کد خبر: ۳۶۹۰۴
 

ماموران یک زندان در آرژانتین کبوتری که مواد مخدر به داخل زندان قاچاق می‌کرد را به ضرب گلوله کشتند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماموران زندان «کولونیا» در منطقه سانتا رزا از ایالت لاپامپیا آرژانتین که به رفت و آمدهای مکرر یک  کبوتر به داخل زندان مشکوک شده بودند، آن را هدف گلوله قرار دادند .

پس از کشته شدن کبوتر مشخص شد که شک ماموران زندان بی دلیل نبود چراکه کوله پشتی کوچکی به پرهای پشت این پرنده دوخته شده و داخل آن  مواد مخدر  جاسازی شده بود. ماموران با این هدف گیری، موفق به کشف 7.5 گرم ماری جوآنا، 44 قرص آرامبخش و یک فلش یو اس بی در کوله پشتی این کبوتر شدند.

یکی از ماموران زندان به روزنامه محلی «کلارین» گفت: یک تکه کوچک از پارچه به شکل کوله پشتی به پرهای پشت کبوتر دوخته شده بود. این کوله پشتی برای جابجا کردن مواد مخدر به داخل زندان کافی بود.

در سال 2013، پلیس آرژانتین در عملیاتی مشابه یک گروه از تبهکاران که مواد مخدر را به وسیله کبوتر از خارج به داخل زندان منتقل می کردند، کشف و منهدم کردند. در این عملیات 3 نفر دستگیر و 15 کبوتر حامل توقیف شدند.

به گفته پلیس آرژانتین، این روش، رایج ترین شیوه جابجایی مواد مخدر به داخل زندان فدرال بوینس آیرس نیز است. از دیگر شیوه های انتقال مواد مخدر به داخل زندان می توان به جاسازی مواد مخدر داخل توپ تنیس و پرتاب آن با راکت به داخل حیاط زندان اشاره کرد.

چندی پیش نیز ماموران گمرک کویت، یک کبوتر دست‌آموز را همراه با کوله‌ای که پشت این پرنده بسته شده بود کشف کردند. کبوتر در کوله خود 178 قرص روان‌گردان حمل می‌کرد و از عراق به سمت کویت در حال پرواز بود.

منبع: ایندیپندنت
 
 
نظر شما
ادامه