کد خبر: ۳۶۹۹۷
 

مقامات ارشد برزیل خواستار شروع تولید محصولات پروتئيني با ارزش افزوده بیشتر شده اند تا موقعیت این کشور به عنوان یکی از بزرگترین سوداگران عرصه گوشت خوک و مرغ جهان، ارتقاء یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کانال اطلاع رسانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، بر اساس اظهارات وزیر کشاورزی و دامداری برزیل، این کشور هر ساله میلیون ها تن پروتئین حیوانی را صادر می کند، اما این محصولات به ندرت در قفسه های سوپرمارکت ها یافت می شود و این موضوعی است که Blairo Maggi ، می خواهد مقامات کشور سریعاً مورد توجه قرار دهند.

چالش پیش روی برزیل این است که بدنبال یکسری اتهاماتی است که به کیفیت گوشت برزیل وارد شده است، برزيل به شدت در حال تهيه برنامه هايي است تا "جهان را متقاعد سازد که گوشت برزیل برای مصرف ایمن می باشد." این اتهامات، بخاطر این بود که پلیس فدرال به اشتباه اعلام کرده بود "گوشت برزیلی فاسد شده" در صورتی که گوشت فروخته شده، تاريخ مصرف آن گذشته بود و توليدكنندگان برزيل، گوشتي كه تاريخ مصرف آن تمام شده باشد را نفروخته اند. ضمناً این اتهام از سوی انجمن پروتئین حیوانی برزیل (ABPA )، به شدت رد شد.

هرچند پیامدهای این بحران، برای مدت زمان زیادی احساس می شود، اما همچنان برزیل امسال هم در انتظار صادرات رکورددار می باشد و حتی در حال بررسی این موضوع  است که چگونه این کشور می تواند موقعیت خود را به عنوان یک ابرقدرت صادرات گوشت ارتقا بخشد.

در همین حال، دو تولید کننده و بسته بندي کننده بزرگ گوشت برزیل یعنی شرکت های BRF و JBS که مجموعا بیش از نیمی از گوشت برزیل را تولید می کنند، معتقدند که تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، کاملاً ضروری و اين دو شركت در حال برنامه ريزي هدف دار جهت حفظ موقعيت برزيل در تجارت محصولات پروتئيني جهان می باشند.

 
 
نظر شما
ادامه