کد خبر: ۳۶۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جلسه هماهنگی دستورالعمل اجرائی ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی با حضور مسئولین فنی بهداشتی و کارفرمایان در اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، این جلسه با حضور بیش از 50 نفر از کارفرمایان و مسئولین بهداشتی و با حضور نماینده اداره کل کار و امور اجتماعی استان همدان درخصوص تصمیم گیری نهایی برای چگونگی اجرای ماده 19 نظارت بهداشتی در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار گردید.

 «دکتر محمود رضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان در این جلسه اظهار داشت: آموزش کاربردی مسئولین فنی بهداشتی قبل از اشتغال در حوزه های مختلف دامپزشکی همچون نظارت بهداشتی در کشتارگاهها و مراکز عرضه فراورده های خام دامی و مراکز درمانی دام و طیور بایستی به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: دستورالعمل اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی با هدف تعیین نحوه پرداخت حقوق مسئولین فنی بهداشتی مراکز تحت پوشش و به منظور اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولین فنی بهداشتی، عدم ایجاد وابستگی مالی آنها به صاحبان و متصدیان واحدهای تحت مسئولیت آنها توسط سازمان دامپزشکی کشور تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه افزود: مفاد ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، موضوع تصویب نامه هیئت محترم وزیران می باشد که اخیراً دستورالعمل اجرائی آن پس از انجام اصلاحات توسط سازمان دامپزشکی بازنگری و جهت اجرا به ادارات کل دامپزشکی استان ها ابلاغ شده است.

دکتر رسولی اجرای دقیق دستورالعمل ماده 19 را موجب تولید محصولات بهداشتی سالم و با کیفیت و در نهایت تضمین سلامت و امنیت غذائی جامعه دانست.

وی اعلام داشت: سیاست اداره کل در برخورد با واحدهای فاقد مسئول بهداشتی کاملا روشن است و تولید در این گونه واحدها فاقد وجاهت قانونی بوده با واحدهای متخلف برخورد نموده و از ادامه فعالیت آنها با هماهنگی دستگاه قضائی جلوگیری می گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مقابل نیز با هرگونه کم کاری مسئولین فنی بهداشتی در صورت گزارش و اثبات مورد تخلف وفق ضوابط برخورد خواهد شد و به هیچ عنوان کم کاری مسئولین فنی بهداشتی پذیرفته نیست.

در پایان  پس از تبادل نظرهای فنی و کارشناسی مقرر شد، اداره کل دامپزشکی استان با در نظر گرفتن نقطه نظرات واحد های صنفی و کارفرمایی و با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی استان نسبت به اجرایی کردن هرچه سریعتر و کاملتر دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اقدام نماید.

لازم به ذکر می باشد در پایان جلسه با رأی گیری حاضرین، «دکتر امید فرخی» به عنوان نماینده مسئولین فنی بهداشتی و «مهرداد معماری» به عنوان نماینده صنف کارفرمایان استان همدان انتخاب شدند تا همکاری های لازم را با اداره کل دامپزشکی استان همدان داشته باشند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
از مسولین فنی و دستیاران پر تلاش بهداتی تقاضا می شود با جدیت پیگیر مطالباتشان باشند.
کس نخارد پشت من. جز ناخن انگشت من
نظر شما
ادامه