کد خبر: ۳۶۳۶۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی استان تهران:
فعالیت 200 مرکز خدمات درمانی، کلینیک و بیمارستان دامپزشکی در استان تهران/ به دنبال تشکیل دفتر ویژه حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی هستیم ...
 

حکیم مهر- بیست و یکمین بیمارستان دامپزشکی شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حکیم مهر، رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیر کل دامپزشکی استان تهران، صبح امروز در منطقه نیاوران حضور یافتند تا بیست و یکمین بیمارستان دامپزشکی شهر تهران را افتتاح کنند.

این بیمارستان در فضایی به مساحت 450 متر مربع و با دارا بودن بخش‌های جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، قرنطینه، بستری و... به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از حیوان به انسان به دنبال آن هستیم تا کشتارگاه‌ها را بازسازی کرده و به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

علاوه بر تأمین بهداشت دام، به رفاه حیوانات هم توجه شود

«دکتر مهدی خلج» با اشاره به تغییر شرایط زندگی و ضرورت ایجاد مراکز درمانی برای حیوانات خانگی خاطر نشان کرد: شرایط کنونی ایجاب می‌کند که علاوه بر تأمین بهداشت دام، به رفاه حیوانات هم توجه شود که این موضوع در حوزه مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد منشأ بیماری‌ها عفونی در انسان حیوانی است، خاطرنشان کرد: 80 درصد عوامل بیوتروریسم منشأ حیوانی دارد، مضاف بر ‌آن که سالانه 5 مورد از بیماری‌های جدیدی که برای انسان شناسایی می‌شود، منشأ حیوانی دارد.

فعالیت 6607 مرکز درمانی، تشخیصی و پیشگیری دامپزشکی در کشور

خلج همچنین به ‌آمار مراکز تشخیص، پیشگیری و درمان حیوانات اشاره کرد و گفت: سازمان دامپزشکی تاکنون به 6607 مرکز درمانی، تشخیصی و پیشگیری در سراسر کشور مجوز داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی همچنین در مورد راه‌های کنترلی بیماری تب کریمه کنگو، گفت: از آنجایی که این بیماری بومی است، تنها کاری که می‌توانیم با آن انجام دهیم، بحث رعایت بهداشت دام و راههای پیشگیری‌کننده است.

وی از بازسازی کشتارگاه‌ها برای بهبود سلامت دام خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا ساختار کشتارگاه‌ها را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم و همچنین از کشتار غیرمجاز دام جلوگیری کنیم، چرا که بسیاری از بیماری‌ها از همین طریق منتقل می‌شود.

جدی گرفتن طرح پیش‌سرد کردن گوشت پس از کشتار یکی دیگر از مسائلی بود که رئیس سازمان دامپزشکی به آن اشاره کرد و افزود: گوشت‌ پس از کشتار باید 24 ساعت دوره پیش‌سرد را بگذراند، مضاف بر آنکه ما باید آموزش‌ لازم را برای جلوگیری از بیماری‌های منتقله از طریق دام ‌ارائه دهیم.

فعالیت 200 مرکز خدمات درمانی، کلینیک و بیمارستان دامپزشکی در استان تهران

مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در این مراسم، گفت: 200 مرکز خدمات درمانی، کلینیک و بیمارستان در کل استان تهران فعال است. تاکنون 20 بیمارستان دامپزشکی در شهر تهران داشته‌ایم که امروز این عدد، به 21 بیمارستان رسید.

«دکتر اصغر برایی‌نژاد» ادامه داد: رویکرد جدیدی درباره نگهداری حیوانات خانگی ایجاد شده که این رویکرد بخشی از مطالبات فرهیختگان جامعه است .

وی افزود: چنین رویکری موجب شده است که به سمت خدمات پزشکی درمانی گام برداریم. بیمارستان یاد شده دارای ویژگی های خاصی است که از یک سو توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است و از سوی دیگر می تواند به حیات وحش و حفظ و سالم نگهداشتن محیط زیست کمک کند .

وی معتقد است: رویکرد در حوزه حیوانات خانگی و حیات وحش دارد تغییر می کند و باید نگاه ویژه ای به موضوع تشخیص، درمان و مدیریت بیماری های حیوانات خانگی و حیات وحش داشت. هم اکنون سالانه صدها هزار مورد درمان در حوزه حیوانات داریم .

