کد خبر: ۳۶۲۱۴



تنها کشتارگاه صنعتی خراسان شمالی در بجنورد در سال 88 بعد از گذشت سال ها به بهره برداری رسید، اما در ابتدای امر هیچ کسی مسئولیت این واحد را به علت اینکه قسمت هایی از آن تکمیل نشده بود قبول نمی‌کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، کشتارگاه صنعتی بجنورد همچنان از ناقص بودن برخی از بخش ها رنج می برد و به دلیل تکمیل نبودن آن بخش ها، سودهی ندارد اما مدتی است که مشکل دیگری نیز گریبانگیر این واحد تولیدی شده است و آن حقوق و بیمه کارگران این واحد تولیدی است.

مدتی است که حقوق و دستمزد کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد پرداخت نشده و این امر سبب شد تا آن ها از روز شنبه 31 تیر 96 دست از کار بکشند و خط تولید این واحد تولیدی از مدار فعالیت خارج شود که در این خصوص برخی از مسئولان توضیحاتی را ارائه داده اند.

«حسین پیلتن» رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: از آنجایی که درآمد شهرداری به شدت کاهش یافته است در برخی از ماه ها پرداخت حقوق آن ها به تعویق می افتد.

وی افزود: کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد از جمله افرادی هستند که حقوق آن ها نیز به تعویق می افتد و این امر موجب نارضایتی آن ها شده است.

پیلتن ادامه داد: بر اساس گزارش شهرداری در حال حاضر نیز چهار ماه است که پرداخت حقوق کارگران کشتارگاه صنعتی بجنورد به تعویق افتاده است و شهرداری درخواست داده بود تا شورای شهر مصوبه ای را به تصویب برسانند تا بتوان از محل درآمدهای پارکینگ حقوق معوق کارگران این بخش را پرداخت کند.

«کیوان دژهوت» شهردار بجنورد نیز  با اشاره به اینکه تعطیل شدن خط تولید در کشتارگاه صنعتی بجنورد به علت تمدید نکردن دفترچه های بیمه کارگران از سوی تامین اجتماعی است، اظهار کرد: تمدید نکردن دفترچه های بیمه دلیل نمی شود که کارگران دست از کار بکشند و از انجام کار خودداری کنند.

وی بیان کرد: با این وضع درآمدی شهرداری، این نهاد نمی تواند به موقع حق بیمه ها را پرداخت کند و در حال حاضر تا 50 درصد می تواند پرداختی ها را انجام دهد.

دژهوت تصریح کرد: هم اکنون میزان درآمد کشتارگاه صنعتی بجنورد حدود 60 میلیون تومان است این درحالیست که میزان پرداختی ها و هزینه کرد این نهاد به کشتارگاه حدود 100 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به تازگی حقوق کارگران کشتارگاه را پرداخت کرده است، تاکید کرد: اما این افراد دو ماه حقوق معوق دارند که شهرداری تلاش می کند تا آن را نیز پرداخت کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حل مشکلات کشتارگاه صنعتی بجنورد واگذاری آن به بخش خصوصی است.

وی در پاسخ به این سوال تا قبل از اینکه کشتارگاه به شهرداری واگذار شود توسط بخش خصوصی مدیریت می شد اما نسبت به این موضوع نیز انتقادهایی وجود داشت، گفت: روند واگذاری این واحد به بخش خصوصی در دوره گذشته به درستی انجام نشده بود و به عنوان مثال از مسئول وی ضمانت نامه حسن انجام کار اخذ نشده بود.

شهردار بجنورد افزود: در حال حاضر این پیمانکار مبلغ چهار میلیون تومان به شهرداری بابت اجاره مکان بدهکار است و این نهاد مجبور شد تا آن را خلع ید کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کشتارگاه نواقصی دارد و آیا وظیفه شهرداری است که آن ها را رفع کند، بیان کرد: بخش خصوصی می تواند در این بابت کمک کند اما شهرداری که ماهانه چهار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند توان مالی را ندارد که نواقص آن را رفع کند.

دژهوت با بیان اینکه برای رفع نواقص این واحد تولیدی باید از اعتبارات دولت استفاده شود، توضیح داد: در سفر مقام معظم رهبری برای این واحد تولیدی مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص یافت که بسیاری از نواقص نیز برطرف شد.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز اعتبار دیگری برای رفع مشکلات کشتارگاه صنعتی بجنورد پیش بینی کرده است.

«دکتر علی اکبر دلیر صحرایی» مسئول اداره نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در پاسخ به این سوال که شنیده شده تعطیلی این واحد تولیدی به علت وارد کردن دام های بیمار به این واحد بوده است، گفت: این خبر کذب است و صحت ندارد.

وی تاکید کرد: علت تعطیلی بروز مشکل بین سلاخان و شهرداری بوده است.

 
 
نظر شما
ادامه