کد خبر: ۳۷۰۸۳
 

بیش از ۱۷ کشور باید با تخم مرغ های آلوده ای دست و پنجه نرم کنند که اخیرا از هلند و دانمارک آغاز شده و همه منطقه را فراگرفته است. این تخم مرغ ها، حداقل میزان فیپرونیل حشره کش را داشتند که ماده ای است که قبل از این بحران اخیر تخم مرغ هیچ کس اسمش را هم نشنیده بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، متاسفانه تخم مرغ های طبقه های سوپرمارکت های خارجی تنها قسمتی از تخم مرغ های درگیر را نشان می دهد. بحران اصلی در کشورهای منشا، مخصوصا در میان ۲۰۰ مورد از دامداران تخم مرغ بلژیکی و هلندی و آلمانی اتفاق افتاد. آنها به مدت ۲ هفته تحت کنترل بودند و در حالی که بسته بندی کنندگان، خرده فروشان و دولت ها برای پیدا کردن تخم مرغ ها از طریق کد مخصوص تخم مرغ تقلا می کردند، ۲۰۰ دسته پرنده یا بیشتر به تخم گذاری ادامه دادند. بیشتر تخم مرغ ها از بین رفت و پرنده ها در تلاش برای خارج کردن حشره کش از بدنشان پرریزی و پردرآوری کردند.

دنبال کردن بحران از اول مانند مشاهده خرابی یک قطار به صورت حرکت آهسته بود. دائما این حس را داری که بدتر می شود اما تنها وقتی متوجه می شوی که بعد از روزها خبرش توسط مسئولین کنترل کننده پخش می شود. چیزی که با تنها ۷ مزرعه شروع شد، به سرعت به صدها مزرعه رسید که تقریبا همه آنها جواب تست مثبت داشتند.

در مرکز این رسوایی، عملکرد دونفره ای بود، شرکت کوچکی که در کنترل مایت قرمز تخصص داشت. آنها این ادعا را داشتند که ماده افشانده شده طبیعی بوده اما کارایی واقعی از فیپرونیل افشانده شده بدست آمده است. البته این به دامداران گفته نشده، اما اثرات درمان خوب تر از آنی بود که درست باشد.

دامداران به دلیل تخم مرغ های از بین رفته با ضرر مالی مستقیمی مواجه شدند و آنهایی که در طول فراخوان با ادعای هزینه مواجه شدند نزدیک به نابودی هستند. خارج از بدهی و مشکل نگه داشتن آنها اولویت شماره یک است، تمرکز بعدی جلوگیری از وقوع مجدد این گونه بحران در آینده می باشد. حفاظت از تولید، مستندسازی و حسابرسی هر مرحله به طور مداوم در زنجیره تولید، کلید اصلی میباشد. در تولید خوراک، جایی برای حسن نیت نیست. اهمیت محصولات در یک بازار جهانی خیلی بالا است. مضر نبودن حشره کش برای سلامت انسان، حداقل نه در دوزهای یافت شده در تخم مرغ های آلوده، خیلی اتفاقی بوده است.
 
 
نظر شما
ادامه