کد خبر: ۳۷۰۸۲
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
استادیار دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر زهرا برومند» افزود: به نظر من باید مسئولیت فنی را به کارشناسان صنایع غذایی‌ بسپارند و این مسئولیت را از دوش دامپزشکان بردارند، چراکه مسئولیت فنی فقط پایین آوردن شأن دامپزشکی است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: از همان سن ۱۷ سالگی که یک دانش‌آموز درس‌خوان و در گیرودار کنکور و فرایند انتخاب رشته بوده، تصمیم گرفته که دکتر شود؛ اما شاید به ذهنش خطور نمی‌کرد که مدرک دکترای خود را در رشته دامپزشکی بگیرد. با رتبه ۷۵۷ در کنکور و با این دلگرمی که یکی از اقوامش قبلا دامپزشک بوده، این رشته را هم جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهد و سرانجام پذیرفته می‌شود.

شاید از ابتدا علاقه زیادی به دامپزشکی نداشته اما خودش می‌گوید با کمی گذشت زمان، عاشق این رشته شده است. «دکتر زهرا برومند» تحصیلات دامپزشکی خود را در سال ۱۳۷۷ و از دانشگاه شیراز شروع کرد و در سال ۸۳ فارغ‌التحصیل شد. ۲ سال در یک کارخانه به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی فعالیت کرد و در سال ۸۵ یک بار دیگر برای تخصص رشته بهداشت و بیماری‌های‌ طیور در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل شد. ۵ سال بعد نیز فارغ‌التحصیل شد و از همان زمان تا کنون عضو هیات علمی و استادیار بخش طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

حکیم مهر: خانم دکتر، جایگاه امروز دامپزشکی در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من دامپزشکان یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند. مخصوصا که در دوران تحصیل زحمات فراوانی می‌کشند و به هیچ عنوان زحمات آنها کمتر از دانشجویان علوم پزشکی نیست و چه بسا سخت‌تر هم باشد. وقتی هم که فارغ‌التحصیل می‌شوند، مشاهده می‌کنند که جامعه یک دیپلمه را بهتر از یک دامپزشک می‌پسندد. از برخورد افراد عامی که بگذریم، متاسفانه در جامعه برخورد نامناسبی با دامپزشکان وجود دارد.

حکیم مهر: شما مدتی مسئول فنی بهداشتی بودید. عمده‌ترین مشکلات مسئولین فنی بهداشتی چیست؟

به نظر من بدترین شغل برای یک دامپزشک مسئول فنی بودن است. کارفرمایان مسئولین فنی را به‌عنوان یک تکه کاغذ که مدرک آنهاست و به اصطلاح عامیانه، نان‌خور اضافی می‌بینند. صاحب شرکت که یک دامپزشک را استخدام می‌کند، هیچ ارزشی برای تحصیلات او و برای خود او قائل نیست و صرفا به مهر دامپزشکی او نیاز دارد. امروز مطمئن هستم که شرایط از سالی که بنده مسئول فنی بودم تا الان خیلی هم بدتر شده است.

حکیم مهر: متاسفانه بله. بسیاری از مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در تماس با حکیم مهر، از وضعیت نامناسب دریافتی‌های خود شکایت داشتند. می‌گفتند علی‌رغم اینکه قراردادهای آنها مطابق ماده ۱۹ است، اما در عمل از آنها خواسته می‌شود که نیمی از حقوق دریافتی خود را به صاحب کشتارگاه بازگردانند.

بله متاسفانه از این اتفاقات زیاد می‌افتد. این قانون در دوره ما تازه راه‌اندازی شده بود که سازوکاری مهیا شود که سازمان نظام دامپزشکی حقوق مسئولین فنی را تعیین کند. آن زمان که بنده به‌عنوان مسئول فنی سرکار می‌رفتم، اولین حقوق من ۱۰۶ هزار تومان بود. در صورتی که همان زمان به کارگران همان کشتارگاه مبلغ ۱۲۲ هزار تومان می‌دادند. الان هم به همین شکل است. خیلی جاها حقوقی که به مسئول فنی می‌دهند، از حقوق کارگران هم کمتر است. بحث حقوق به کنار، برخوردهایی هم که می‌شود، نامناسب است.

حکیم مهر: چه راهکاری به نظر شما می‌رسد؟

به نظر من باید مسئولیت فنی را به کارشناسان صنایع‌غذایی‌ بسپارند و این مسئولیت را از دوش دامپزشکان بردارند. چراکه مسئولیت فنی فقط پایین آوردن شأن دامپزشکی است.

حکیم مهر: خانم دکتر حوزه تخصصی شما طیور است. مهمترین مشکلات این بخش چیست؟

حوزه تخصصی ما بیشتر با طیور صنعتی و بررسی وضعیت آنهاست. اما مقداری مراجعات طیور زینتی هم داریم و تا حدودی امور درمانی آنها را هم انجام می‌دهیم. اما تخصصی که ما گرفتیم و درسی که خواندیم و به رزیدنت‌ها ارائه می‌دهیم روی مدیریت و طیور صنعتی از مرغ‌های گوشتی، تخم‌‌گذار گله‌های مادر و ... است که بتوانند بهترین تولید و کمترین تلفات را در طول دوره داشته باشند.

