کد خبر: ۳۶۸۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی

 

مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:
3 کشتارگاه سنتی دام در آذربایجان شرقی تعطیل شد


مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی باسمنج، خسروشهر و سردرود خبر داد.

دکتر بهراد زندیه افزود: این کشتارگاه‌ها در راستای اجرای دستورالعمل کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های آذربایجان شرقی تعطیل می‌شوند.
وی افزود: کشتارگاه‌های باسمنج،‌ خسروشهر و سردرود به دلیل کشتار سنتی و غیربهداشتی و تهدید سلامت مردم، با هماهنگی مراجع قضایی پلمب شدند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر این اساس گوشت قرمز مورد نیاز این مناطق از کشتارگا‌ه‌های صنعتی همجوار به صورت بهداشتی تأمین خواهد شد.
زندیه تأکید کرد: طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیگیری شده و کشتارگاه‌های سنتی که عاملی تأثیرگذار در شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند، تعطیل می‌شوند.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران اداره کنترل و نظارت بهداشتی گفت: دامپزشکی نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای سلامت غذایی جامعه دارد و بر همین اساس با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی و انتظامی با تهدید‌کنندگان سلامت عمومی برخوردهای جدی‌تری صورت خواهد گرفت.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود از عموم مردم خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تأیید دامپزشکی تهیه کرده و در صورت برخورد با موارد تخلف، مراتب را برای رسیدگی به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------

 

راه‌اندازی سامانه ارسال و دریافت پیامک در دامپزشکی آذربایجان غربی 


 به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی سامانه پیامک اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با شماره 3000714444 راه اندازی شد.

با توجه به قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه از طریق این سامانه، امکان رای گیری و نیز مشارکت گروه هدف در کلیه امور مرتبط با بهداشت و دامپزشکی و برقراری ارتباط دو سویه ببن مردم و مسئولین اداره کل دامپزشکی فراهم بوده و بهره برداران بخش دام و طیور از طریق سامانه فوق پیشنهادات، درخواستها و حتی شکایات خود را به مسئولین دامپزشکی منتقل کرده و پیامهای بهداشتی، هشدارها و برنامه های بهداشتی دامپزشکی را دریافت نمایند.

 

-------------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
شورای حل اختلاف دامپزشکی اهواز آغاز به کار کرده است

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: شورای حل اختلاف دامپزشکی در اهواز کار خود را آغاز کرده و پرونده‌های دامپزشکی ابتدا به این شورا ارسال می‌شود.

دکتر محمدرضا حزبئی در جلسه شورای بهداشت خوزستان، درباره فروش مرغ زنده در شهرستان‌های خوزستان گفت: طبق قانون، عرضه دام و مرغ زنده در سطح شهر ممنوع است و در همین زمینه از 2 سال پیش اقداماتی در خوزستان آغاز شده و با فروشندگان متخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 12 قانون دامپزشکی نیروی انتظامی موظف است از فعالیت فروشندگان غیرمجاز دام و مرغ زنده در شهرها جلوگیری کند و در این زمینه برخوردهایی انجام شده است.

حزبئی تصریح کرد: شهرهایی مانند شوشتر، گتوند و شوش در زمینه ساماندهی عرضه مرغ عملکرد مناسبی داشته‌اند و در دزفول نیز با متخلفان و فروشندگان دوره‌گرد عرضه‌کننده مرغ زنده برخوردهای خوبی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش مرغ زنده در سطح شهر دزفول وجود ندارد و تنها در حاشیه شهر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: شهرهایی مانند اندیکا، باغملک، هفتکل و لالی کمتر از 50 درصد کار سامان‌دهی فروشندگان مرغ در شهرها را انجام داده‌اند و در این زمینه وضعیت مناسبی ندارند.

حزبئی گفت: در 2 سال گذشته مواردی از فروش نامناسب مرغ در شهرها داشته‌ایم که مراکز متخلف پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی افزود: برای رسیدگی سریع به پرونده‌های دامپزشکی، شورای حل اختلاف دامپزشکی در اهواز راه‌اندازی شده و پرونده‌هایی که در این زمینه تشکیل می‌شود ابتلا به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در 2 سال گذشته 657 پرونده به مراجع قضایی صادر شده که منجر به 467 مورد صدور حکم، 100 مورد پلمپ و 117 مورد تغییر کاربری شده است.

وی با بیان این ‌که بیشتر افرادی که در سطح شهر اهواز اقدام به فروش مرغ زنده می‌کنند مهاجر هستند، خاطرنشان کرد: لازم است ضمن جلوگیری از عرضه مرغ زنده در سطح شهرها، پر کنی مرغ در حاشیه شهرها نیز ممنوع شود.

 

--------------------------------------------

 

صعود گروه کوهنوردی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات قله نول
 
به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی، گروه کوهنوردی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به قله نول از قلل مرتفع دنا به ارتفاع 4130 متر صعود کردند.

در این صعود دو روزه که تعداد 40 نفر از همکاران حضور داشتند مراسم پرفیض دعای توسل برگزار و در پایان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله نول به اهتزاز در آمد.

 

--------------------------------------------

 

برگزاری مسابقه دوچرخه سواری ویژه گرامیداشت روز دامپزشکی در خراسان جنوبی
 
به منظور گرامیداشت 14 مهر روز دامپزشکی یک دوره مسابقه دوچرخه سواری ویژه کارکنان سازمان جهادکشاورزی و ادارات تابعه برگزار شد.
در این مسابقه که با حضور 26 نفر از کارکنان این ادارات و در سه گروه سنی برگزار شد، شرکت کنندگان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان به نفرات برتر اول تا سوم هر گروه جوائزی اهداء گردید.

 

 

 

نظر شما
ادامه