کد خبر: ۳۶۹۷۸
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دلیجان گفت: 2 تن ماهی کولی غیر قابل مصرف با حکم قضایی روز پنجشنبه در این شهرستان معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سجاد قاسمی» افزود: این محموله که در پست قرنطینه ثابت دامپزشکی این شهرستان کشف شده بود به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی قرنطینه ای و بی هویتی بهداشتی در هفته جاری توقیف شد.

وی اظهارکرد: محموله مذکور با استعلام از نماینده ولی فقیه از نظر شرعی حرام و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و به دستور قضایی و به روش بهداشتی امحاء شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان گفت: پست قرنطینه ثابت دامپزشکی این شهرستان از اواخر خرداد امسال فعال شده است.

قاسمی تصریح کرد: همه محموله های دامی از فراورده های خام دامی و دام و طیور زنده برای حمل و نقل باید دارای مجوز حمل بهداشتی باشند، در غیر این صورت در محل پست قرنطینه توقیف می شود.

وی، با توجه به بروز سویه جدید بیماری تب برفکی در استان های همجوار از همه دامداران خواست مسائل بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت و به مناطق آلوده رفت و آمد نکنند و تا اطلاع ثانوی از حمل دام از استان قم خودداری کنند.

دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 2 کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.
 
 
نظر شما
ادامه