صنعت مرغداری بعد از نفت دومین صنعت ایران است اما متاسفانه به خاطر ورود گوشت‌های مرغ منجمد از برزیل و استرالیا، این صنعت رو به افول است. بیماری‌هایی که وجود دارد و واکسیناسیونی که به خوبی انجام نمی‌شود، مقداری مشکل ایجاد کرده است. سالن‌های پرورشی ما در اکثر نقاط ایران، صنعتی نبوده و نیمه صنعتی هستند. اصلی‌ترین مشکلات ما در این زمینه‌ها است. برای تولید گوشت مرغ هزینه‌ زیادی می‌شود اما همین گوشت، نسبت به سایر گوشت‌ها ارزان‌تر فروخته می‌شود. مردم توقع دارند که قیمت آن پایین باشد.

مشکل دیگر اینکه تبلیغ منفی زیادی برعلیه گوشت طیور انجام می‌شود مبنی‌بر اینکه به این گوشت‌ها هورمون تزریق می‌شود که حتی در سایت‌های پزشکی هم به این نکته اشاره می‌شود. در صورتی که این خلاف واقعیت است. به نوعی سرکوب صنعت طیور محسوب می‌شود.

حکیم مهر‌:‌ وضعیت آموزش دامپزشکی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر طبق آنچه که بنده در سیستم‌های مدیریتی دیدم، گویا قرار است سیستم آموزشی دامپزشکی عوض شود. بزرگترین مشکل ما در سیستمی که مطابق آن آموزش دیدیم، این است که از همه علوم در تدریس دامپزشکی استفاده می‌شود. حجم زیادی از علوم را در ذهن دانشجو فرو می‌کنند اما دانشجو وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود، هیچ‌یک از این علوم در ذهن او باقی نمانده است. یک دانشجوی رشته دامپزشکی نمی‌تواند به طور همزمان در زمینه علوم پایه، دام بزرگ، دام کوچک، طیور و ... در همه رشته‌ها برای خود استاد باشد. این غیر ممکن است.

به نظر من در آنچه که الان قرار است اجرا شود، بهترین کار این است که سال‌های آخر دامپزشکی را که دوره‌های انترنی است، مقداری تخصصی کنند تا هر کس بتواند در رشته مورد علاقه خود پیش برود و در زمینه مورد علاقه خود بیشتر کار کند که وقتی وارد بازار کار می‌شود، حرفی برای گفتن داشته باشد.

در حال حاضر که دانشجویان ما فارغ‌التحصیل می‌شوند، با این همه درسی که خوانده‌اند هیچ چیز در ذهن ندارند. مجبور هستند در هر زمینه‌ای که می‌خواهند فعالیت کنند، برخی مطالعات اضافه داشته باشند تا بتوانند کار کنند. به این شکل بهتر است که سیستم آموزشی تغییر کند.

حکیم مهر‌: آیا از نظر شما انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت می‌تواند این مشکل را حل کند؟

بزرگترین ظلمی که به دامپزشکی شد جدایی آن از وزارت بهداشت بود. فرایند تامین مواد غذایی، کنترل کیفی و کمی آن و ... توسط دامپزشکان انجام می‌شود. گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، فراورده‌های دامی و ... سلامت جامعه را تامین می‌کند و مربوط به وزارت بهداشت است. به نظر من اگر این اتفاق بیفتد شاید تا حدود زیادی از درصد مظلوم بودن دامپزشکی کم و مشکلات تا حد زیادی برطرف شود.

حکیم مهر: نظر شما در خصوص انتقال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت چیست؟

وقتی می‌گوییم آموزش دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت برود، برای سازمان هم این اتفاق باید بیفتد. مشکلی که ما داریم با وزارت جهاد کشاورزی است، چون آنها تمام آن چیزهایی را که حق دامپزشکی است، در سلطه خود دارند و دامپروری‌ها را در حد یک دامپزشک می‌دانند. به نظرم اگر کل سیستم به وزارت بهداشت منتقل شود خیلی بهتر است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
 
