کد خبر: ۳۶۱۸۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
در نامه‌ای به دبیر هیأت دولت عنوان شد:
«مهندس محمود حجتی» در نامه‌ای به دبیر هیأت دولت، بر ضرورت اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تاکید کرد ...
 

حکیم مهر - «مهندس محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به دبیر هیأت دولت، بر ضرورت اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تاکید کرد .

به گزارش حکیم مهر، وی در این نامه، رأی صادره از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را نیز پیوست نموده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
4
0
دستورالعمل ماده ۱۹ با نامه وزیر محترم به استحکام نمی رسدوازبین میرود زیرا باطل در ذات خود سست است و دوام ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
باطل در ذات تفکر نیهیلیسمی وجود دارد که عامل نظارت بهینه بهداشتی بر مواد خام دامی را در وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی به صاحبان کشتارگاه می داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
دوستان و همراهان گرامی،سکوت سازمان دامپزشکی کشور و بزرگان دامپزشکی در مقابل حملات پی در پی معاونت امور دام جهاد کشاورزی ،برای چیست؟
حفظ منافع شخصی و ترس از دست دادن صندلی ،و یا قول سکوت در مقابل صندلی جدید؟
بی شک مدیریت مهندس حجتی در وزرات جهاد کشاورزی حداقل ایده ال جامعه دامپزشکی نیست،البته برای دوستان ایشان که حتی یک کارشناس قوی نیستند و یک شبه مدیر کل شدن گزینه ارمانی است.
در دوران ریاست ایشان بر وزرات جهاد کشاورزی،شیوع تب برفکی و انفلوانزای فوق حاد ،تب کریمه کنگو،طغیان تب مالت ،بی ثباتی در قیمت مرغ و گوشت،بها دادن به کارفرمایان تا مسولین فنی بهداشتی ،تلاش برای حذف ناظرین بهداشتی گوشت و تسلیم شدن و همکاری با مافیای گوشت و در نهایت ضعیف،و بی ثبات کردن سازمان دامپزشکی و خنثی سازی ان ،و ایجاد تفرقه بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای کنترل اسان جامعه دامپزشکی و تحقق شعار تفرقه بینداز و حکومت کن.
جامعه دامپزشکی از اقای دکتر روحانی حمایت کرده و حال سزاوار نیست که خواستهای بحق این جامعه شندیده نشود.
ما دامداران و کلیه بهره برداران حوزه دامپزشکی را به امید تغییر و بهبود شرایط موجود در انتخابات دعوت به مشارکت فعال نمودیم و هر روز در این چهار سال ما شاهد اعتراضات گسترده بهره برداران به وزیر جهاد کشاورزی بوده ایم و حتی در مقابل مجلس در اثر درگیری نیروی انتظامی با یک از دامداران معترض به شدت مصدوم و روانه بیمارستان شد.
حال چی شده که اقای رییس جمهور و مشاوران ایشان دوباره می خواهند یک اشتباه را دوبار تکرار کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
باز مهندس...اومد نظر داد.تولیدات و فرآورده های دیگری را هم نظارت خواهیم کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
2
0
همه تولیدکنندگان که دزد و متقلب نیستند. متخلفین را باید با بازرسی دولتی با آنها برخورد کرد و دامپزشک خصوصی اگر باسواد و کاربلد باشد مطمئناً کارفرما از دانشش بهره می برد وگرنه فقط کپی مدرک یک مسئول فنی برای کارفرما چقدر ارزش دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
