کد خبر: ۳۶۴۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی:
«دکتر کریم امیری» افزود: با توجه به بودجه‌های کم و جمعیت بالا نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد رسالت‌های خود را اجرا کنیم ...
 

حکیم مهر - معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به بودجه های کم و جمعیت بالا نمی توانیم ۱۰۰ درصد رسالت های خود را اجرا کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر کریم امیری» صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اظهار داشت: بیش از حدود یک هزار و ۴۰۰ عامل بیماری زای پر مخاطره برای انسان وجود دارد که حدود ۶۱ درصد این عوامل مخاطره زا عامل بیماری های مشترک بین انسان و دام هستند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی متولی این امر برای پیشگیری از حدود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: سازمان دامپزشکی وظیفه دارد از انتقال این بیماری ها بین انسان به حیوان جلوگیری کند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های مشترک سازمان دامپزشکی با بیان اینکه با توجه به بودجه های کم و جمعیت بالا نمی توانیم ۱۰۰ درصد رسالت های خود را اجرا کنیم، عنوان داشت: با این وجود در حد توان سازمان دامپزشکی برای کنترل بیماری های تب برفکی، تب کریمه کنگو و سایر بیماری های دامی تلاش می کند.

امیری اضافه کرد: اگر در برابر این همه بیماری سازمان دامپزشکی حضور نداشته باشد، پرسنل وزارت بهداشت باید ۱۰ برابر جمعیت فعلی باشد تا بتواند خلا دامپزشکی را جبران کند.

وی بیان داشت: سازمان دامپزشکی با تمام توان خود علاوه بر بهداشت دامی در جهت بهداشت عمومی تلاش می کند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
کی گوش کنه؟۱تا برسه به اجرا و عمل؟تازه بعدش مگه پزشکا میزارن تعداد مراجعه کنندگانشون کم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
1
هشتصد نوع بیماری مشترک !!!!!؟؟؟؟ مثلا قصدتان بالا بردن ارزش دامپزشکی است ! یا ترساندن و ایجاد تنفر در مردم نسبت به حیوانات و بالطبع دامپزشکی و دامپزشکان است !!؟ قبلا ها صحبت از چهارصد نوع بیماری مشترک بود که 99 درصد آنها هیچ ربطی به فعالیتهای معمول دامپزشکی در دنیا ندارد الان مثلا با بالا بردن کاذب آمار بیماریهای مشترک که اکثر آنها هیچ ربطی به دامهای اهلی ندارد و از طریق جانورانی مانند پشه ها و عنکبوتها و مارها و خیلی جانوران دیگر منتقل میشوند ، میخواهید به دامپزشکی ارزش دهید !!؟
تنها راه نشان دادن ارزش دامپزشکی، آگاه کردن مردم و مسئولین از ارزش بالای حیوانات در بقاء و رفاه بشر است که دامپزشکی با حفاظت و گسترش کمی و کیفی سرمایه دامی به بقاء و رفاه و سلامت بشر کمکی غیر قابل بحث میکند .
خانوم الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
این جمله خیلی عالی بود :
اگر در برابر این همه بیماری سازمان دامپزشکی حضور نداشته باشد، پرسنل وزارت بهداشت باید ۱۰ برابر جمعیت فعلی باشد تا بتواند خلا دامپزشکی را جبران کند.
حقیقت محضه که بدون پیشگیری درست بیماریهای مشترک ؛ درمان فایده ای نداره و هزینه های خیلی زیادی رو به جامعه تحمیل میکنه
نظر شما
ادامه