کد خبر: ۳۶۵۱۶
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
به بهانه درگذشت ناگهانی «دکتر جلال صانع‌پرست» در مأموریت خارج از کشور:
«دکتر جلال صانع‌پرست فومنی» مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان تهران در مأموریت کاری در خارج از کشور، دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت ...
 

به بهانه درگذشت ناگهانی «دکتر جلال صانع پرست فومنی» مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان تهران در مأموریت خارج از کشور

جلال را سالهاست که از دست دادهایم!

 

متاسفانه صبح امروز بدون هیچ مقدمه و کلامی، خبر دهشتناک از دست رفتن همکار دیگری از میان چهره های نخبه و تلاش­گر حرفه دامپزشکی ایران بسان بختکی شوم بر فضای دامپزشکی استان تهران سایه افکند، به گونه ای که کسی را یارای ادامه برنامه از پیش تعیین شده نبود. «دکتر جلال صانع پرست فومنی» از دامپزشکان حاذق و تلاش­گر اداره کل دامپزشکی استان تهران در اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفتند؛ همچنان بهت حاصل از این خبر ناگهانی بسان مزاحی که بی صبرانه منتظر تائید غیر واقعی بودن آن باشی، دست از سر همکاران بر نمی دارد.

دکتر جلال صانع پرست فومنی ورودی سال 1363 دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و فارغ التحصیل دکتری عمومی دامپزشکی در سال 1369 بوده اند. ایشان سال­ها کارشناس ارشد اداره نظارت بر بهداشت عمومی بوده اند و بسیاری از کارشناسی های لازم برای استانداردسازی بهداشتی اماکن دامی و مراکز بسته بندی و کشتارگاهی را از خود به یادگار گذاشته اند. پس از آن مسئول بخش اماکن دامی همان اداره شده و در زمینه باز طراحی بهداشتی اماکن دامی خدمت نموده که پس از این سالها از سال 1386 تا 1387 به عنوان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران منصوب گردیدند. پس از آن و بعد از تعیین مسئول جدید اداره نظارت به کار تخصصی خود در بخش اماکن دامی برگشته و بدون کوچکترین ادعایی به فعالیت ادامه دادند. پس از آن در سال 1393 تا 1395 به عنوان کارشناس بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه اداره کل انتخاب گردیدند و در سال 1395 به عنوان رئیس آزمایشگاه مرکزی اداره کل منصوب شدند. عملکرد درخشان اداره کل دامپزشکی استان تهران در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد طیور در سال 1395 مرهون تلاش­های شبانه روزی ایشان در پست رئیس آزمایشگاه بوده است. ساعت حضور و غیاب اداره کل دامپزشکی استان تهران به ندرت چهره افرادی را در نیمه شب ثبت نموده است که ایشان یکی از آنهاست.

ماموریت نامبرده به کشور برزیل که بر اساس تجربیات شایان توجه ایشان در اداره نظارت بر بهداشت عمومی بوده است و کار در کشتارگاه از ساعت 4 صبح تا 7 بعد از ظهر به مدت سه ماه متوالی صورت گرفته است، نشان دیگری از سخت­کوشی ایشان، حتی در ماموریت های خارج از کشور می باشد.

در برهه حال حاضر که جلال! از میان ما رفته است، شاید دقت و بازنگری در رسم و رسومات موجود در حرفه دامپزشکی بیش از پیش احساس می شود. رسم و رسوماتی که در بخش دولتی و در بخش خصوصی ساری و جاری است، چه آن بخش خصوصی هایی که همکاران دولتی خود را متهم به انواع بی دانشی و بی تعهدی نموده، و چه آن دولتی هایی که بدون داشتن اطلاعات لازم قضاوت نمودند، در حالی که هیچ کس در این میان توجهی به سنگین بودن وظیفه محوله به مدت 90 روز متوالی آنهم از ساعت 4 صبح تا 7 بعداز ظهر ننمود. البته در این میان جلال تنها نبود؛ بسیاری از کارشناسان صدمات جبران ناپذیری از این فشار کاری خوردند که هنوز همراه هر روزه زندگیشان می باشد و برخی دیگر به مدد بنیه قوی­تر بدنی و یا فشارهای کمتر معیشتی و کاری، ظاهراً جان سالم به در برده اند.

