کد خبر: ۳۷۱۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی انتشار شایعاتی درباره استفاده از گوشت گربه در تولید فرآورده‌های گوشتی و تعطیلی ۱۸ واحد تولیدکننده در این صنعت را تکذیب کرد و گفت: چنین شایعاتی هر چند وقت یک بار منتشر می‌شود که هیچ پایه و اساسی ندارد، چرا که حتی در صورت امکان پذیر بودن، استفاده از گوشت گربه برای این صنعت صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید محمد موسوی» اظهار کرد: استفاده از گوشت گربه در تولید فرآورده‌های گوشتی به کلی تکذیب می‌شود و همه این مسائل مطرح شده شایعه است، چرا که به غیر از ناظر اداره کل نظارت بر مواد غذایی، سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی، بازرسان اتحادیه نیز دائما از بازار نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنند.

وی افزود: تاکنون حتی یک مورد هم از این دست تخلفات نداشته‌ایم و امسال نیز هیچ واحد صنعتی تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی به دلیل تخلف تعطیل نشده‌ است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با تاکید بر اینکه اگر تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی چنین تخلفی مرتکب شود، ضمن تعطیلی واحد صنعتی، مسئولانش را به دادگاه معرفی می‌کنیم تا به اشد مجازات برسند، تصریح کرد: چنین حقه‌بازی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد با هدف تشویش اذهان عمومی است و باید گفت که حتی در صورت امکان پذیر بودن انجام چنین تخلفی، استفاده از گوشت گربه از نظر اقتصادی صرفه ندارد و امکانپذیر نیست، چراکه حتی برای گرفتن آن باید یک واحد صنعتی هزینه‌های زیادی متحمل شود.

موسوی گفت: در این صنعت ۳۰۰ واحد تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی فعال هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن نقدینگی، ۱۰۰ واحد از آن از سال ۱۳۹۰ به بعد تعطیل شده‌اند و برخی از آنها نیز با یک سوم ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهند که البته در سال ۱۳۹۳ با افزایش تعرفه واردات گوشت به ۲۶ درصد فشار بیشتری به صنایع وارد شد.

وی اظهار کرد: هیچ تخلفی در سال جاری از سوی واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی صورت نگرفته و اگر چنین تخلفاتی صورت گیرد سازمان استاندارد نه تنها آن واحد را تعطیل خواهد کرد بلکه در رسانه‌ها به صورت به عمومی و علنی اعلام خواهد کرد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر استفاده واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی از گوشت گربه و یافتن لاشه‌های این حیوان در ماشین حمل فرآورده‌های گوشتی در استان‌ تهران منتشر و اعلام شد که سازمان استاندارد در بررسی‌های خود ۱۸ واحد تولیدکننده فرآورده های گوشتی را به همین دلیل تعطیل کرده است.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
نوش
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
1
پس به اين دليله كه برخي مسؤولين محترم! به مال مردم وبيت المال چنگ مي اندازند وبه صورت مردم چنگال مي كشند ! ولي درمقابل سگ هار استكباروآمريكا همچون گربه اي ملوس ميوميو مي كنند ...!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
وقتی از مسیول فنی حمایت نمیکنید .وقتی اونو تحقی و کوچیک کردین .وقتی گفتین کارگر کارفرما هسی و سکوت کن و دم نزن و راه بیا و گیر نده.وقتی طرفدار حقوق کارفرما بودین و ب فک جیب اون ک وصل ب جیب خودتون بود بودین.وقتی هیج اهمتی برای سلامت غذای مردم قایل نبودین .بایدم گوشت گربه و خرو سگ بدن ب خورد مردم.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.اگ نگین شایعه بود چی میخاین بگین؟اگ اینو نگین چی بگین؟چجوری خودتونو توجیه کنین؟چجوری ب ملت بگین ک ما اینجا نشستیم رو صندلی هامون و شما برین جون بکنین گوشت کیلو پنجا بخرین بیاین بخورین ولی گربه و خرو سگ باشه.ما محکم ب صندلی ها و پست و.مقاممون چسبیدیم.ک اگ گیر بدیم شاید پورسانتمون نرسه یا صندلی مون متزلزل شه.قبلا هم میگفتن تو شیر وایتکس میریزن باور نمیکردیم.میگفتیم شایعه س.کدوم از خدا بیخبری اینکارو میکنه؟الان فهمیدیم سود کاستیک.سود خورنده.سوز سوزاور تو شیر میریزن ک صد رحمت ب وایتکس .اشکمون در میاد ولی نه رییس شبکه دامپزشکی.ن رییس نظارت.نه سازمان.نه نظام دامپزشکی هیشکدوم صدامون رو نمیشنون.ب لبنیات سنتی پناه میبرن مردم.خوشال میشیم .بعد می بینم ای دل غافل صد رحمت ب کارخونه ای ها..ک این دیگ بیماری خالص و باکتری میکروبه ک میدن ب خورد مردم از همه جا بی خبر ..ک تازه خوشحالم هسن ک ارگانیک و طبیعی استفاده میکنن.افسوس و صد افسوس.چیکار میکنین شما؟ایا شب چجوری سر رو بالش میذارین؟
نظر شما
ادامه