کد خبر: ۳۶۴۹۳



مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با وجود گرمای ۵۰ درجه همچنان در کمین بوده و خطر آن بیخ گوش مردم است، گفت: کشتارگاه‌های غیرمجاز پلمب می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر عبدالله بهمنش» اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با وجود گرمای ۵۰ درجه همچنان در کمین بوده و خطر آن بیخ گوش مردم است و در صورت ابتلای یک مورد انسانی امکان درگیر شدن یک شهر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تب کریمه کنگو همچنان در کمین است عنوان کرد: کشتارهای غیرمجاز بسیار خطرناک بوده و مردم این مسأله را باید جدی بگیرند زیرا هرگونه قصوری امکان یک بحران را دارد.

بهمنش ابراز کرد: کشتارگاه‌های بین راهی مجاز نبوده و می‌توانند حامل بیماری‌های خطرناک باشند، بنابراین هرجا لاشه‌ای را دیدید آن را تب کریمه کنگو بدانید و گوشت باید تنها از کشتارگاه های مجاز خریداری شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب کشتارگاه‌های غیرمجاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بسیاری از کشتارگاه‌های عرضه دام در نقاط مختلف استان بویژه کشتارگاه‌های بین راهی غیرمجاز هستند.

بهمنش با بیان اینکه در منطقه دشتروم بویراحمد برخی از کشتارگاه‌های غیرمجاز دام بین راهی یک فرد را به طور اشتباهی به جای مدیرکل دامپزشکی استان کتک‌کاری کردند زیرا این افراد دامپزشکی و کارکنان آن را یک مانع می‌دانند، افزود: کشتارگاه‌های غیرمجاز دام مسئولیت هیچ بیماری را بر عهده نمی‌گیرند و نباید مردم از این مکان‌ها گوشت خریداری کنند زیرا امکان ابتلا به هرگونه بیماری وجود دارد.


نظر شما
ادامه