کد خبر: ۳۶۱۹۳
 

با حضور مسئولین و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان جلسه توجیهی- آموزشی مسئولین فنی بهداشتی مزارع مرغ تخمگذار در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، چهارمین جلسه توجیهی- آموزشی مسئولین فنی بهداشتی مزارع مرغ تخمگذار استان با حضور دکتر محمد کشتکار معاون سلامت، دکتر کردآبادی رئیس و دکتر ادیبان معاون اداره بهداشت مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در محل اتحادیه مرغ مادر و تخمگذار استان برگزار گردید.

«دکتر کردآبادی» در خصوص این جلسه گفت: استان اصفهان با دارا بودن 175 واحد پرورش مرغ تخمگذار، با ظرفیت بیش از 10 میلیون قطعه در هر دوره پرورش که تولیدی بالغ بر 150 هزار تن در سال را دارد جزو استان های برتر از نظر تعداد واحدهای پرورش و تولید تخم مرغ را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تولید بالای این استان و کیفیت مطلوب و استاندارد فرآورده تولید شده، استان اصفهان علاوه بر توزیع تخم مرغ در خارج از استان، بازارهای صادارتی مناسب و دائمی را برا خود محفوظ کرده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور در ادامه بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده فی مابین اداره کل دامپزشکی و اتحادیه مرغ تخمگذار استان، واحدهای بزرگ پرورش مرغ تخمگذار می بایستی نسبت به استخدام مسئول فنی بهداشتی اقدام نموده و واحدهای کوچک تر بر اساس ظرفیت و یا بعنوان زیر مجموعه شرکت تعاونی مرغ تخمگذار استان اقدامات لازم را انجام دهند. که بر همین اساس تا کنون بیش از 25 نفر از دامپزشکان به عنوان مسئول فنی بهداشتی در آن مجموعه ها مشغول به کار شده اند.

وی در خصوص جلسه برگزار شده عنوان کرد: در این جلسه موضوعاتی پیرامون رعایت اصول امنیت زیستی و آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مورد بحث و بررسی های دقیقی قرار گرفت، در پایان تصمیماتی جهت ارتقاء سطح علمی و افزایش تجربیات مسئولین فنی بهداشتی گرفته شد.

دکتر کردآبادی در ادامه اضافه کرد: دوره های آموزشی برنامه ریزی شده در خصوص مسئول فنی ها جهت ارتقاء سطح آگاهی این افراد در جهت تولید بهتر، همچنین بازآموزی در خصوص بیماری های طیور می باشد، که این دوره های آموزشی با تجارب کسب شده توسط این افراد در دوره فعالیت، سبب افزایش کارآیی این افراد در واحدهای پرورش می شود.

و در پایان نیز دکتر ادیبان افزود: در این جلسه به تمام مسئولین فنی بهداشتی مزارع مرغ تخمگذار استان کد کاربری و سطح دسترسی به سامانه پایش و مراقبت بیماری های پرندگان اختصاص داده شد که بتوانند گزارشات واحد های تحت پوشش خود را به صورت بر خط در سامانه مذکور مشاهده و بروز رسانی نمایند و گزارشات بروز بیماری های واحد خود را در آن به ثبت برسانند.

 
نظر شما
ادامه