کد خبر: ۳۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در افتتاح یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاههای صنعتی طیور کشور در اردبیل با بیان اینکه 243 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارند افزود: از بین این کشتارگاهها فقط 32 کشتارگاه صنعتی طیور کشور دارای کد IR بوده و مجهز به استانداردها و شاخص های بین المللی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر عباس عباسی» با اشاره به اینکه این کشتارگاه ها با پراکندگی 16 استان در کشور در هر ساعت 115 هزار قطعه طیور کشتار می کنند خاطر نشان کرد کمترین دخالت انسان در تولید اقلام و فرآورده های خام دامی در این کشتارگاهها انجام می شود .

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد ظرفیت صادراتی کشتارگاههای دارای کد IR در کشور 500 هزار تن در سال است که سال گذشته در مجموع 60 هزار تن صادرات از این کشتارگاهها داشتیم.

وی با بیان اینکه صدور مجوز جدید در زمینه احداث کشتارگاه به اشباع رسیده است تصریح کرد سیاست سازمان دامپزشکی کشور از این به بعد بهسازی و تجهیز کشتارگاههای طیور موجود در سطح کشور و نیز افزایش کیفیت و بهبود بسته بندی در این حوزه است.

دکتر عباسی در عین حال دامپزشکی را یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی در کشور عنوان کرد و نقش آن را در تامین امنیت غذایی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت دانست.

















 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
زنده باد دکتر صالحی عزیز
نظر شما
ادامه