کد خبر: ۳۶۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

برخی از فروشگا‌ه‌های سطح شهر کرمان اقدام به وارد کردن و فروش نوعی محصول بنام مرغ سبز از سایر استان‌ها نموده و با قیمت بالاتر از مرغ‌های تولیدی استان عرضه می‌نمایند که ممکن است برخی افراد تصور کنند این نوع مرغ‌ها ارگانیک بوده و ارزش غذایی بالاتری نسبت به بقیه مرغ‌ها دارند و این در حالی است که اینگونه مرغ‌ها فقط فاقد آنتی‌بیوتیک هستند.

شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که اینگونه مرغ‌ها (مرغ سبز) هیچ مزیتی نسبت به مرغ‌های تولید استان نداشته است و پرداخت وجه اضافی بابت خرید آن‌ها هیچگونه توجیهی ندارد.

به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند که در حال حاضر تمامی مرغ‌های تولیدی استان کرمان تحت نظارت و برنامه پایش دامپزشکی استان بوده و فاقد آنتی‌بیوتیک می‌باشند.

به مردم عزیز استان کرمان اطمینان خاطر می دهیم که تمامی فروشگاه‌های مجاز عرضه‌کننده محصولات دامی در سطح استان کرمان تحت نظارت دامپزشکی بوده و هیچگونه محصولات دامی غیرمجاز در این فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود و شهروندان با خیال راحت مواد خام دامی مورد نیاز خورد را خریداری و مصرف نمایند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل نموده تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
متاسفانه در استان یزد مرغی نیست که آنتی بیوتیک نخورده باشد اگر حرف من درست نیست اداره نظارت یزد یک آزمایش را ارایه کند
دامپزشک فیلد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند که در حال حاضر تمامی مرغ‌های تولیدی استان کرمان تحت نظارت و برنامه پایش دامپزشکی استان بوده و فاقد آنتی‌بیوتیک می‌باشند.
خداییش سازمان دامپزشکی هم به این ادعا با لبخند نگاه می کند. بهتر بود کمی از مستندات پایش آنتی بیوتیک در حوزه طیور را ارائه می کردید بطور مثال روش آزمایش و نوع آنتی بیوتیک های مصرفی
ضمنا اگر اظهارات دامپزشکی کرمان صحیح باشد یا بایستی تعداد زیادی از مرغداران کرمان در زندان باشند (بخاطر بدهی) یا آنکه کرمان free zone از نظر oie است.
مرغداری که در آخر دوره دچار بیماری شده است نشسته کل مرغ هایش تلف شوند یا آنکه آنتی بیوتیک داده؟
نظر شما
ادامه