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
3
3
بخش عظيمي از دامپزشكان مسوول فني هستند و اگر دامپزشكي به وزارت بهداشت منتقل شود و نظريه خانم دكتر عملي گردد آن وقت است كه فارغ التحصيلان صنايع غذايي وارد گود شده و خيل عظيمي از همكاران بيكار مي شوند.مسوول فني شغل چيپي نيست و ارزشش به مراتب بالاتر از صنايع غذايي است اما حمايت نمي شود.
در كشتارگاهها علم دامپزشكي است كه براي جامعه مفيد است نه ليسانس مواد غذايي.علاوه بر اين در داروخانه ها،مراكز واكسيناسيون و كارخانجات خوراك دام و غيره وجود دامپزشك به شرط حمايت سيستم دولتي كاملا منطقي و مفيد است.البته مشكلات اين صنف فقط مربوط به سازمان دامپزشكي نيست و كارشناسان صنايع غذايي در وزارت بهداشت هم همين مشكل را دارند.
از همه مهمتر يكي از علل كسر شان و شخصيت دامپزشكان فعاليت خانمها با حقوقهاي زير پايه كارگري است كه بهتر است مثل خانم دكتر برومند از اين شغل خداحافظي كنند و بروند ادامه تحصيل دهند كه هم براي آينده خودشان بهتر است و هم اينكه بيشتر از اين ،صنف مسوولان فني را بي ارزش نكنند.كافيست يك آماري از نحوه فعاليت و حقوق مسوولان فني خانم گرفته شود تا همگان بفهمند چه بلايي سر خود و صنف و مصرف كننده مي آورند.بجز چك كردن كارت بهداشت از علم مواد غذايي سر رشته ندارند.توليد كنندگان سودجو هم بيشتر خانم دكتر استخدام مي كنند تا آقاي دكتر.
با احترام به خانمهاي همكار توصيه مي شود كه اينها خانم دكتر برومند را الگو قرار دهند و بروند دنبال تحصيل و اشتغال در دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي.
پاسخ ها
هاشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
سلام جناب ناشناس؛
عزیز قطعا صحبتهای خانم دکتر برای منافع فعلی مسولین فنی دامپزشکی میتونه جالب نباشه؛
ولی ایشون بسیار منطقی ؛منصفانه و صد در صد صادقانه؛حرف حساب رو بیان کردن.
هر چند که حرف حق؛اغلب ممکنه تلخ یا سخت باشه ولی توصیه میکنم یکبار دیگه مصاحبه ایشون رو بی تعصب و با دقت مطالعه بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
2
این هم از اساتید؛وقتی اساتید از واقعیت جامعه به دور هستند نظریات هم ....... گاهی مثل این نظریه خطرناک وآسیب رسان میشه،یعنی خانم دکتر می خوان همین شغل مسول فنی بهداشتی را که امثال ما سالهابراش جنگیدیم تا در حیطه اشتغالی دامپزشکی بیاریم .ایشون معتقدن بدیم بره. از طرف دیگه دامپزشکی کی تو وزارت بهداشت بوده که ایشون میگن جداشدن دامپزشکی از وزارت بهداشت ......................
مهندس علوم و صنایع غذایی
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
7
2
واقعا جای تأسف هست که دامپزشکان بجای فعالیت در فارم ها توی کارخونه ها مسئول فنی بشوند... در صورتی که اساسا جز رشته علی فنی و مهندسی نیست و متاسفم ... که شأن مهندسی رو پایین آوردن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
3
با سلام اولا بسیار ... متاسف شدم .................... چرا نباید یه دامپزشک مسوول فنی بهداشتی باشه و کجاش باعث پایین اومدن شان و منزلت دامپزشک و دامپزشکی میشه؟!!!! دوما از سایت حکیم مهر .................. جای تعجب بود فکر نمیکنم موضوع کم اورده باشین با این همه خبر و سو مدیریت در مجموعه دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
2
هر رشته براي خودش محترم است اما بايستي توجه داشت كه شعار از مزرعه تا سفره مربوط به دامپزشكي است.يك دامپزشك مي تواند تشخيص دهد كه گوشت استحصالي در كشتارگاه يا بسته بندي بعلت يك بيماري خاص قابل مصرف است يا نه؟
يك دامپزشك است كه مي تواند تشخيص دهد در صورت عدم بالانس در تركيبات خوراك دام و طيور چه اتفاقاتي در بدن گاو و مرغ مي افتد.و هزاران مورد از اين موارد ديگر كه مجاب مي كند سيستم دولتي در واحدهاي توليد كننده از دامپزشك استفاده كند.از لحاظ تئوري نقش مسوول فني دامپزشك بسيار حياتي است اما در عمل بعلت وابستگي مالي به كارفرما،اقتصاد زمينگير و راكد،آيين نامه هاي اتحاديه اروپا در كشور جهان سوم،سياستهاي حاكميتي شناور و بعضا فساد و نقص در سيستم دولتي باعث گرديده كه وجود مسوول فني مدل محسوب شود.
البته اظهارات خانم دكتر حالت احساسي دارد چرا كه قبلا جايي كار كرده اند كه .............. ارزشش زير كارگر معمولي بوده. در ضمن آنهايي كه فكر مي كنند رفتن با كله توي وزارت بهداشت مشكلات را حل مي كند در اشتباه هستند.وقتي يك دامپزشك با نظر غير كارشناسي اظهار مي دارد كه دامپزشكان بروند .......... تا صنايع غذايي ها جايشان بيايد،اميد به وزارت بهداشتي ها اشتباه است.