آقایان و بزرگان حرفه دامپزشکی، هم اکنون که شما در حال مراودات پست ها و برنامه ریزی های خود هستید دامپزشکانی از بخش خصوصی و دولتی به علت سخت و زیان آور بودن حرفه دامپزشکی که به رسمیت شناخته نشده است، برای حراست از بهداشت عمومی مردم ایران و کشور در حال از دست دادن جان خود هستند.

راستی روی جلال چقدر سرمایه گذاری شده بود؟ چقدر زمان می برد تا جلال های جایگزین وی را تربیت کنیم؟ آیا ذخیره نفت کشور اجازه پرورش مجدد را به ما خواهد داد؟

در حال حاضر هزاران دامپزشک در تخصص ها و تجربیات مختلف در بخش دولتی و خصوصی در میان ما هستند که همان زحمات را می کشند و عنوان نخبگی و ستاره بودن برایشان تا زمان اتمام حیاتشان مخفی می ماند و هیچ کس تصوری از نحوه معیشتشان ندارد و درست پس از عروجشان به انواع و اقسام القاب و عناوین مفتخر می شوند.

از مسئولان محترم دامپزشکی عاجزانه خواهشمندم چنانچه قصد داشته باشند از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متبحر خویش به خوبی بهره برداری نمایند، بهتر است برنامه ریزی منسجمی در این راستا انجام دهند و همواره بدانند که سوای رفع و رجوع مشکلات معیشتی، فقط پول رافع مشکلات فراروی نخبگان و متخصصان این حرفه نیست، بلکه مجموعه ای از حمایت ها و برنامه ریزی ها و توزیع متناسب ظرفیت انجام امور می تواند یاری کننده آنها در این راه باشد و در نهایت فرصت بیشتری را به آنها برای خدمت و توسعه کشور بدهد.

به راستی کدام جلال اول از میان ما رفت؟ جلال و ارزش کاری حرفه دامپزشکی یا جلال صانع پرست؟

 
 
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
انا لا نعلم منه الا خیرا
دکتر منصور مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
درگذشت دوست و همکار عزیزم انسان مهربان و دوست داشتنی که بسیار خوب و درستکار بود قابل باور نیست . جلال جان چقدر روزها با هم رفتیم سر کار و گفتیم و خندیدیم خیلی جات خالیه برادر . خیلی حیف شد رفتی یاد و خاطره ات برای همیشه در قلب و ذهن ماست . روحت شاد برادر عزیز.دامپزشکی انسان بزرگی را از دست داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
خدا رحمتش كند
محمدرضا رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
مردی مهربان و بی آزار بود که برخورد حسنه با ارباب رجوع از مشخصات بارز ایشان بود. خدایش بیامرزد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
هميشه به همكارا ميگفت دكتر جان
هيچ وقت بد كسي رو نگفت و نخواست هميشه مثبت نگر بود و نگران حال همه همكارا
نميدونم چي بگم يا حتي چه كاري انجام بدم واقعا ناراحتم
محمودرضا اکبریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
خداوند روحشون رو قرین رحمت فرماید. انسان شریف و بزرگواری بودند.
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
روح همکار تلاشگر و توانای ما شاد
دست شما عزیزان حکیم مهر را می بوسم به خاطر مرثیه و تذکار جذابتان. امیداست با گوش جان بخوانیم
حسيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
روحش شاد
ناشناس
|
Brazil
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
4
فوت ایشان بخاطر سهل انگاری تیم پزشکی برزیلی است چرا که ایشان در کشتارگاه احیا وبه بیمارستان منتقل شده اند و در بیمارستان فوت کرده اند . که این مسئله باید پیگیری شود .
ناشناس
|
Malta
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
استاندارد كار اجباري هم حتي كمتر از پانزده ساعت مي باشد مگر مجبوريد در كشتارگاههايي كه ميزان كشتار بالاست از يك نفر دامپزشك بيگاري بكشيد خوب دو يا سه نفر بفرستيد واقعا اينهمه واهمه از يك عده دلال فاسد در نوع خود بي نظير است و به قيمت جان متخصصين اين كشور تمام ميشود
ناصر جمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
ای کاش همه مانند مرحوم دکتر صانع پرست دارای قلبی روشن و منش ورفتار انسانی را دارا باشند .دکتر صانع پرستها کمیاب هستن .تا زنده اند قدر بدانیم وتجلیل کنیم.روحشان قرین رحمت الهی و تسلیت به جامعه دامپزشکی و خانواده محترم و بازمامدگان .
بختياري
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
افق اینک نمایان نیست

