه گوسفند که به علت آلودگی به سم فسفید پس از انجام ملاحظات لازم در کشتارگاه غیر قابل مصرف تشخیص شده بود، معدوم شد.

سلیمانی اضافه کرد: صاحب دام‌ها با اداره تماس می‌گیرد و موضوع تلفات ناگهانی را اطلاع می‌دهد که ما با مراجعه به این واحد کوچک دامداری در روستای بشرآباد بخش مرکزی،‌ متوجه مشکل شدیم که به نظر می‌آید دام‌ها به‌دلیل تغذیه علوفه آلوده به سم فسفید به آب آلوده به سم که برای کشت علوفه استفاده شده دچار این عارضه شده و تلف شدند.

وی ادامه داد: علت این موضوع از طرف کارشناسان در دست بررسی بوده و از طرف دیگر با ستاد مدیریت بحران فرمانداری برای رفع خسارت دامدار مربوطه، مکاتبه شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
فلس کوسه ماهی میکروسکوپی است و سالها قبل توسط دامپزشکان شیلات ایران این موضوع به اثبات رسیده و به همین دلیل از گوشت کوسه رفع حرمت شده بود !! اما جالب است که مشکل دور باطل در کشور ما لاینحل باقی مانده !!
همانطور که از گوشت ماهی اوزون برون با اثبات وجود فلس در این ماهی ، رفع حرمت شد .
البته بماند که ریشه تاریخی حرام شدن گوشت اوزون برون چه بود !!!
نظر شما
ادامه