کد خبر: ۳۷۰۵۹
 

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رودسر از تحویل یک قطعه پرنده نوک خنجری مصدوم توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر رودسر به این اداره خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، «علی محمدپور» اظهار کرد: یک قطعه پرنده نوک خنجری مصدوم توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر رودسر در طرح ساحلی گلسرخ چابکسر به اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان تحویل داده شد .

وی با بیان اینکه این پرنده در حال تیمار و بهبودی در اداره است، افزود: بعد از اطمینان از صحت، بهبودی و آمادگی برای پرواز این پرنده در زیستگاه خود رهاسازی شود .

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست رودسر خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت جسمانی پرنده باتوجه به شدت جراحت ها مطلوب نبوده و در حال حاضر توسط دامپزشک معتمد این اداره در حال تیمار است .

محمدپور با بیان اینکه پرنده نوک خنجری ۴۴ سانتی متر طول داشته و دارای پر و بال سیاه و سفید، منقار بلند و سربالا، سر و پس گردن سیاه است، تصریح کرد: این پرنده برای تغذیه در آب های کم عمق با حرکت سر به دو طرف در حالتی که دم و بدنش رو به بالا قرار می گیرد به جستجو پرداخته و در طول سال به صورت گروهی به سر می برد .

به گفته این مسئول این پرنده اغلب در آب های شور و لب شور، سواحل و تالاب های حاشیه دریای خزر مشاهده می شود.

 
 
نظر شما
ادامه