تاریک است

کسی هم نیست

همه رفتند

ولی باز میگردند

افق هم باز می آید

اما در این میان

دلم از رفتن آنکس

که هرگز بر نخواهد گشت

میگیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
خدا بیامرزه دکتر صانع پرست فرد منظمی بود .اجل چیز عجیبیه ایشون بسیار جوون بودن حیف که خیلی زود از میان ما رفت.
دکتر ضیايی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
از خاطر دلها نرود یاد تو هرگز
ای آنکه به نیکی همه جا ورد زبانی
درگذشت دوست مهربان و همکار وظیفه شناس،دکتر صانع پرست را به خانواده محترمشان ،دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم،روحشان شاد و قرین رحمت الهی باشد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
1
آدمها به همان خونسردي كه آمده اند
چمدانشان را مي بندند
و ناپديد مي شوند
يكي در مه
يكي در غبار
يكي در باران
يكي در باد
و بي رحم ترينشان در برف
آنچه به جا مي ماند
رد پايي است
و خاطره اي كه هر از گاه
پس مي زند مثل نسيم سحر
پرده هاي اتاقت را”
― عباس صفاری, کبریت خیس
تسليت عرض ميكنم خدمت خانواده محترمشان
دكتر مبين شهراني
هاشم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
1
... خوشا ایّام وصل مهر کیشان
کجا رفتند ایشان، یاد از ایشان

همه رفتند و زیر خاک خفتند
بسان گنج یک‏یک رو نهفتند

به جامى سر به سر رفتند از هوش
همه زین بزمشان بردند بر دوش

چنانشان خواب مستى کرد بى‏تاب
که تا صبح خرامانند در خواب

اجل یارب چو مردافکن شرابى است
که در هر جانبى او را خرابى است ...

خدایش بیامرزد
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
3
با تاثر و تاسف از فوت همکار عزیزمان دو نکته در مورد ماموریت خارج از کشور قابل ذکر است:
1- استفاده از یک نفر ناظر در هر کشتارگاه . یک نفر ناظر نمی تواند به تمام بخشهای تولید سرک بکشد و کنترل همه جا را داشته باشد و اگر این ناظر وجدان کاری بالایی هم داشته باشد طبیعتا فشار کاری زیادی به وی وارد می شود. بنده خودم مواردی تجربه کرده ام که از چهار صبح تا هشت عصر سر پا بوده ام.
2- سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد مجبور به تایید هر کشتارگاهی در هر ده کوره ای از برزیل نیستند.متاسفانه گاهی کشتارگاهها در نقاطی از برزیل است که کمترین امکانات رفاهی را داراست و بهترین امکانات در مرکز ایالتها قرار دارد. حال این عزیز اگر در اثر سهل انگاری و یا ندانم کاری کادر پزشکی فوت کرده باشند واقعا چه کسی پاسخگوست؟
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
4
از همه بخاطره هم دردیتون سپاسگزارم
از روی دلتنگی سراغ اینترنت اومدم وقتي همدردیتون رو دیدم، باتموم وجود به دایی عزیزتراز جانمان بیشتر افتخار کردم... دیدم پشت وپناه زندگیمان همانطور برای ما عزیز و دردانه است برای همکاران هم همینطور...