بايد قبول كرد دامپزشكي در ايران يك شغل مردانه است تا زنانه
ناشناس
|
Finland
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
2
ببخشید شاید بی ربط باشه به بحث اصلی، چون بنده مشاور کنکور سراسری هم هستم عرض میکنم.
757 منطقه 1 حتما نبوده اند، چون طبق فهرست آن سال، چنین رتبه ای در منطقه 1 حتما و حتما پزشکی در شهرستانهای غیر اصلی و حداقل داروسازی را قبول میشد.
البته بنده از نحوه انتخاب رشته ایشان بی اطلاعم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
1
ضمن تایید صحبت کاربر عزیز قبلی،خانم دکتر بزرگوار شما با فرمایشاتتون تایید فرمودید که اقلا در ایران، دامپزشکی رشته ای مردانه است و لا غیر. پاک کردید کلا صورت مسئله ای رو که مسئله ی اصلیش نحوه برخورد خودتون و اهمال در به کرسی نشوندن اتوریتتون بوده و نه اینکه مسئول فنی باید حذف شه. دوستان داروساز هم به همکاراشون ازین پیشنهادا میدن؟. حالا هرچند هم که قانون در این زمینه ضعیف بوده باشه ولی دیگه بی قانون که نیستیم میشه چپ رفتن کارفرما رو در مسیر قانون بیاریم فقط جسارتی میخواد که درسته در مرد و زن فرقی نداره اما گویا محیط فرهنگی ما میگه فرق داره. دامپزشکی از یه چیز رنج میبره و اونم عدم اتحاد و خالی کردن پشت همدیگس برای احقاق حقوق صنفی که برایندش تضمین سلامت مصرف کننده هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
سلام خانم دكتر
مسئول فني علاوه بر رعايت موازين بهداشتي وظايف ديگري همچون شيوه هاي صحيح كشتار و أصول كشتار را و همچنين نحوه وشيوه هاي جديد و سودده و سريع آماده سازي مناسب گوشت براي عرضه فراهم كند ولي اينطور كه نشان ميدهد شما اطلاعي از اين موضوع نداريد ......................... بنابراين خواهشمندم در اين زمينه ورود نفرماييد .................................
گر در خانه كس است يك حرف بس است
با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
در كجاي دنيا ديده شده مسؤول فني بهداشتي مواد خام گوشتي مواد غذائي به كارشناسان علوم غذائي داده شود كه از بيماري هاي دامي اپيدميولوژي و همچنين تشخيص صحيح اطلاعي ندارند واگذار گردد خانم دكتر اگر حكيم مهر سابقه تحصيلي شما را إعلام نميكرد فكر ميكردم اصلا رشته شما دامپزشكي نبوده و اطلاعي از دامپزشكي نداريد لطفا از اين به بعد با منطق به سوالات پاسخ دهيد نه با احساسات كه رفتار بدي با شما شده است .با تشكر
ترابی
|
Brazil
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
جای تعجب و تاسف است که یک کنکوری با رتبه بین 700-800 در پزشکی هیچ شهری پذیرفته نشود در حالیکه شاهد بودم دختر خانمی با رتبه 1100 - 1200 در سالهای پایانی دهه هفتاد در پزشکی گیلان پذیرفته شدند و با رتبه بیش از این اقا پسری اینک متخصص جراحی هستند و پزشکی عمومی را در بندرعباس خواندند!البته باز در این باره دوستان جوان بهتر میتوانند قضاوت نمایند.و اینکه دامپزشک متخصصی بپذیرد که یک مهندس مواد غذایی میتواند آلودگی های انگلی را که از زیر دست بازرسان گوشت کشتارگاه گذشته حتی در قسمت بسته بندی فروشگاههای بزرگ تشخیص داده و از مصرف آن جلوگیری نماید یا فرق یک دست با استخوان گوسفندی را از بز تشخیص دهد و.......یکباره میفرمودند یک مهندس دامپروری در دانشکدههای دامپزشکی به تدریس بیماریهای طیور میتوانند انجام وظیفه نمایند تا انتقام 1-2 سالی را که بعنوان مسئول فنی از کارگران کمتر حقوق گرفته و بی ارزشتر بوده اند بگیرند! ..............................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
آزماست که برماست مگردرادارات دولتی ارزشی قایل می شوند که بخش خصوتی هم انتظآری داشته باشد دردامپزشکی استان ........... آقا زاده ها هروقت بخواهند به اداره رفت وامدمی کنند ولی ریس اداره باید جلو ساعت تصویرنگار بایستد وکنترل شود بادکتر دامپزشک بدترین رفتارها را می کنند درحالی که مثلا اداره متعلق به دامپزشکی است ومدیرکل آن دامپزشک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
