کد خبر: ۳۷۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


مسئول گروه جهادی شهید افسری استان البرز گفت: اردوهای جهادی در شهرکرد، مشهد و پیرانشهر (یکی از مناطق آذربایجان غربی) توسط گروه جهادی شهید افسری برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سید محمد مسعود احمدی» در رابطه با مناطق برگزاری اردوها اظهار داشت: ابتدا برای مدت ۳ روز به روستاهای اطراف منطقه شهرکرد رفتیم که محل هدف ما روستای کویلان بود و سپس حدوداً ۸ روز در مشهد بودیم که کلات نادری و تاییاد محل هدفمان بود.

وی در ادامه افزود: اردوی بعدی در پیرانشهر به مدت ۸ روز برگزار شد و در آخر نیز یک اردوی دو روزه به مریوان داشتیم.

احمدی بیان داشت: تیم‌های اعزام ‌شده به مشهد و پیرانشهر چهارده نفره و گروه‌های اعزام‌شده به شهرکرد و مریوان چهارنفره بودند که در این اردوها دو متخصص دامپزشک از رزیدنت‌های دانشگاه شیراز، دو دامپزشک عمومی و تعدادی از دانشجویان دامپزشکی حضور داشتند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مناطق اظهار داشت: اقدامات انجام‌شده شامل سه قسمت است که بخش اول، ترویجی و آموزشی شامل کلاس‌های آموزشی، بخش دوم، درمان و ویزیت رایگان و بخش سوم پیشگیری بود که شامل سم‌پاشی، واکسیناسیون و مشاوره دامپزشکی می‌شد.

مسئول گروه جهادی شهید افسری استان البرز در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: در ابتدای ورود به هر روستا، روستاییان را در مسجد جمع و کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کردیم و بر اساس ثبت نامی که در این کلاس‌ها انجام می‌شد به درب منازل آن‌ها می‌رفتیم و عملیات ویزیت، درمان، واکسیناسیون و سم‌پاشی را انجام می‌دادیم.

وی در ادامه در توضیح کلاس‌های آموزشی افزود: این آموزش‌ها شامل بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بود که توسط دانشجویان دامپزشکی انجام می‌شد و یک پک کامل که شامل مطالب خلاصه و کاربردی در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو، تب مالت، تب برفکی و اورف بود و به ‌سادگی زبان شخص دامدار نوشته ‌شده بود در اختیار روستاییان قرار می‌گرفت.

احمدی گفت: همچنین خدمات‌رسانی به اهالی روستان چویلان و بیست سیاه‌ چادر ایل بختیاری اطراف هم انجام شد به صورتی که ما در چادرها به صحبت کردن با آن‌ها می‌پرداختیم و به همین دلیل امکان استفاده از ویدئو پروژکتور و پاورپوینت وجود نداشت.

وی در پایان از برگزاری اردوی جهادی بعدی در شهر قم در مهرماه سال جاری نیز خبر داد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
برگزاری این اردوهای دانشجویی
راهکار مناسبی برای کاربردی کردن آموزش دامپزشکی و آوردن آن به طور مستقیم در میدان عمل و تجربه است.

دیدن مشکلات حرفه و برخورد با مواردی که شاید کمتر به هیچ دانشکده ای
از نقاط دور افتاده
ارجاع شوند بسیار آموزنده است.
نظر شما
ادامه