راستش هنوز در بهت به سرمیبریم و امید آن داریم که کذب باشدو امید به معجزه را از خداوند منان را خواستارم..
جواد صانع پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
1
4
عموی عزیز تر از جان ، مرگ تو فقدان و اندوه بزرگی را در دل ما و همکاران سازمان دامپزشکی نهادینه کرده و حالا جلال مومن ، شاداب و پر تلاش درمیان ما نیست
دکتر تو در کوچه های قدیمی شهر رشت پرورش یافتی جهت تامین هزینه تحصیل در کنار خیابان مشغول تعمیر ساعت شدی و با نمره بالا وارد دانشگاه شیراز شده و بعد از تلاش و پژوهش های فراوان به استخدام در سازمان دامپزشکی در آمدی و در اولین ماموریت کاری شهر زنجان رفته و با اولین حقوقت اون خودروی فیات قدیمی را خریدی و به آن افتخار میکردی ، باورمان نمیشود که در کنار ما نیستی اما این را بدان که تا ابد دل ما جادوانه خواهی ماند
جواد صانع پرست
دامپزشك سابق
|
Canada
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
باور كردن اين نوشته براي من سخت و دردناك است متاسفانه تنها دسترسي من به منابع موثق داخل ايران همين وب سايت است اميدوارم اشتباهي صورت گرفته باشد اين مرد كمك بزرگي براي حل مشكل من نمود بدون اينكه مرا بشناسد و يا چشمداشتي داشته باشد اميد دارم روحش قرين رحمت قرار گيرد و براي خانواده ايشان آرزوي شكيبايي دارم
دکتر سید اکبر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
خدا حافظ همکلاسی خوب مهربان وباسوادم.تسلیت به خانواده محترمت وخانواده دامپزشکی .افسوس که مثل خیلی از دیگران قدر تو را ندانستیم.
علي غفوري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
3
جلال عزيز:
پاك و زلال،
شريف و بزرگوار،
مهربان و خوشرو،
سخت كوش و خستگي ناپذير،
پرمحتوي و بي ادعا،
.....آيا اين براي در يادها ماندن كافي نيست؟
بشری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
خبر را شنییدم ! خیلی غصه خوردم . او را بسیار دوست داشتم . همشهری بود و مهربان . متواضع بود و دوست داشتنی . سوگ از دست دادن عزیزت در دیار غریب بسیار سخت است . برایش آمرزش ، برای بازماندگان و همکاران شکیبایی آرزومندم - رشت
دکتر رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
بسیار متاسف شدم ضمن عرض تسلیت به خانواده محترمشان از خدامند بزرگ طلب امرزش برایش دارم بسیار مهربان وبامحبت بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
بسیار ناراحت شدم از درگذشت ایشان روحشون شاد باشه
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
رحمت خدا بر ایشان و همه رفتگان که روی در نقاب خاک نهادند
خدای متعال دکتر باسامی عزیز ما را هم غریق رحمت فرماید
دكتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
باعرض تسليت به جامعه دامپزشكي خصوصاً خانواده داغدارايشان.
"آیا ذخیره نفت کشور اجازه پرورش مجدد را به ما خواهد داد؟"جمله اي كه مفهوم وجايگاهش را در متن فوق درك نمي كنم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
3
2
با سلام
فقدان این مرد درست کار را به جامعه دامپزشکی وهمه کارکنان این حرفه تسلیت باد.متاسفانه در گوشه و کنار و در فضای مجازی چنین عنوان می شود که این مرد خدوم به دلیل فشار کاری سخت جان خود را از دست داده‌.این مورد بیشتر توسط دامپزشکان بخش دولتی شایعه می شود.تا از این موقعیت و از آب گل آلود شده به نفع خود ماهی بگیرند . و در این رابطه عنوان می شود که دامپزشکان زیادی به خارج اعزام شود.و از این راه گویا ۳۰ سال خدمت خود را در ماموریت خارج از کشور به سر برند.مرحوم صانع پرست خود تمایل به رفتن به ماموریت داشت و ایشان فرد کارکشته نظارت بودو این شاید چهارمین ماموریت و یا سومین ماموریت آن مرحوم بودا ولایت چه اصراری است که دامپزشکان بخش دولتی به ماموریت برند.مرحوم فشار کار زیاد است که مطمئنا چنین نیست از بخش خصوصی اعزام نمایند.بازهم درگذشت ناگهانی این متخصص را به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
