کد خبر: ۳۶۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاهی که اتاق پیش سرد ندارد باید تعطیل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر عبدالله بهمنش» امروز در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه گچساران که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی در زمینه برطرف کردن و پیشگیری بیماری مشترک میان انسان و دام در سطح استان توسط دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به همکاری و تعامل خوب دادگستری با دامپزشکی گفت: همکاری خوب دادگستری در زمینه جلوگیری از انتقال بیماری میان انسان و دام انجام شده است.

وی گفت: ایجاد شرایطی که مردم در رفاه و امنیت و همچنین سلامت باشد یکی از مقوله‌های امنیت در زمینه بهداشت است و یک جامعه سالم از نظر بهداشتی ارجح‌تر است.

بهمنش با اشاره به اهمیت بهداشت در جامعه عنوان کرد: اشتغال و تولید را می‌توان فدای بهداشت کرد چرا که جامعه سالم موجب اشتغال و تولید خواهد شد.

وی با اشاره به دومین درآمد کشور اذعان کرد: در زمینه حفظ و حراست از دومین سرمایه کشور در چند سال گذشته مبلغ 150 هزار میلیارد ارزش اقتصادی کشور از دام بوده است.

بهمنش با اشاره به سابقه کشتارگاه در ایران افزود: کشتارگاه ایران به یک قرن پیش برمی‌گردد و همچنین کشتار دام در کشتارگاه‌ها در حال حاضر همان گونه است.

مدیرکل دامپزشکی استان ابراز کرد: طبق قانون در سال 1350 احداث کشتارگاه و استخدام نیرو بر عهده شهرداری‌ها است و شهرداری متولی این امر است.

وی در ادامه با اشاره به نبود اتاق پیش سرد در کشتارگاه گچساران خاطرنشان کرد: کشتارگاهی که اتاق پیش سرد ندارد بهتر آن است که تعطیل شود.

بهمنش با بیان اینکه یک دانه ویروس به میلیاردها ویروس تبدیل خواهد شد، بیان کرد: در زمینه مسائل بهداشتی تعامل جایگاهی ندارد و حد وسطی در این موضوع وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به برگزاری جلساتی قبل در زمینه بررسی مشکلات کشتارگاه گفت: در جلسات قبلی تصویب شد که کشتارگاه‌هایی که مجهز به اتاق پیش سرد نیستند باید تعطیل شوند.

این مسوول ادامه داد: اتاق پیش سرد حداقل چیزی است که باید در کشتارگاه‌ها متناسب با کشتار آن شهر احداث شود.

بهمنش اظهار کرد: در اتاق پیش سرد لاشه‌ها باید با حد فاصل مناسب در این اتاق به مدت 24 ساعت برای از بین بردن ویروس نگهداری شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به احداث کانکس سردخانه سیار در کنار کشتارگاه افزود: شرکت نفت گچساران به اندازه کشتار و مصرف خود یک کانکس سردخانه در کنار کشتارگاه برای خود ایجاد کند تا از هرگونه انتقال بیماری جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به تشکیل جلسات در دو سال اخیر برای احداث اتاق پیش سرد در گچساران خاطرنشان کرد: در این چند سال اقدامی برای احداث اتاق پیش سرد در این شهرستان صورت نگرفته است.

بهمنش اذعان کرد: کشتار باید به صورت بهداشتی انجام شود و کشتارگاه نیز باید فاضلاب صنعتی و بهداشتی داشته باشد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس گوشت بازنشسته
|
United States of America
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
تعطیلی کشتارگاه به هر دلیلی باعث رواج بیشتر کشتاردر خارج کشتارگاه میشود .در کشتارگاهی که پیش سردکن ندارد باید پیش سردکن درست کرد نه اینکه کشتارگاه را بست .آذربایجانغربی
نظر شما
ادامه