لااقل خانم دکتر بهتر بود به جایه نام بردن صنایع غذایی به عنوان مسول فنی می‌گفتید لیسانسهایه دامپزشکی که اطلاعاتشان به مراتب از صنایع غذایی بیشتر هست مسول فنی بشن و درضمن قبلا هم سازمان غذا دارو میخواست از بین کارشناسان دامپزشکی برایه مسول فنی جذب نیرو داشته باشه اما به علت بیکاری دکتری دامپزشکی حق کارشناسان در این وسط از بین رفت و به قول خودتون شأن دکتری دامپزشکی رو با همین کارتون پایین آوردید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
باعرض سلام خدمت همکار عزیز - بی کفایتی و ............ سازمان به اصطلاح دامپزشکی باعث این وضعیت شده است
بزرگترین ظلم را سازمان دامپزشکی به مردم ایران کرد با بی تفاوتیهایش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
باسلام خدمت خانوم دکتر.از بیاناتتون فیض بردم.ولی متاسف شدم برای اظهار نظر کاملا احساسی و غیر کارشناسانه ای ک در مورد مسیول فنی کردید.شما ب جای گسترش حوزه های فعالیت دامپزشکان .سعی در تضعیف ان کردید.!!!ک واقعا جای سوال دارد..و بعید است..بکارگیری مسیول فنی در جایگاه مسیول فنی کاملا منطقیست و مشکلاتی ک هست ب علت عدم اجرای ماده ۱۹,و تسلط کارفرما,سنگ اندازی و سلطه ی کارفرما ست..شما ب جای حل مسیله صورت مسیله را پاک کردید..چون حالا جهاد کشاورزی حقوق مسلم دامپزشکان را نادیده میگیرد.و چون اقدامات کافی و قاطع در اجرای ماده ۱۹انجام نمیگیرد.و کارفرما هرجور ک میخاهد رفتار میکند..پس باید دامپزشکی میدان را خالی کند؟؟؟؟!!!از شما ک متخصص در این زمینه هستید بعید است!!و تجربه کاری دارید..حل مشکلات عدم توانایی نظارت دقیق و حقوق کم و غیره ,اگر سنگ اندازی نشود و مسیولان مسیولانه تر و مقتدر عمل کنند حل شدنیست .ولی متاسفانه مظلوم بودن دامپزشکی ب علت ضعف مدیران است.من از حکیم مهر ب شدت گله مندم .شما ک مطلبی عنوان کردید در مورد شیر خام و نگران از دس رفتن بهداشت و هم چنین بازار کار دامپزشکی بودید.بعنوان یک فراورده خام دامی.چرا این مطلب غیرکارشناسی را چاپ کردید؟؟این همه دکتر و کارشناس و کاردان دامپزشک.بعد ورداشتن گفتن ک بدیم ب فلان محترمان این بخش را..اصلا چطوره بحث درمان رو هم باوجود مشکلات بدیم ب علوم دامی ها؟؟یا چطوره کلا دامپزشکی منحل شه,همه چیشو علوم دامیا و کشاورزیا انجام بدن؟؟این شدراهکار؟این شد راه حل؟؟قبلش کاش مسیول فنی رو برا خانوم دکتر تشریح میکردین.واقعت شگفت زده شدم و عصبانی.خواهشا مسیولانه تر..دلسوزانه تر,متعهدتر,علمی تر,تخصصی ترو حرفه ای تر راهکار بدین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
2
درجواب دوسته عزیزی ک گفتن خانوما حقوق پایین قبول میکنن.من بعنوان خانوم چندین بار ب مسیولین فنی اقا گفتم ک این وضع حقوق پایین رو دامن نزنین.بعد دیدم خودشون با حقوق پایین مشغول ب کار شدن.این بحث مرد و زن رو تموم کنین .عهد قجر ک نیستیم.مشکل توافقات پشت پرده کارفرما و مسیول فنی ست.ک وقتی ب حقوق یا بهداشت اعتراض میکنی .با یکی دیگ توافق میکنه و اخراج میشی..بعد شما دیوار کوتاهتر از خانوما ندیدی..این مشکلات پایه ای و ویرانی از داربست رو میندازی گردن خانوما؟شما اقایون خودتون زیراب همو میزنین.با حقوق کمتر جای هم میرین.این بحثارو خاهشا مردونه زنونش نکنین.بذارین همه چی پایه ای حل شه..جهاد کشاورزی تره خورد نمیکنه برامون ..خانومان؟وزیرش یه پاراگراف نمیده واس دامپزشکی ,خانومان!؟شما ک از خانوم دکتر شاکی هسی واس اظهار نظر غیر کارشناسی مث من ک شاکی شدم..پس خودت اظهار نظر غیر کارشناسی نکن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
از اظهارات خانم دکتر واقعا متاسف شدم!!!
ایشون به جای اینکه به فکر راهی برای افزایش اشتغال دامپزشکان باشند میگن مسولیت فنی رو هم از دامپزشکها بگیرند و بدهند به مهندسین صنایع غذایی!!!
واقعا ................. متأسفم!
آخه مگه کارشناس صنایع غذایی میتونه بیماریهای گوشت و انگلها و... رو تشخیص بده؟!؟!؟!
خیلی زشته که یک دامپزشک بیاد و میدون رو خودش رسما برای لیسانسه های صنایع غذایی باز کنه
آخه اینم شد راهکار؟!؟
به جای اینکه بگه حقوق مسولین فنی و شرایط کارشون بهتر بشه میاد کلا صورت مساله رو پاک میکنه و میگه کلا دامپزشکها رو به عنوان مسول فنی استخدام نکنند
خانم دکتر خودشون هیئت علمی شدند ................!!! این همه دامپزشک جویای کار با این ظرفیت اشباع شده ی هیئت علمی اگه مسول فنی نشن چیکار کنن پس؟ برن سوپرمارکت بزنن؟!؟!؟!
متأسفم.... همین!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
وقتی سازمان دامپزشکی به فکر نیست چه انتظاری از دیگران دارید