علیکم السلام جناب ناشناس
نمیدونم چرا آداب زمان و مکان شناسی جزو دروسی که به کودکان ما باید اموزش داده شود در این کشور جدی گرفته نمیشود هرچند ذیل نوشته منتشر شده در بخش خصوصی در خصوص یکی از همکاران دولتی مکان مناسبی برای پاسخ به شما نیست ولی مجبورم چند سطری مرقوم کنم تا شاید تفکرات نادرست شما بر روی دیگر همکاران تاثیر سوء نگذارد:
اول اینکه : در گوشه و کنار گفته نمیشود بلکه صراحتا و با سند و مدرک گفته میشود که فشار کاری در کشور برزیل و در بسیاری از کشتارگاهها از جمله کشتارگاهی که ایشان بوده اند بسیار سنگین است شما که قدر مسلم در زمره دولتی های در شرف بازنشستگی یا خروج از بدنه دولت می باشید بهتر از هر کسی میدانید که در برزیل چه خبر است و چه بر سر دامپزشکان دولتی که به عنوان مامور به آنجا میروند می آورید لازم نیست آسمان و ریسمان بهم ببافید لطفا ساعت کاری راننده ایشان که وی را به کشتارگاه میبرده و می آورده اند را در همین سایت منتشر کنید یا اینکه تعداد کشتار دام در روز را دریافت کنید و منتشر کنید تا ببینیم چه فشار کاری به ایشان وارد آمده تا همگان ببیند چه خبر بوده است سه ماه مداوم صبح ساعت 4 تا بعد از ظهر ساعت 7 در تولرانس دمایی 40 تا منفی 30 درجه شرایط عادلانه ای برای کار نیست.
دوم اینکه : شما برای بستن دهان یک کارشناس دولتی مشکلات بیشتری پیش رو دارید تا یک همکار بخش خصوصی ولی همانطور که در بالا میبینید این شرایط برای همکاران دولتی و خصوصی توامان آورده شده است ولی همانطور که رئیس محترم سازمان فرمودند سیستم نظارتها میبایست تغییر کند و اتفاقا یکی از بندهای تغییر همین اجحاف زمان و حجم کاری به یک دامپزشک است
سوم اینکه : فشار کاری که زیاد باشد فرقی برای بخش خصوصی و دولتی ندارد منتهی هدف شما القاء اختلاف میان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی است که این خیال خام را با خود همانجایی خواهید برد که نقشه های مربوط به ماده 19 را بردید فراموش که نکردید هنوز جوهر آخرین نامه وزیر خشک نشده است یکبار دیگر بخوانید تا روحتان رفرش شود
در انتها اینکه از جمله اخلاقهای مذمومی که در کشور ما رواج دارد دو جمله تملق آمیز اول و آخر نوشته هایتان است و متن اصلی که هدف همانها بوده ولی یادتان رفته که در دوران مصدق نیستیم که مردم صبح درود بگویند و شب مرگ ، دوران چپاول مردم به انتها رسیده و بلوغ فکری آنان جلوی دلال مسلکانی همچون شما را خواهد گرفت
از خانواده دکتر صانع پرست بابت این نوشته ها عذرخواهی مینمایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
بالحمدالله با توافقاتی که ریاست محترم سازمان با مدیران وزارتخانه بعمل آورده اند زین پس این فشار کاری از همکاران عزیز بر داشته شده است تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
متاسفانه برخی ............ تلاش دارند از این اتفاق جهت ایجاد تفرقه و مشکل برای این حرفه استفاده کنند و برای اهداف ... خود در راستای ........... خود بدون وجود ناظرین بر علیه ایمنی غذایی مردم ایران تفرقه ایجاد می کنند امیدوارم دیگرانی که چشمشان بیناتر و شنواتر از ماست این نوشته ها را بخوانند و پیگیری نمایند
سعید صادقی - مرکز ملی تشخیص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
بنده حقیر ضایعه درگذشت استاد ارجمند و دوست وهمکار گرامی را صمیمانه محضر خانواده محترم ان عزیز سفر کرده و مدیر کل محترم دامپزشکی استان تهران وکلیه همکاران عزیز تسلیت وتعزیت عرض مینمایم.انصافا مرحوم دکتر صانع پرست همیشه کوشا وگشاده رو با همکار وارباب رجوع رفتار داشتند .حقیر با توجه به مراوداتی که در طی مسئولیتم داشتم همیشه از راهنماییهای مرحوم استفاده وروحیه بخش خدمت رسانی برای بنده بودند.خداوند ایشان را قرین رحمت نماید .واقعا ضایعه تلخ و باورنکردنی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
آقای صادقی خود از بهترین و صادقترین کارکنان سازمان دامپزشکی کشور می باشند که آرزوی سلامتی برای ایشان دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