برائی نژاد با اشاره به اینکه باید تلاش شود جلوی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان گرفته شود، افزود: در ساخت مراکز درمان برای حیوانات باید خیر جمعی به یاری بیاید زیرا سازمان دامپزشکی بودجه ای برای جراحی های حیوانات در نظر نگرفته، بنابراین حضور خیرین در این امر مهم است .

مدیرکل دامپزشکی استان تهران پیشنهاد داد که سازمان دامپزشکی کشور، به منظور پایش و رسیدگی به مشکلات بهداشتی و همچنین مدیریت حیات وحش، دفتر ویژه‌ای تاسیس کرده و این بخش دارای متولی خاص خود باشد. زیرا یکی از رویکردهای سازمان دامپزشکی، تشخیص و درمان بیماری‌هایی است که در حیات وحش و حیوانات خانگی اتفاق می‌افتد.

به دنبال تشکیل دفتر ویژه حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی هستیم

وی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز درمانی حیوانات، گفت: «از آنجا که حجم کار بیشتر از آن چیزی است که در حال انجام است، به دنبال آن هستیم که دفتر ویژه‌ای برای حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی داشته باشیم.»

در مراسم بهره برداری از این بیمارستان تعدادی کبوتر به رسم حفظ محیط زیست از قفس آزاد شدند .

ساخت این بیمارستان مقدمه ای برای ساخت بیمارستان و کلینیک جامع حیات وحش ایران است

«دکتر هژیر یحیی پور» رئیس این بیمارستان در حاشیه بهره برداری از این بیمارستان گفت: ساخت این بیمارستان مقدمه ای برای ساخت بیمارستان و کلینیک جامع حیات وحش ایران است .

وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان دارای بخش های رادیولوژی، بخش بستری، چشم پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، معاینه داخلی، ICU  و اتاق جراحی است و پیش بینی می شود روزانه 40 تا 50 حیوان بیمار را پذیرش کند .

یحیی پور با بیان اینکه اکنون 21 مرکز درمانی حیوانات در شهر تهران فعال است، گفت: جامعه باید نسبت به حیوانات مهربانتر باشد زیرا مسیر توسعه از مدارا می گذرد و مهربانی با حیوانات یکی از ویژگی های جامعه ای است که به سوی توسعه گام بر می دارد.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
2
0
اين همه بيمارستان اخه
ماهي يه ميليون هم درنمي ارند ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
ضمن عرض تبریک ای کاش یک دست کت و شلوار هم به عنوان هدیه تقدیم دوستان می شد بلکه یه کم چهره ها در عکس ها و مراسم از حالت تکراری در می آمد.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
دکتر موسس این بیمارستان همکلاس من بود ، دامپزشکی ۸۵ دانشگاه ازاد ارومیه ، ...........................................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
فقط دکوراسیون خوب ! و اما علم ، مهارت و تجربه کجاست !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
بیمارستان قشنگی هس دلم کشید یه بار مریض که شدم برم اونجا.امیدوارم پول دربیارهم باشه.به جای این همه هزینه یه سوپرمارکت زده بود درامدش بیشتر بود!!
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
1
حکیم مهر یا منتشر نکن یا کامل منتشر کن ، حق سانسور مطلب نداری
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
حکیم مهر بزار توضیح بدن که حضور دکتر .......... اونجا چه نقشی داره ؟ یه کارمند و دانشجوی رزیدنت اونجا چطور مجوز کار داره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
دقيقا چجوري رزيدنت به راحتي كار ميكنه... اگه قراره كار كنن خوب رسميش كنيد اگرم نه جلوشونو بگيريد،هرچند وقتي رئيس بعضي بيمارستانها رزيدنت هستن ديگه بقيه هم ميتونن ديگه ..........................
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
1
0
يحتمل حكيم مهر جواب سوال شما را نمي دانند.ربطش در .................................. لازم بذكر است كه ايشان هم فارغ التحصيل دامپزشكي آزاد اروميه مي باشند پس همكار گرامي زياد سخت نگيريد
همه دنبال ميز و زير ميز هستند و نه تنها هيچ نظارتي وجود ندارد بلكه خود ارگان نظارتي .................................
به شما حق مي دهم كه عصباني باشيد اما چه ميشه كرد و به چه كسي ميشه شكايت كرد.متاسفانه خيلي از همكاران چوب بي عدالتي را مي خورند و جايي براي شنيدن بي قانوني ها وجود ندارد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
حکیمجان کمی هم بفکر استان .......... غریب باش بس که سانسور می کنی ارزش مطلب از بین می رود همه اش شده ح ک اقای م ر
نظر شما
ادامه