SURXAY
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
انجمنهای صنفی مسوولان فنی باید شرایطی را برای ادارات دامپزشکی و کارفرمایان فراهم نمایند تا موقع استخدام دامپزشکان مسوولان فنی هر کسی و با هر شرایط خفت باری وارد این مسوولیت نگردد علاوه بر این واسه خود دامپزشک هم مفید نیست ........................
مسوول فنی باید آنقدر حرفه ای عمل کند که موقع ورود به واحد کارگاهی همه از دم خبردار بایستند نه اینکه بره گردنشو کج کنه و زیر حقوق کارگری کار کند ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
خانم دکتر درست میگه سازمان دامپزشکی میبایست هرچه سریع تر به وزارت بهداشت منتقل شود تا مشکلات معیشتی دامپزشکان حل گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
1
درجواب دوسته عزیزی ک گفتن حدقل بجای صنایع غذایی میگفتین,لیسانس دامپزشکی مسیول فنی بگیرین.کفر نگین لطفا..الان همه شاکی میشن.اصلا مگه لیسانسه های دامپزشکی.فارغ التحصیلان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی,از دانشگاهای معتبر مثلا فردوسی مشهد,ب حساب میان؟در دامپزشکی فقط و فقط دکتر دامپزشک حق و جایگاه دارد.و بقیه برن بمیرن.باز وضعیت کاردان ها بهتر است ,ولی لیسانسه های دامپزشکی که هیج جایگاهی ندارند.کلا همه ی بازار کار دامپزشکی برای اوناست.از طرفی عارشون میاد بعنوان مسیول فنی کار کنند,و از طرفی ب علت نبود بازار کار میخان در این حوزه باقی بمونند.حکیم مهر برای چندمین بار میگم و ازتون میخام ک اینو بفهمونید ک دامپزشکی یعنی دکتر,کارشناس,و کاردان دامپزشکی .واین ها در کنار هم یعنی دامپزشکی.مثل دکتر و پرستارو غیره در وزارت بهداشت.ک هرکدام جایگاهی دارند.با بی توجهی باعث سرخوردگی این قشر زحمت کش نشید.اگر من پیگیر شما هستم و شما رو میخونم و کامنت میذارم.برای این هست ک خودم رو جزوی از خانواده دامپزشکی میدونم..پس اگر قرار است ک فقط و فقط از دکترها بگید و استیفای حق ما نادیده گرفته شود..ک ما الکی خودمونو الاف نکنیم و این تصور را نداشته باشیم ک شما صدای ما هم هستید.باتشکر..ازین مطلبی هم ک گذاشتید ب شدت ناراحت کننده و ناامید کننده ست.ازخانوم دکتر انتظار اظهار نظر کارشناسی تر و حرفه ای تر میرفت و از شما وسواس متعهدانه تر در انتشار این مطلب غیر کارشناسانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
بی تفاوتی سازمان دامپزشکی تکراری و نهادینه شده - نام سازمان دامپزشکی ......... است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
بزرگترین ظلم را سازمان بیتفاوت دامپزشکی به مردم ایران کرده
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
با سلام خدمت خانم دکتر محترم
میخواستم از شما برای اختصاص دادن وقت تون برای بیان نقاط ضعف دامپزشکی تشکر کنم .اما ایا کاری برای حل این مشکل انجام می دهید .در دانشگاه اساتید محترم که از بیکاری دامپزشک ها اطلاع دهرند.چرا با سازمان دامپزشکی جلسه ای برای حل مشکل مسئو لین فنی دامپزشکی برگزار نمی کنید !ایا حق یک دامپزشک این نیست شغل مناسب و حقوق مناسب شان دامپزشکی دریافت کند؟!!!همه رشته ها اساتید دانشگاه برای حل این مشکل با سازمان جلسه برگزار می کنند؟!!!وتمام تلاش خود را برای حل مشکلات همکاران انجام میدهند.نمونش پرستار بیمارستانی امسال کنکور .که از انتخاب رشته حذف شد به خاطر اتحاد جامعه پرستاری و اساتید محترم دانشگا6 پرستاری.!!!!چون قرار بود با حقوق کمتر کار پرستار انجام بدهند.خدمتتون بگ حقوق پرستار 3 میلیون تومان می باشد .اما راضی به دریافت حقوق کمتر. نمی باشند .یک بهیار هم میتواند کار پرستار را انجام دهد .اما حمایت اساتید پرستاری. مانع حذف کار پرستاری می شود.اگر زخمی از کارفرما خوردید لطفا الان که استاد هستید برای حل مشکل تلاش کنید تا ما جامعه دامپزشکی دعا گوی شما باشیم.متاسفم از اساتید عاجزانه می خواهم برای اشتغال دامپزشکان حمایت بیشتری کنید.چون تمام روسا دامپزشکی از شاگردان شما می باشند.لطفا حمایت بیشتری از دامپزشکی کنید.صحبت استاد تاثیر گذار هست.با تشکر.خدا یک استاد این متن بخونه و کمی حرکت انجام بده.من ا... توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
1