جناب دكتر
البته جاي مناسبي براي درك نامفهوم ها نيست ولي اگر دكتر باشيد و در ايران تحصيل كرده باشيد و همينطور جزو كساني كه با تلاش فراوان و كسب رتبه خوب در كنكور وارد حرفه دامپزشكي در دانشگاههاي دولتي شده باشيد ميبايست اشراف داشته باشيد كه هزينه تربيت اين افراد آنهم به دست اساتيد معتبر آن زمان هزينه هاي مادي و معنوي زيادي براي كشور در برداشته است كه از محل تنها درآمد موجود آن زمان يعني نفت پرداخت شده است البته واضح است كه افراد با تعهد خدمت اين هزينه را جبران مينمودند كه الان محلي از اعراب ندارد چون آقازاده ها با سهم خودشان از همان محل فوق در كشورهاي ديگري خدمت ميكنند اين كشور يكي از مهمترين سرمايه گذاري هاي مهمي كه انجام ميدهد تربيت نيروي انساني متعهد و متخصص است كه از دست رفتن آن به هر دليل حكم هدر رفتن سرمايه هاي كشور را دارد و باز هم همانطور كه ميدانيد سرمايه نفت رو به اتمام
اميدوارم اكنون درك نموده باشيد مگر اينكه در زمره برخي مديران باشيد كه جسارتا و با پوزش فراوان اميدي به دركتان نيست
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
ناشناس!!! بزرگوارعليك سلام
........................... غرض اينست مگر قراردادهاي ننگين و خائنانه نفتي همچون كرسنت و قراردادهاي جديدIPC كه به يمن قدوم نامبارك دوستان حضرتعالي در وزارت نفت و دولت بي تدبير ونااميد غربزده همچون بختك براين كشور تحميل شده، اجازه ميدهد تا ازقبل اين سرمايه ملي يعني نفت سودي هم عايد كشور وملت شود؟؟؟؟تا موجب رشد وتعالي شود !!!!! زيرا سودي هم اگر ازپس غارت ويغماي آن عايد شود بي شك به جيب مبارك همان دوستان عالي سرازير خواهدشد.
اميدوارم چند كلمه عريضه لااقل درحد ادراك عاليجنابان باشد.ياحق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
دکتر گرانقدر همینقدر که متوجه موضوع شدید کفایت میکند این نوشته محل بحث در خصوص اغراض ما بعدالطبیه نیست دوستان متخصص تری جای دیگر پاسختان را داده اند ما که دوستی نداریم ولی بهت و حیرت اعمال دوستانتان در کانادا و ایراه همچنان ادامه دارد
مدینه عثمانپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
1
دکتر جلال عزیز درگذشتت باور کردنی نیست.
تنها میتوانم از راه دور اشک بریزم.
کوههای کردستان گواه اندوه من است.
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
2
دکتر جلال صانع پرست دیگر پرواز کرده به سمت بهشت ، اقایان محترم دامپزشکی باید زودتر به فکر بودید ،دیگه دیر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
با عرض تسلیت درگذشت همکار عزیزمان به خانواده و جامعه دامپزشکی کشور
بنده نیز از پرسنل سازمان با دو بار سابقه اعزام(یک بار آن به برزیل)می باشم و از نزدیک فشار کاری وارده به دامپزشکان ناظر را در اثر تولید زیاد در یک پروسه سه ماهه و در دو شیفت کاری روزانه را لمس نموده ام.
از فرصت استفاده نموده و صدای مظلومیت همکاران ناظر بهداشتی گوشت با مدارک کاردانی و کارشناسی و نیز واکسیناتورها را برای همراهی با دکتران دامپزشک در نظارت بر سه مرحله مهم(سالن کشتار،استخوان گیری و بارگیری که به تنهایی از عهده دکتران دامپزشک بر نمی آید و مستلزم فشار مضاعف بر ایشان و تکرار وقایع تلخ اینچنینی می باشد)به گوش مسئولین محترم سازمان و جهاد کشاورزی می رسانم.تنها مشکل فراروی اجرایی شدن این مهم حق ماموریت آنان است که با سود کلانی که شرکت های وارد کننده گوشت دریافت می کنند والزام ایشان به پرداخت، قابل حل می باشد و هزینه ای را بر دولت تحمیل نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
شما انگار خبر ندارید که ماموریت به برزیل دیگر منتفی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
باشه منتفی شد حالا که خیالت راحت شد کمتر ناخن ها تو بجو
توسلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
انسانی نازنین بود خدا رحمتش کنه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
