کد خبر: ۳۷۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

فرماندار خاتم با توجه به تعداد زیاد دام در شهرستان راه اندازی و ساخت کلینیک دامپزشکی را ضروری دانست و خواستار توجه جدی اداره کل دامپزشکی استان یزد به تامین تجهیزات و نیروی مورد نیاز دامپزشکی با توجه به گستردگی منطقه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فرجام فاضلی» روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرستان از لحاظ پرورش و نگهداری دام و بیماری های مشترک بین انسان و دام از فعالیت های مجموعه اداره دامپزشکی برای حفظ بهداشت دام و انسان قدردانی کرد.

وی همچنین تلاش برای راه اندازی و فعال ساختن کلینیک های دامپزشکی و داروخانه های دامی تاکید کرد.

فرماندار خاتم در ادامه ارتقاء کشتارگاه های شهرستان را از دیگر نیازها و ضرورت ها دانست و یادآور شد: طرحی توسط مسئولان دامپزشکی شهرستان برای بهبود وضعیت کشتارگاه های شهرهای هرات و مروست ارایه شد،امیدواریم با تایید و اجرای این طرح شاهد تحولاتی در این بخش و افزایش کیفی فعالیت ها دامی باشیم.

فاضلی همچنین به بررسی ایجاد یک باب داروخانه دامپزشکی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست های ارایه شده در این زمینه و وجود سه داروخانه، امیدواریم یک مجوز دیگر نیز در این ارتباط تایید شود.

این مسئول همچنین از اختصاص 22 میلیارد ریال از بودجه شهرستان به بحث دامپزشکی و روند رو به رشد آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

همچنین رئیس شورای شهر هرات مرکز شهرستان خاتم نیز خواستار اصلاح نژاد دامی شد و تاکید کرد که نژاد دام های مناسب در شهرستان شناسایی و معرفی شود.

کرامت تیموری با توجه به اینکه تعداد زیادی دام در این شهرستان وجود دارد و شغل بسیاری از مردم دامپروری است خواستار توجه بیشتر به اصلاح نژاد دام شد.

در این نشست، دکتر حداد مدیرکل دامپزشکی استان یزد خواستار ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاه های شهرهای هرات و مروست شد و قول هرگونه همکاری در تهیه طرح و کمک در جهت بهبود وضعیت موجود داد.

شهرستان خاتم یکی از مناطق مهم کشاورزی، دامداری و دامپروری استان یزد است.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
سلام من فکر کنم ..............................
با تشکر از حکیم مهر
نظر شما
ادامه