کد خبر: ۳۷۲۱۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:
پیش از این، «دکتر سیدعلی ابطحی» در مصاحبه‌ای که در تیرماه سال جاری انجام داده بود، از ادغام سه واحد پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در شهر تهران خبر داده بود ...
 

حکیم مهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با تاکید دکتر ولایتی از امسال دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در دوره‌های فلوشیپ و رشته‌های تخصصی به تربیت دانشجو می‌پردازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر سید علی ابطحی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین کنگره واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد:‌ بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دستور صریح دکتر ولایتی، ما اولین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد را در تهران تاسیس کردیم.

وی افزود: این دانشگاه با تجمیع واحدهای داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی و همچنین حدود 70 رشته محل ایجاد شد.

ابطحی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در دانشکده دندانپزشکی واحد تهران نزدیک به 24 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، بنابراین می‌توان گفت این دانشکده یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: هدف از این تجمیع توانمندسازی و ارتقاء علمی دانشگاه آزاد است. همچنین ما قصد داریم با تجمیع این دانشکده‌ها بتوانیم دفاتر توسعه آموزش در دانشگاه را نیز ارتقاء دهیم که این امر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه است.

ابطحی با توجه به سخنان دکتر ولایتی مبنی‌بر اینکه دانشگاه آزد اسلامی باید در تربیت دانشجو در مقطع فلوشیپ و رشته‌های تخصصی وارد عمل شود، یادآور شد: دکتر ولایتی در بدو ورود به دانشگاه در اولین سخنرانی خود بر این موضوع تاکید داشتند بر همین اساس ما امسال دوره فلوشیپ ایمپلنت دندانپزشکی و PhD بافت را راه‌اندازی کردیم و در تلاش هستیم در رشته‌های تخصصی نیز وارد عمل شویم.

 

پینوشت 1:

پیش از این «دکتر ابطحی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در مصاحبهای که در تیرماه سال جاری انجام داده بود، از ادغام سه واحد پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در شهر تهران خبر داده و اظهار داشته بود: «تصویب شده است که سه واحد پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در شهر تهران ادغام شوند و تبدیل به دانشگاه علوم پزشکی این دانشگاه در شهر تهران شوند.» (اینجا)

به نظر می رسد به دلایلی این دانشگاه علوم پزشکی، بدون حضور «دانشکده علوم دامپزشکی» واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شده است و متاسفانه «دامپزشکی» از این ادغام حذف گردیده است.

پینوشت 2:

افزایش صندلیهای خالی در دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر، منجر به تغییر سیاست این دانشگاه و افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) گردیده است؛ سیاستی که به عینه در مورد رشته دامپزشکی شاهد آن بودهایم.

تنها رشتههایی که تاکنون از آسیب این رویکرد مخرب در امان مانده بودند، رشتههای زیرمجموعه وزارت بهداشت و گرایشهای مختلف پزشکی و بهداشت بودهاند. به نظر میرسد با انتصاب دکتر ولایتی به سمت رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و نفوذی که وی در مجموعه نظام دارد، این سد ترک برداشته باشد!

اگر وزارت بهداشت نتواند در برابر این فشار دانشگاه آزاد اسلامی مقاومت نماید، مطمئن باشید دیری نخواهد پایید که رشتههای بالینی گروه علوم پزشکی و همچنین رشتههای مقطع Ph.D علوم پایه پزشکی و بهداشت نیز به همان سرنوشت تلخی دچار خواهند شد که بر سر «دامپزشکی» آمد.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
3
1
شما نگران پزشکی نباش و اصلا این کار زشت مقایسه پزشکی با دامپزشکی رو انجام ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
می شود توضیح دهید که مقایسه پزشکی با دامپزشکی زشت است؟

اصولاً خود جناب عالی آیا در پزشکی، پرستاری یا در کدام رشته
دیگر
تحصیل یا فعالیت می کنید؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
1
1
واقعا متاسفم برای شما ............... که بری تحقیق کنی راجبه دامپزشکی که بفهمی چقدر از نظر علمی هم سخت تر و هم گسترده تر و هم بالاتر از پزشکیه
دامپزشکی مستقل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
1
0
اونوقت انتظار دارین دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت و این جماعت از دماغ فیل افتاده؟!نه از اون وزارت از دماغ فیل افتاده ها آبی گرم میشه نه از این وزارت چغندر.تا زمانی که آزاد همینجوری داره جولان میده و به تولید انبوهش ادامه میده،کاریش نمیشه کرد،هر روز هم ماشالا تو هر داهاتی یه واحد تولیدی میزنه .ما که فاتحهش رو خوندیم شما هم بخونید
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
1
0
در جواب کامنت اول،مشکل اصلی ما برخورد با آدمای با شعور و با فرهنگی!!!!مثل شماست که اصلا شناختی از سختی تحصیل و کار دامپزشکی نسبت به پزشکی ندارین.البته تو هر صنفی آدم .......... پیدا میشه،پزشکی هم مستثنا از اصناف نیست که.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
1
مربوط به اظهار نظر سخیف:
"شما نگران پزشکی نباش و اصلا این کار زشت مقایسه پزشکی با دامپزشکی رو انجام ندید"؛

تو با این سطح فهم ...... قطعا" ارزش و جایگاه علوم مختلف از جمله طب حیوانات (دامپزشکی) رو هرگز نخواهی فهمید. حرفه دامپزشکی در خط مقدم حفظ بهداشت و مبارزه علیه بسیاری بیماریهایی است که جوامع انسانی رو تهدید میکنند. بسیاری دستاوردهای طب مرهون تلاشهای بی وقفه متخصصین طب حیوانی است که دوش به دوش متخصصین طب انسانی برای غلبه بر ضعف سیستم دفاعی انسان در مقابله با علل بیماریها و امراض تلاش میکنند. در این تلاشهای مشترک بی وقفه قطعا" موجودات ............ مثل کاربر فوق الذکر جایی ندارند.
دامپزشک
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
1
0
مطمئنا اگه دندانپزشکی و پزشکی و هر رشته ای مثل دامپزشکی خیلی خیلی بیشتر از نیاز کشور تولید شود به سرنوشت اسفناک دامپزشکی دچار خواهند شد ولی از طرفی چون کشورهای خارجی طالب پزشکان و پرستاران هستن مقداری از این تورم کاسته خواهد شد.در کشورهای خارجی دامپزشکی بر پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی ارجحیت دارد و این رشته رو بیشتر واگذار می کنند به جهان سوم.جهان سوم پزشکان خوبی دارد به دو دلیل یکی اینکه به خاطر بی اهمیتی ....... به مردم ، به راحتی مردم مثل موش آزمایشگاهی در اختیار پزشکان قرار می گیرند و پزشکان با آزمون و خطا در تخصص خود تبحر کسب می کنند و دوم اینکه در کشور های جهان سوم پزشکی بر دامپزشکی ارجحیت دارد و تعداد پزشکان بیشتر هست و ضمنا پزشکی شغلی با جنگ اعصاب هست و جهان اولی ها تمایلی به این جنگ اعصاب ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
1
بیکاری دامپزشکان = افزایش بیماری = اشتغال پزشکان
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
1
حق دارن مسخره کنن دامپزشکی کار نداره شما هم اگر پزشکی کار نداشت مسخره میکردید پزشک احترام داره دامپزشکی نه احترام داره نه پول
نظر شما
ادامه