خدا رحمتش کنه روحش شاد تا اونجایی که من میدونم برای رفتن به برزیل سر دست می شکنند کار واقعي همینه متأسفانه در ایران ما کار نمی کنیم همه راحت طلب شدیم خصوصا کادر اداری بعد در شرایط سخت کم میآریم فک کردید برزیل چگونه ی قطب اقتصاد شد یا چین با کار کار کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
" متأسفانه در ایران ما کار نمی کنیم "
حسین عزیز اینکه شما کار میکنید یا نمی کنید بسته به وجدان و شرایط خودتان دارد ولی کار از بین نمیرود وقتی که شما کار نکنید کس دیگری همچون دکتر صانع پرست مجبور است بیگاری بکشد کم نیستند امثال صانع پرست ها میتوانید به اداره دارو درمان ، نظارت و یا قرنطینه سر بزنید تا ببینید که چگونه کار میکنند اقشار خاصی که از قوانین سرپیچی میکنند و عزیز کرده هستند را با کارکنان عادی اشتباه نگیرید
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
سلام برهمه فرهیختگان و بزرگان
با عنایت به تمامی صحبتهای فوق و مورد بحث...
خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید:
"وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ فی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی کِتابٍ مُبینٍ "
«گنجینه های غیب وکلید آنها دست خدا است وکسی جز او از آنها آگاه نیست. خداوند از آنچه در خشکی ودریاست آگاه است. وهیچ برگی فرو نمی افتد مگر اینکه از آن خبردار است. وهیچ دانه ای در تاریکی های زمین، وهیچ چیز تر ویا خشکی نیست که فرو افتد، مگر اینکه درکتابی روشن است.» (انعام/59)
هیچ اتفاقی نمی افتد مگر این که خداوند ازآن آگاه است، حتی برگی که از درخت جدا می شود، خداوند محل استقرار آن را می داند که در لوح محفوظ ثبت است.
سبحان الله! چه قدر خداوند با عظمت وبا شکوه است.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
جلال انسانی مظلوم و رئوف با قلبی بزرگ بود، حتی به آن فردی که بزرگترین ضربه مالی را به جلال زده بود چیزی نگفت، اون شخصی که به علت صداقت و درستی و قانونمندی بدترین برخوردها را با او کرد باز جلال چیزی نگفت، جلال را کار از پای درنیاورد، جلال را بدی انسانها از پا درآورد.
جلال، جلال بود
موفق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
سلام از تمام کسانی که تشریک مساعی کردن و اظهار همدردی نمودند تشکر میکنم
جلال اگه در بین ما نیست ولی منش او همه جاهست
خدایا جلال را از همه ما خشنود کن
بدري محسني
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
2
ديروز(١٣٩٦/٠٥/٢٣) پديده اي را با اشك و حسرت به خاك سپرديم! پديده اي كه مظهر دوستي و صداقت بود.بي شك او به تنهايي، حجم عظيمي از كفه ي نيكي را به عهده داشت. براي حفظ اين تعادل بايد جلال صفت باشيم.....سقوط ناشي از اين عدم تعادل بسيار دردناك است....قدر نيكي و نيكان را بدانيم.
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
2
قسمت نشد که با تو کمی گفتگو کنم
با این دل شکسته تو را روبرو کنم
قسمت نشد که لحظه غمگین رفتنت
با اشکهایم مسیر تو را شستشو کنم
بوسیدنت که هیچ
بغل کردنت که هیچ
حتی نشد که تو را یک دل سیر بو کنم
از یادها گذشتی و در یادها گم شدی
حالا کجا حضور تو را جستجو کنم.....
مکرم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
دایی عزیزتر از جانم دکتر جلال صانع پرست
رفت تا دامنش از گرد زمین پاک بمانَد
آسمانی تر از آن بود که در خاک بماند
از دل برکه ی شب سر زد و تابید به خورشید
تا دل روشن نیلوفری اش پاک بماند
دل و دامان شب آن گونه ز سوز دم او سوخت
که گریبان ابد تا به سحر چاک بماند
خوشه سرمست رسیدن شد و از شاخه فرو ریخت
تا که در خاک رگ و ریشه ی این تاک بماند
هرچه دیدیم از این چشم، همه نقش بر آب است
نیست نقشی که در آیینه ی ادراک بماند
جز صدای سخن عشق صدایی نشنیدم
که در این همهمه ی گنبد افلاک بماند
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
به نام تنها شایسته ستایش

