کد خبر: ۳۶۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری آموزشی با سازمان، رسالت بزرگ دولت و حاکمیت را مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت کشور برشمرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، مراسم عقد تقاهم نامه همکاری آموزشی فیمابین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه چهارم شهریور ماه جاری، همزمان با مراسم افتتاحیه برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه "طب حیوانات همراه، گذشته، حال و آینده" برگزار شد.

تفاهم نامه مذکور با موضوع همکاری های مشترک آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت بهره برداران، کارکنان، دانش آموختگان رشته های دامپزشکی و وابسته، اعضای نظام دامپزشکی کشور با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های دو دستگاه به امضاء رسید.

در این نشست «دکتر طهماسبی» قائم مقام رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، «دکتر بصام» معاون آموزش و رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی، «مهندس کلافی» مشاور معاون وزیر و مدیرکل حوزه ریاست سازمان، دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، «دکتر شریف‌پور» معاون برنامه ریزی و تدوین منابع درسی و علمی در سالن دانش سازمان، با حضور محققان و اندیشمندان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر بصام معاون آموزش و رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی طی سخنانی با خوشامدگویی به مدعوان و قدردانی از «دکتر فتاحیان» مدرس دوره برای قبول تدریس در کارگاه آموزشی، عقد تفاهم نامه با سازمان نظام دامپزشکی را گامی ارزشمند در جهت همکاری دوجانبه با این سازمان دانست که طی بررسی های همه جانبه بدست آمده است.

دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و تبریک این روز، یادو خاطره شهیدان رجائی و باهنر و همه شهدای دولت را گرامی داشت و اظهار کرد: رسالت بزرگ دولت و حاکمیت، مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت کشور است و تفاهم نامه امروز که از دوسال قبل مقدمات آن فراهم شده، تبلور این خواسته می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: عقد تفاهم نامه ی همکاری با سازمان تحقیقات نشان دهنده این است که ما در آموزش گام بلند و روبه جلو برداشته ایم و برگزاری کارگاه آموزشی نیز گام عملی در راستای اجرای این تفاهم نامه می باشد.

دکتر صفری یادآوری کرد: ظرفیت های بزرگی در دولت و بخش خصوصی وجود دارد که هر دو با علاقمندی به رشد و شکوفایی بیشتر و باید با سرعت به سمت توسعه همکاری ها بروند، همچنین در سازمان نظام دامپزشکی 36 هزار عضو با تحصیلات دکتری تا تکنیسین مشغول کار هستند که به سلامت و بهداشت جامعه و اقتصاد دامپروری چه در سطح داخلی و بین المللی خدمت می نمایند و از آنجا که نهاد دامپزشکی نهاد بسیار مهم و تاثیرگذاری است، با توجه بیشتر به آن خواهد توانست خروجی های ثمربخش را برای بخش های مختلف کشور بوجود آورد.

وی رسالت مهم سازمان نظام دامپزشکی را برنامه ریزی در جهت برگزاری دوره های بازآموزی مجدد برای آشنایی با قوانین و مقررات و تکنولوژی های جدید دامپزشکی در کشور دانست و بیان داشت: امروز برای اولین بار دوره آموزشی مجازی دامپزشکی به شکل آفلاین طراحی شده که بزودی با پردازش به شکل آموزش مجازی در اختیار موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و کل کشور قرار خواهد گرفت که گام مهمی رو به جلو در آموزش ها می باشد.

«دکتر طهماسبی» قائم مقام رئیس سازمان انعقاد تفاهم نامه را از سیاست های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برشمرد که با توجه به رویکرد چهارساله سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی جهت بکارگیری از توانمندی های دانشگاه ها و بخش خصوصی و سازمان های بین المللی اتخاذ شده است.

وی با تشریح این موضوع که برای حل مشکلات بخش کشاورزی در کشور همکاری با بخش خصوصی ضروری است، بیان داشت: باید بتوانیم از تمام پتانسیلی که در کشور وجود دارد بخوبی استفاده کنیم و حتی در آن شرائط هم نیاز به وضعیت بهتری خواهیم داشت اما ما با کارهای جداگانه و خلاف یکدیگر طبعا بخش مهمی از توانایی های خود را از دست خواهیم داد.

دکتر طهماسبی با اشاره به اینکه سازمان تعداد 2100 عضو هیات علمی و 11 هزار نیروی کارشناس و کارمند در موسسات و مراکز خود دارد، بیان کرد: امروز بیش از 6 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه ها فعالیت دارند که باید بتوانیم با همکاری با آنها از توان یکدیگر و بخش خصوصی بهره ببریم، همچنین گسترش همکاری با سازمان های بین المللی در حوزه کشاورزی خواهد توانست شرائط بسیار بهتری را برای ما رقم زند.

«دکتر شریف پور» معاون برنامه ریزی و تدوین منابع درسی و علمی نیز با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به تشریح برنامه های آموزشی سازمان نظام دامپزشکی پرداخت و بیان داشت سازمان نظام پزشکی تعداد 18 دوره آموزشی طراحی نموده و تا اواخر مهر امسال تعداد 8 دوره آموزشی خود را به اجرا در خواهد آورد این دوره ها با حضور اساتید سازمان ها و مراکز آموزشی استانها برگزار خواهد شد و زمان آن تعطیلی دانشگاهها در تابستان و دی و بهمن ماه می باشد.

وی در مورد برگزاری دوره آموزشی "طب حیوانات همراه، گذشته، حال و آینده" که با شرکت 40 تن از محققان برگزار می شود اظهار داشت: این دوره در رابطه با تفاهم نامه و همکاری مشترک فیمابین برگزار می شود و جزء دوره های آموزشی مشترک می باشد.

کارگاه آموزشی "طب حیوانات همراه، گذشته، حال و آینده" از 4 لغایت 6 شهریور ماه جاری در سالن گردهمایی ستاد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می‌شود و از برنامه‌های آن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان دامپزشکی با حضور دکتر فتاحیان و محققان مدعو می باشد.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
خوشم میاد باهمه.بی توجهی وزارت جهاد هیشکی ام ب رو مبارکشون نیاوردن ........................ ایهمه جامعه دامپزشکی فریاد کشید..حتی روسای خود سازمان و.نظام التفاتی نکردن
نظر شما
ادامه