اینکه یک دکتر دامپزشک بیاد مسول فنی بشه با حقوق قانون کار واقعا فاجعه هست یه جورایی هم به مطالب خانم دکتر باید حق داد دکترهایه دامپزشکی اگر قرار بود با حقوق قانون کار ؛کارکنن و سطح خودشونو با کارشناسان صنایع غذایی یکی بدونن برای چی دکتری خوندن بهتر بود از اول صنایع غذایی بخونن دکتر دامپزشکی که هم ویزیت می‌کنه هم درمان می‌کنه هم تزریق هم جیره نویسی واسه چندرغاز پول همون بهتر که خودشو با صنایع غذایی مقایسه بکنه یکی نیست به دکترهایه دامپزشکی بگه کار شماها بیشتر در حد درمان هست نه دخالت در کارهایی که مربوط به کاردان و کارشناسی دامپزشکی بعدا هم میایین میگین ما درسطح پزشکان درس خوندیم کدوم پزشک میاد واکسن میزنه آزمایش می‌کنه عکس رادیولوژی میگیره خرید فروش دارو می‌کنه؛ داروخانه باز می‌کنه پس بهتره دامپزشکان محترم به جایه چندرغاز پول به فکر مطالبه حقوقشون از راه قانونی باشن مگر نه ارزششون هر روز پایین تر میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
1
خدا لعنت کند مسولین بی تفاوت را
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
اگر همه چيز سر جايش نباشد خيلي مسايل بهم مي ريزد مثلا مرغداران بي سوادي داريم كه بدون كالبد گشايي و با قدم زدن و تله پاتي ويژه متوجه مي شوند بيماري مرغ چي هست و خودشان بهتر از متخصص طيور درمان مي كنند.با اين لحاظ مسوولان فني اعلام كنند كه متخصصان طيور به درد نمي خورند و رشته تخصصي بيماريهاي طيور را از سيستم آموزشي جمع كنند؟؟؟!!
اظهار نظر ايشان بر مي گردد به همون دو سال فعاليت در يك كارخانه اي كه مسوول فني بوده اند.
ايشان مشخصات اون واحد را اعلام كنند تا مسوولان فني مجرب استان ......... سه سوت يارو را فيتيله پيچ كنند تا بفهمد با خانم دكترهاي با رتبه بالاي كنكور بايد مودبانه رفتار كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
2
خود دامپزشک مسوول فنی باید طوری رفتار کند که از بالا تا پایین کارخانه ازش حساب ببرن. هم بفهمن علم بالایی داره, هم شجاع هست و نمیتونن بترسوننش, هم حرف اول و آخر را برای قضاوت محموله دکتر میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
یک مسول فنی هم باید از طرف کارفرما تحت فشار باشد هم باید حقوق کم بگیری هم باید توهین شود و هم باید به فکر مردم باشد که غذای سالم بخورند کجای دنیا این قانون مسخره هست - این .........های سازمان دامپزشکی چه کاری برای نیروهای خود کرده اند .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
1
اگر مسول فنی نباشد کثافت همه جا رامیگیرد چشمهایتان را باز کنید و سرتان را از برف بیرون اورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
اقای عزیزی که میگویید باید طوری رفتار کند که همه حساب ببرد - کارشناس دامپزشکی برای بازدید فقط تا حیاط بیشتر نمیاید انوقت شما نفست از جای گرم درمیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
خانم دکتر جنابعالی استاد بوده و کمی هم به عنوان مسول فنی یا شاید هم. مسول فنی بهداشتی مشغول به کار بوده اید بین این دو فرق است ........ بهتر است کمی هم سنجیده صحبت کنید. وقتی به مسولین فنی بهداشتی توهین و مبلغ دریافتی بسیار کمنر از تعرفه قانونی پرداخت می شود دلیل بر این نیست که نباید دکتر دامپزشک در انجا حضور داشته باشد.بلکه بایستی برای تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است ساز و گارهایی قوتی و قانون مند تر از گذشته سر کار بیایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
یکی از مشکلات در دستیابی به دستمزد بالاتر مسئولین فنی ،همکارانی هستند که برای عقد قرار داد با حقوق بسیار کم هم با صاحبان صنعت به صورت پشت پرده توافق و حتی حق همکار خود را زیر پا میگذارند و سبب ابطال قرداد همکار خود میشوند تا چنین روحیه ای وجود دارد مطمئن باشید با سختگیرانه ترین قوانین هم ،دست یافتن به حقوق یک قشر امکان پذیر نیست،تشکیل اتحادیه یکی از راههای برخورد با این افراد است
خرپزشک
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
....................................
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
2
0
خانم دکتر درست میفرمایند.مسول فنی بودن دون شان یک دکتر دامپزشک است.همین الان در ایران رشته کارشناسی نظارت بهداشتی دامپزشکی و بازرسی گوشت وجود دارد.دامپزشک واقعی باید کلینیسین باشد.بعضی چون دامپزشکی بلد نیستن از این شغل راحت استقبال میکنن ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