سپاس از اینکه سنگ صبورمان بودید.
دایی که رفت، تحمل این غم دیگربرای مان غیرقابل باور است. فکر می‌کنیم تنهاییم. او که سنگ صبورمان در تمام ناملایمات زندگي بود، را از دست داده ایم.
«کوه خانواده صانع پرست» دیگر بین مان نیست. با همه این اوصاف، شما بزرگواران اما کنارمان بودید و تنهای‌مان نگذاشتید. از همان لحظات اولیه همدردمان بودید، ما خانواده «صانع پرست» را خانواده خود دانستید. حضورتان همه جا کنارمان بود. از هر گوشه از ایران عزيزمان که این خبر را شنیدید و به یاد او فاتحه‌ای خواندید.

شما که از مراسم تشییع‌، تدفین و مجالس ترحیم تا دامپزشکی‌؛ مثل روزهایی که با او سپری کردید، مثل یک دوست‌،رفیق، آشنا، همکار هرچه که مهربان بنامیم، لطف‌تان را از ما دریغ نکردید.

شما خوبان که ما را شرمنده کردید همان هایی که شاید حتی سعادت دیدار‌تان نصیبمان نشده است، تنهای‌مان نگذاشتید.
از دست دادن چنین مهربانی، غمی بزرگ را به همراه دارد که تا ابد همراه‌مان می‌ماند اما این ابراز محبت‌های بی‌کران شما بزرگواران دلگرمی‌مان بود و تسکین درد.
سپاس مخصوص از همه رؤسا و مدیران، همکاران و اعضاي دامپزشکی تهران که در این مدت با ما ابراز همدردی کردند و تنهایمان نگذاشتند.
اگر در این حین، نتوانستیم آن جور که باید ادای احترام و درحدی که شایستگی تان بود. پذیرای شما بزرگوارن باشیم، عذرخواهی از صمیم قلبمان را پذیرا باشید.
آرزویمان این است تا بتوانیم در روزهای شادی این همه محبت‌تان را جبران کنیم.
به نمایندگی خواهران داغدیده جلال
همسر دکتر جلال صانع پرست
|
Germany
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
تکیه گاه روزهای پر التهاب و طوفانی
آن ابر مرد،
آن مهربان،
که می دانی
آنکه جز مهرو وفا،صدق و صفا هیچ نکرد،
هیچ نگفت
همچو کبوتری سپید بال پر کشید و رفت
جلالم بود
رفیق و یار شب های تارم بود
حبیب و مونس و غمخوارم بود
جلالم تا ابد در قلبم و در کنارم می مانی
همسر و فرزندان داغدار دکتر جلال صانع پرست
|
Germany
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
از همدردی همه ی عزیزان،مدیران،کارکنان اداره کل دامپزشکی استان تهران،زنجان از لحظه ای که خبر این ضایعه و فاجعه ی بزرگ را شنیدند و در کنار ما بودند سپاس گزاریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
1
ای کاش بودی.......ای کاش که جای آرمیدن بودی، بااين ره دور رارسیدن بودی،ای کاش ازپی صد هزارسال در دل خاک، چون سبزه، امید بر دمیدن بودی. افسوس افسوس............اف
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
2
سلام به همه دوستان
به راستی کدام جلال اول از میان ما رفت؟ جلال و ارزش کاری حرفه دامپزشکی یا جلال صانع پرست فومنی؟
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
2
دایی عزیزتر از جانم یادت سبز است
در گوشه گوشه قلبمم،
خاطرات گذشته و کنار تو بودن را بارها بارها مرور میکنمم...
نبودت پتخی همچون اوار برسرمان اوار کرد...
هنوز باورنمیکنم ۱۹ مرداد را...
يك سال از وداع ناباورانه ات گذشت!
سالي كه با تحمل هجرت تو مبدل به قرني شد
و چشمان خسته ما به اميد بازگشت تو
مانند دو شمع سوخته جان، همچنان به راه است.
اندوه رفتن تو بسيار گران و درد فراقت طاقت فرساست
وما تنها با خاطره خوبيها ومحبتهايت آن را تحمل مي كنيم.
باشد كه ما نيز ذره اي از آن همه محبت و انسان دوستي و مردم داري را
در وجود خود پرورش دهيم.


۱۹ مرداد ۹۷
نظر شما
ادامه