تولید کننده عزیز شما درست می گویید اما خداوکیلی اگر پای سرمایه شما مطرح باشد از یکطرف و طرف دیگر سلامتی مردم شما کدام طرف را انتخاب می کنید؟ من که با چند تا از عزیزان همکار شما دوست بودم می گفتند وقتی پای سرمایه من مطرح باشد برای من شرع یا سلامت مردم مهم نیست و... این یک روال عادی است در کشور نظارت یک امر ضروری است نه فقط در دامپزشکی بلکه در همه زمینه ها . اصلا مردم به اعتماد وجود همین نظارت است که محصولات شما تولیدکنندگان عزیز را با خیال راحت مصرف می کنند مثلا فرض کنید از فردا بگویند تولید گوشت فلان شرکت با نظارت یک تولید کننده بی سواد وارد بازار شود من که مصرف نمی کنم و به دوستان هم توصیه می کنم که مصرف نکنند هر چند که جنابعالی قسم بخورید که مصرف آن مشکلی ندارد. در خیلی از امور روزمره شما نیاز به کارشناسی دارید مثلا کارشناس راهنمایی رانندگی در تصادفات ، یا حتی گواهی فوت که باید حتما یک پزشک صادر کند ممکن است شما بگویید من کور نیستم می بینم مرده دیگر تایید نیاز نیست و یا حتی مهندسین ناظر ساختمان و... اگر واقعا بخواهید شاید خیلی از این موارد نیازشان ضروری بنظر نیاید ولی اصل مطلب این است که مسئولیت کارهای مهم باید توسط این افراد گرفته شود بطور مثال در مورد بحث شما آن دامپزشک چه بی سواد یا با سواد قبول دار مسئولیت مهمی شده که قانون بر عهده آن گذاشته و چون آموزشهای لازم را دیده قانون به چشم یک دکتر به او نگاه می کند حال فرض کنید این مشکل برای حضرتعالی با مدرک دیپلم رخ دهد براحتی می توانید خودتان را با ادعای عدم اطلاع از بیماریهای دامپزشکی تبرئه نمایید بنابراین مسئله را خیلی ساده فرض ننمایید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
4
0
نامه وزیر محترم جهاد کشاورزی نمی تواند به دستورالعمل ماده 19 استحکام ببخشد. در یک مهمانی که در نجف آباد بودم صحبت از آقای حجتی به میان آمد یکی از همکلاسی های دوران دبیرستان او می گفت آقای حجتی درس ها را نمی خواند ولی بهترین نمرات را داشت و او واقعاً نخوانده ملا بود، همه کسانی که این ویژگی را دارند متأسفانه بدون خواندن دقیق تشخیص خود را کامل میدانند و این کم دقتی از آسیب های تیز هوشی است در مورد این نامه هم قطعاً ایشان نخوانده امضاء کرده اند و کم دقتی آشکار است زیرا همه چیز در نامه ایشان نادرست است.
اولاً استناد ایشان به رأی دیوان عالی حاوی اشکال است در این رأی قضات محترم دیوان عالی اینچنین استدلال می کنند.
"مسئول فنی و بهداشتی وظیفه نظارتی انجام می دهد و کارگر کشتارگاه محسوب نمی شود بنابراین تعیین حقوق آنها مشمول ماده 41 قانون کار نیست و به این دلیل ماده 18 قابل ابطال تشخیص نشد."
اگر به نظریه دیوان عدالت اداری استناد شود دستورالعمل ماده 19 صحیح نخواهد بود زیرا این دستورالعمل کارفرما را ملزم می کند که قرارداد استخدامی با مسئول فنی منعقد کنند و ماهیت قرارداد استخدامی خرید خدمت است و مسئول فنی با انعقاد قرارداد استخدامی کارگر کشتارگاه محسوب خواهد شد و این یک تعارض آشکار است نتیجتاً دستورالعمل ماده 19 با استناد به رأی دیوان عدالت اداری قابل ابطال است و رأی دیوان عدالت اداری همان آفتاب است دلیل آفتاب و این رأی همان مطلوب ماست و به نفع دستورالعمل ماده 19 قابلیت کاربرد ندارد.
ثانیاً در تنظیم دستورالعمل ماده 19 اساساً ماده 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اجرا نگردید هیچ نامه ای در دبیرخانه ی سازمان دامپزشکی برای استعلام نظرات انجمن سراسری کشتارگاه های دام موجود نیست و همه می دانند سازمان دامپزشکی عادتاً به نظر انجمن های کارفرمایی اهمیت نمی دهد برای سازمان دامپزشکی نظر انجمن مسئولین فنی و سازمان نظام اهمیت دارد و صنف گرایی بر حقیقت گرایی غلبه دارد.
