کد خبر: ۳۶۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دفتر بهداشت آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: بچه ماهی‌های چشم زرده ماهی قز‌ل‌آلا در سه سطح توسط سازمان دامپزشکی کشور مورد نظارت قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر امراله قاجاری» مدیر کل دفتر بهداشت آبزیان در نشست خبری سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نظارت این سازمان بر بیماری‌های محموله‌های وارداتی تخم آبزیان اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور در 3 سطح در واردات مواد اولیه تولید آبزیان در کشور نظارت می‌کند تا محصولی که به عنوان ماده تولید در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد از سلامت لازم برخوردار باشد.

وی افزود: در سطح اول محصولات وارداتی بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان روسای سازمان دامپزشکی کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مرحله دوم این محصولات در مرزهای وارداتی از طریق نمونه‌برداری کنترل و مدارک آنها مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

مدیر کل دفتر بهداشت آبزیان ادامه داد: در مرحله سوم نیز محصولات وارداتی در مزرعه قرنطینه نگهداری می‌شود و نظارت‌های لازم بر روی آنها به صورت نمونه‌برداری انجام می‌شود. در این صورت است که واحدها می‌توانند از این محصولات برای پرورش ماهی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: جابجایی بچه‌ ماهی‌ها بر اساس آزمایشات و نمونه‌برداری‌هایی انجام می‌شود که منفی بودن بیماری در آنها اثبات شده باشد.

قاجاری در پایان گفت: اظهاراتی که تولیدکنندگان درباره بروز خسارت از بیماریهای تخم ماهی مطرح می‌کنند باید حتما بر اساس مستندات لازم و قابل اثبات باشد.

بنابراین گزارش در روزهای گذشته تولیدکنندگان متعددی در تماس با خبرگزاری تسنیم درباره بروز خسارت از ناحیه تخم چشم‌زرده قزل‌آلا انتقاد داشتند و خواستار پاسخگویی سازمان دامپزشکی کشور درباره عدم نظارت دقیق بر محصولات وارداتی بودند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
سلام
بالاخره متوجه نشدیم دقیقا عملکرد سازمان تخصصی شیلات در کشور کجا است؟ خدا را شکر دامپزشکی در همه ی عرصه ها حضوری پررنگ دارد!
نظر شما
ادامه