کد خبر: ۳۶۸۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
در پی انتشار خبری در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها:
این ضایعه احتمالاً مربوط به واکنش ناشی از تزریق در عضلات عمقی دام بوده و در موارد نادری احتمال بروز این مورد وجود دارد ...
 

در پی انتشار خبری در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها با عنوان «کیست های انگلی در گوشت های بسته بندی توزیع شده در فروشگاه های معتبر تهران»، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به دنبال انتشار خبر مشاهده یک مورد ضایعه در گوشت بسته بندی در فضای مجازی در تاریخ 8/6/96، اداره کل دامپزشکی استان تهران در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع از طریق بازدید از مرکز بسته بندی مذکور، احضار مدیر و مسئول بهداشتی واحد و همچنین بررسی ارگانولپتیکی نمونه ارسال شده اقدام نموده و مشخص گردید ضایعه نشان داده شده احتمالاً مربوط به واکنش ناشی از تزریق در عضلات عمقی دام بوده و در موارد نادری احتمال بروز این مورد وجود دارد و به دلیل اینکه در عمق عضله بوده، لذا در برش های معمول در واحد بسته قابل رویت نمی باشد.

لازم به توضیح است این گونه ضایعات در عضلات با اصلاح قسمت مربوطه، مابقی آن قابل مصرف بوده و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد.»

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
متاسفانه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران بار دیگر خط بطلان بر پروتکل های بازرسی و قضاوت گوشت کشید.
پاراگراف و توضیحات آخر خبر در مورد اصلاح لاشه در صورت تزریق در هیچ تکست و آیین نامه قضاوت لاشه پذیرفته نیست و چنین بدعت گذاریهایی از طرف یک نهاد مسئول مایه تعجب و وهن صنف دامپزشکی است.
اسدی
|
Finland
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
این محل تزریق قدیمی بوده و نکروز شده و با اصلاح قابل مصرف هست.وقتی تزریق مثلا در بازه شش ماه پیش اتفاق افتاده باشه چرا نباید گوشت مصرف بشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
انتظار دیگه ای غیر از این جوابیه نبود بخش دولتی همیشه با حمایت از شرکتها ........ و استفاده از نیروی مسول فنی بعنوان سپربلا سلامت غذایی مردم رو نادیده گرفته...
دامپزشک بازرس گوشت
|
United States of America
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
..................... مطمئن باشید مسئولین از این گوشت هرگز نمی خورن و نخوردن.بعد این سیستی سرکوس ها،انتظار سارکوسیست هم داشته باشید ولی سارکوسیست دقت بیشتر می خواهد.اینجا ایران است نه اروپا .......................... طرف اون حد بی سواد نیست که فرق نکروز عضلانی با سیستی سرکوس رو ندونه.شاید تشخیص سارکوسیست کمی سخت باشه ولی سیستی سرکوس رو آدم معمولی هم می تونه متوجه بشه که این گوشت غیر عادی است.این سیستی سرکوس بود،مواظب سارکوسیست ها هم باشید.
این سیاست که اینها جای تزریقات هست یا نکروز عضلانی و غیره ،همیشه در ایران از زمان های قدیم بوده ...........................
من خودم بازرس بودم می دونم یه بازرس به این سادگی نمی تونه سریع و بدون تایید چند نفر افراد دارای تجربه به دامپزشکی گزارش بده.سیستی سرکوس خیلی واضح هست و به راحتی تشخیص داده می شه و با نکروز عضلانی و اثر تزریقات خیلی فرق می کنه.در مرغ هم جای واکسن تغییرات نکروزی در عضله ایجاد می کنه.از بهداشت ایران بیش از این انتظار نیست.حالا بگی که رنگ زرد رو لاشه ریخته،خیلی ها باورشون می شه،اونهایی هم که بفهمم کاری نمی تونه بکنه.تو کشور ایران راحت می شه هر کاری کرد،زیاد نگران نباشید .......................... آرام نگه داشتن مردم، از بهداشت مردم، خیلی مهم تره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
اين گوشتها وارداتي است و قرار بود جهت تنطيم بازار و ارزانتر از گوشت داخلي به دست مصرف كننده برسد.متاسفانه لاشه هاي وارداتي براحتي در كارگاههاي تحت نظر دامپزشكي،قطعه بندي و بسته بندي و به قيمت گوشت داخلي به مصرف كننده قالب مي شود.در واقع مصرف كننده گوشت وارداتي انگلي را به قيمت داخلي مي خرد .......................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
هیچ کشوری این اشغالها را نمیخورد
نظر شما
ادامه