علیهذا وزیر محبوبمان بر اثر همان عادت کم دقتی نامه ی مذکور را امضاء کردند و قطعاً این نامه موجب استحکام دستورالعمل نخواهد بود. این انجمن ایرادها و نواقص دستورالعمل ماده 19 را یک حقیقت مسلم می داند و معتقد است الحق یعلُ و لا یُعلی علیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
حقوقدان عزیز در عرایض حضرتعالی هیچ صحبتی از مردم و سلامتی مردم که در حقیقت صاحبان اصلی حق هستند نیامده .سلامتی مردم در اولویت واجبات است و هر گونه خللی در آن به منزله بزرگترین ظلم در حق ملت محسوب می شود که باید توسط وزیر محبوب حضرتعالی و مسئولین سازمان دامپزشکی و کارفرمایان و دامپزشکان بطور جدی در هر تصمیم گیری در این خصوص مد نظر قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
مهندس جان تا حالا کجا بودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
حیف است که سایر وزارت خانه ها از برکات چنین وزیر تیز هوش و محبوبی بی بهره بمانند وزارت جهادکشاورزی به اندازه کافی بهره برده حالا لطفا این نوبت را به سایر وزارت خانه ها هم بدهید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
همکاران جواب این مهندس را ندهند بهتر است.بزودی از سایر تولیدات کمپانی M.G.PRODUCTIONS رونمایی خواهیم کرد.فعلا به آبگیری سایر میوه ها بپردازند و با تفاله اش هم کمپوست و کمپوت درست کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
حرف حساب جواب ندارد بخودتان زحمت ندید نگارش پنجمین دستورالعمل ماده ی ۱۹ مثل نگارش های قبلی دوام ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
امضای این نامه از سوی وزیر محترم نشان می دهد که تا چه اندازه حوزه وزارتی و حقوقی آن خالی از کارشناس و صاحب نظر آگاه و مطلع ومتخصص است ولزوم تقویت آن واقعا احساس میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
احسنت بر وزیر محترم.ای کاش زودتر اقدام می کردید ولی بازم جای شکر دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
من نمیدونم .تاکی میخاد این وضعیت ادامه پیدا کنه ک کارفرماها,باحقوق پونصد ششصد یه مسئول فنی بگیرن.بعد تازه نظارت بهداشتیتم ک اعمال کنی دوقورت و نیمشونم باقی باشه ک ایا شما واس دامپزشکی کار میکنین یا واس ما.اگ واس دامپزشکی ک برو از همونا حقوق بگیر..هم امنیت شغلی نداشته باشیم.هم عذاب وجدان حق ملت وسلامتشون ک گردنته،هم اینک هیج پشتوانه ای نداشته باشی.جلوی تقلبات ک وایمیسی ب بی سوادی محکوم میشی,واینک حافظ منافع کارفرمات نیسی.من ک دیگ واقعا ناامید شدم ازینک اونایی ک تصمیماتشون اثر گذاره بفهمن,ک کنترل بهداشتیه مسئول فنی باید مستقل از کارفرما باشه.کارفرما مسئول فنی بهداشتی رو یه مزاحم واس منافعش میدونه.واس تک تک پرسنلش ارزش قائله ولی واس مسئول فنی نه،کاملا هم طبیعی هسش.ک حمایت نکنه و سعی کنه تضعیفش کنه.ولی این غیرطبیعی هس ک مسیولین دامپزشکی و بهداشت جامعه و.همه اونایی ک اون بالا هسن و اثرگذاره تصمیماتشون درک نمیکنن اینو و پشتیبان ناظرینشون نیسن .کاش ب سلامت مردم اهمیت میدادن.تا اینک درگیر مافیا ورانت خواری شن.کاش میدونسن احتمال این هس ک فرزند و خونواده خودشون از این لبنیات و گوشتو فراورده دامی استفاده کنن.ب حاشیه راندن مسئول فنی بهداشتی ظلم درحق مردمه.ظلم در حق سلامت جامعه.و تن سالم.کنترل بهداشتی,نه با بازرسی گذرا,ک با حضور مداوم مسئول فنی امکان پذیره.مسیول فنی ک قدرت داشته باشه.تحقیر نشه.یا حدقل اگ میشه.فقط از طرف کارفرما باشه.نه هم جهاد کشاورزی .هم سازمان دامپزشکی.وهم نظام دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
اقای وزیر تا حالا .... کجا بودی خبر نداشتی زیر مچموعه ات چه .... کرده است 1- عدم اجرای ماده 19 و .................... 3- سفرهای خارج ................. 4- ........................ در بخش خصوصی 5- ایجاد انواع بیماری بخاطر سهل انگاری سازمان دامپزشکی
نظر شما
ادامه