کد خبر: ۳۶۶۸۸
 

در پی آتش سوزی انبار مرکزی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، 5 اکیپ اطفاء حریق از 3 ایستگاه آتش نشانی موفق به مهار آتش شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی آتش نشانی بجنورد، «آتش یار علی یکدل» جانشین سازمان آتش نشانی بجنورد در همین رابطه بیان داشت: در ساعت  16:33  و با کسب اطلاع از آتش سوزی انبار مرکزی اداره کل دامپزشکی واقع در میدان دولت بجنورد، بلافاصله آتش نشانان از 3 ایستگاه عملیاتی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش بنا به دلایل نامعلومی از ضلع شرقی انبار شروع شده بود و خطر سرایت به انبارهای مجاور مواد شیمیایی وجود داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: آتش نشانان با ورود به محل آتش سوزی، با چندین لوله آبدهی و دستگاه تنفسی عملیات مهار آتش را از چند جهت آغاز و بعد از یکساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند.

یکدل خاطر نشان کرد: با انجام عملیات لکه گیری آتش به صورت کامل اطفاء و از سرایت به انبار مواد شیمیایی با تلاش ستودنی آتش نشانان پیشگیری شد.

این مقام مسئول با اشاره به نبودن سیستم های اعلام و اطفاء حریق در انبارهای مورد نظر اظهار داشت: با توجه به نوع مواد شیمیایی موجود در انبار غربی در صورت سرایت آتش، عملیات مهار حریق به آسانی میسر نبود و خطرات زیادی را به وجود می آورد.

وی ضمن ضروری شمردن نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق در انبارها خاطر نشان کرد: با وجود اجناس و مواد شیمیایی مختلف در انبارها،وجود سیستم های آتش نشانی از بروز آتش سوزی پیشگیری و از به بار آوردن خسارات جدی جلوگیری خواهد نمود.

علت این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بجنورد در دست بررسی است.

 
نظر شما
ادامه