کد خبر: ۳۶۵۲۱
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی خبر شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در این استان را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» در بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان، افزود: علاوه بر آن هیچ نشانه ای از این بیماری در استان های همجوار خراسان شمالی نیز تاکنون مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: اگر صاحبان واحدهای مرغداری در این استان موازین بهداشتی را به خوبی رعایت کنند درگیر این بیماری نشده و متحمل هیچ خسارتی نیز نخواهند شد.

احمدی ادامه داد: بروز این گونه بیماری ها بر اثر حمل و نقل و جابجایی های غیر مجاز است که اگر جلوی این امر به طور کامل گرفته شود کمتر شاهد شیوع این گونه از بیماری ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری که قرار بود برای اجرای طرح آگاهی از میزان آلودگی دام ها به تب مالت اختصاص یابد، تخصیص یافت؟ توضیح داد: درخواست اختصاص دو میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در سال 94 داده شده بود که از این مبلغ 500 میلیون تومان مصوب و حدود 300 میلیون تومان در همان سال اختصاص یافت که این طرح برای دام های سبک اجرایی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح در میان دام های سبک به پایان رسید، اظهار کرد: بعد از آن قرار بر این شد تا این طرح در میان دام های سنگین نیز اجرایی شود اما به علت مشکلات اعتباری در سال گذشته به مرحله اجرا نرسید.

وی بیان کرد: طی سال جاری مصوب شد که مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت شود که مبلغ 200 میلیون تومان آن برای آغاز عملیات اجرایی طرح نیاز است و یک میلیون و 300 میلیون تومان نیز برای پرداخت غرامت به دامداران پیش بینی شده است.

 
 
نظر شما
ادامه