کد خبر: ۳۷۱۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین از برخورد با متخلفان و معرفی به مراجع قضایی افرادی که به صورت غیرمجاز و بدون مجوزهای لازم اقدام به ویزیت و درمان دام‌ها و سایر حیوانات می‌کنند، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: براساس قانون فقط افرادی که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی و لازم اقدام می‌کنند می‌توانند در درمان حیوانات دخالت کنند.

وی اظهار کرد: مصرف داروی غیرمجاز که توسط افراد فاقد صلاحیت تجویز می‌شود علاوه بر اینکه منجر به خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود، زمینه را برای سودجویی برخی افراد از فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی فراهم می‌کند.

اکبرشاهی با تاکید بر تهیه دارو و واکسن‌های دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و تحت نظر دامپزشکی به تمامی دامداران، مرغداران و زنبورداران توصیه کرد به هیچ عنوان از داروهای تقلبی و غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته با توجه به ارزان بودن آن‌ها استفاده نکنند.

وی یادآور شد: درمان دام توسط افراد غیرمجاز، مصرف بی‌رویه و بدون ضابطه دارو و عدم رعایت زمان ممنوعیت مصرف داروها در دام‌های کشتاری به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های حوزه دارو و درمان مطرح است.

اکبرشاهی اضافه کرد: همچنین ۲۴ دامپزشک در کلینیک‌های ثابت دامپزشکی و ۶۰ مسئول فنی نیز به درمان عمومی و تخصصی در واحدهای دامداری استان قزوین فعالیت دارند.

وی در خصوص مصرف داروهای تهیه شده از مراکز غیرمعتبر نیز گفت: با مراکزی که بدون نسخه معتبر اقدام به توزیع دارو می‌کنند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه مصرف بی‌رویه داروهای دامپزشکی سبب ایجاد باقی‌مانده دارویی در مواد غذایی می‌شود، می‌‌توانند در انسان عوارض نامطلوبی از جمله آلرژی و یا مسمومیت به همراه داشته باشند و همچنین مشکل مقاومت دارویی در انسان و حیوانات را به دنبال دارد که به منزله تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و این موضوع قابل تعقیب کیفری است.

اکبرشاهی در پایان از تولیدکنندگان خواست، در صورت مشاهده مراکز توزیع غیرمجاز دارو و واکسن مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ در سطح استان به دامپزشکی اطلاع دهند.

در حال حاضر در استان قزوین ۲۸ داروخانه دامپزشکی، ۱۴۹ دامپزشک، ۱۹ کارشناس و ۶ کارشناس ارشد و ۱۰۳ کاردان دامپزشکی وجود دارد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
اونقدر وضعیت دامپزشک خرابه که کسی به ای مسائل توجه نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
اینها همش ............ است برو یک روز از میزت دل بکن ببین میتونی جای مسول فنی باشی
نظر شما
ادامه