ب نظر من حدقل مراکز با ظرفیت کم باید زیر نظر کارشناس دامپزشک باشه منظورم لیسانسه های علوم ازمایشگاهی دامپزشکیست.نه دکترا.چون مراکز با ظرفیت کم نه تنها از لحاظ تخصصی دکتر لازم ندارن .بلکه نمیتونن جوابگوی حقوق دکتر باشند.ولی مراکز با ظرفیت بیشتر هم نیاز دارند و هم جوابگوی حقوق دکتر هست.و دکتر هم عارش نمیاد اونجا انجام وظیفه کنه.ولی فراورده های خام ووابسته ش باید در حوزه دامپزشکی بمونه و مسخره ست ک واگذار شه.ب بقیه بخش ها.این حذف لیسانس های دامپزشکی از بازار کار.و انحصاری کردن دامپزشکی در بخش دکترا بصورت خودخواهانه.بزرگترین ضربه رو ب خود دکترا زده.و باعث سواستفاده فارغ التحصیلان کشاورزی شده.دکترا عارشون میاد در برخی قسمت ها انجام وظیفه کنند و جهاد ازونجاییک قویتر است فارغ التحصیلای خودشو ب کار میگیره.مثل گزارش حکیم مهر در استفاده حکیم مهر از پتانسیل دامپزشکی در بکارگیری نیروهای طرحی کشاورزی.یک نمونه بارز من در اداره دامپزشکی دیدم ک ا,ش علوم دام نیروی طرحشو اونجا میگذروند.چرا انقد ضعیفه دامپزشکی.چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
سلام خدمت خانم دکتر.
نفس خانم دکتر از جای گرم بلند میشه. حقوق چند ملیونی هیت علمی میگیرن و میفرمایند باید کار رو به کارشناسان صنایع غذایی واگذار کرد.
مطلب دوم مگر مسئول فنی محترم ما دزدی میکنه که کسر شان باشه. ........................... کسر شان نیست برای مسئول فنی بیچاره که در شیفت شب یا روز به فکر سلامتی مردم هست کسر شانه
واقعا واقعا متاسفم
دامپزشک//
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
1
1
اینقدر خانم دکتر را نقد نکنید ... نیت خیر دارد. منظورش اینه که ارزش دامپزشک بالاتر از یک نظارت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
کی به فکر تواست که تو به فکر بقیه هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
چرا فکر می کنید مسئول فنی بودن بی ارزش است
اخه این حرفها چیه، یکی از دلایل موفقیت اینکه از هر طریقی برای سایر همکاران اشتغال زایی کرد نه بالعکس متاسفانه فاصله بخش دانشگاهی از بازار کار از مشکلات این رشته است. کلینسین بودن خوب هست در صورتی که افزایش تعداد فارغ التحصیل را با کاهش جمعیت دامی مقایسه کنید باید راه چاره در سایر امور مرتبط دانست
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
..................................!
دوستانه توصیه میکنم دیگه از این مصاحبه ها نفرمایند چون نتیجه ای جز رنجش طیف وسیعی از همکاران ندارد!
مساله اشتغال، مسئولین فنی، الحاق به بهداشت و ... مسایلی است که امروزه میبینیم خیلی از دانشجویان حتی بهتر تحلیل میکنند .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
1
بزرگترین ظلم به دامپزشکی را دانشگاه ها با افزایش بی رویه پذیرش دانشجو انجام دادند. مخصوصا دانشگاه آزاد و بعد از آن دانشگاه های دولتی با پذیرش دوره های شبانه؛ از جمله همین دانشکده ی اهواز که سالهاست شبانه میپذیره برای درامد بیشتر و اشتغال زایی .......... که بعد تشریف بیارند بفرمایند همون فارغ التحصیلان مسئول فنی هم نشوند ! پس چکار کنند اینهمه خروجی که شما ایجاد میکنید؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
2
0
سلام .کازشناسان صنایع غذایی باید مسئول فنی کارخانجات بسته بتدی گوشت باشند نه دامپزشکان .دامپزشک چی به مسئول قنی .به نطرم بااین کار عرصه به مهندسان صنایع غذایی تنگ شده .
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
................ خانم دکتر شما که اون بالایی یه حرکتی بزنید .یه کاری کنید به دادمون برسید .مظلوم چطور مظلوم میشه وقتی خودش بخواد ..ما خودمون میخوایم ..اون رده بالایی های ما هستن که به فکر نیستن وگرنه همه چی درست میشد ..یعنی ایقد سخته خود اداره حقوق رو به دامپزشک بده تا شان یه دکتر حفظ شه نخواد منت یه کارفرما رو بکشه برا چندرغاز ..بهانه نیارید..مسیول فنی خیلی هم خوبه به شرطی که حرمت شه ... شما مسئولین این یه کار ساده رو کنید نخواستیم وزارت عوض شه ..شما یه حقوقو نمیتونید خودتون بدید ................. خدا به دادمون برسه ..اقایون سازمانی چرا ساکتید چرا تو مجلس حرفی نمیزنید از این لایحه که حقوق ما مستقیم از طریق دامپزشکی پرداخت بشه ..تورو جان عزیزانتون خودتون اگه دردی ندارید یکم به دردای بقیه توجه کنید ایقد بیخیال نباشید خدارو در نظر بگیرید...
نظر شما
ادامه