کد خبر: ۳۵۹۹۴
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
چهره ماندگار دامپزشکی ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسن تاج‌بخش» افزود: اگر بتوانند ترتیبی دهند که دامپزشکی یک سازمان مستقل باشد، فکر خوبی است درغیر این صورت همین که در وزارت جهاد کشاورزی بماند خیلی بهتر است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نوع برخورد جامعه پزشکی با دامپزشکان یکی از دغدغه‌های برخی از بزرگان دامپزشکی در مساله انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت است. استاد «دکتر حسن تاج‌بخش» چهره ماندگار دامپزشکی ایران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم یکی از پیش‌کسوتانی است که حس خوبی نسبت به این انتقال ندارد و از تحقیر دامپزشکان از سوی جامعه پزشکی ابراز نگرانی می‌کند. وی معتقد است حتی آموزش پزشکی نیز دوباره باید به جایگاه قبلی خود که وزارت علوم بود بازگردد.

حکیم مهر:‌ استاد، نظر شما نسبت به انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت چیست؟

بنده کاملاً مخالف این جریان هستم. انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت به جز تحقیر دامپزشکان هیچ رهاورد دیگری نخواهد داشت. یک زمانی پزشکان در بخش پاراکلینیک فعالیت نمی‌کردند و فضا برای کار در این بخش فراهم بود، اما الان تعداد آنها آن‌قدر زیاد شده که خودشان می‌خواهند در همه زمینه‌ها کار کنند.

پزشکان دامپزشکان را تحقیر می‌کنند و قطعاً مساله انتقال سازمان را نمی‌پذیرند. بارها از زبان پزشکانی که جزء افراد برجسته حرفه خود محسوب می‌شوند، شنیده شده که خلاف کرامت انسانی است که دامپزشکی و پزشکی در یک جا باشند؛ حتی یکی از بزرگان پزشکی به مسخره می‌گفت "مثل این است که یک راس گاو را به بیمارستان ببریم!"

پیش از این آموزش پزشکی و دامپزشکی در وزارت علوم بود. آنها مکمل یکدیگر بودند و به هم نیاز داشتند. اما الان به این شکل نیست. حتی جایگاه خود آموزش پزشکی هم در وزارت بهداشت نیست. وظیفه وزارت بهداشت مبارزه با بیماری‌ها است. وقتی که دانشکده‌های پزشکی مسئول مبارزه با بیماری‌ها می‌شوند، نمی‌توانند کاری انجام دهند. از نظر من آموزش پزشکی را به وزارت بهداشت بردند که هر پزشک خود را یک استاد بداند. وزارت بهداشت کار مهم مبارزه با بیماری‌ها در سراسر کشور را دارد، لذا جای آموزش پزشکی در وزارت علوم است. در همه جای دنیا نیز به همین شکل است که وزارتخانه‌های بهداشت تنها چند بیمارستان خاص را در اختیار دارند. کار دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش است و نه مبارزه با بیماری.

تمام پزشکانی که به اساس آموزش می‌اندیشند، متوجه این اشتباه شده‌اند. من نمی‌دانم که چرا برخی افراد می‌خواهند با توسل به زور دامپزشکی را به وزارت بهداشت منتقل کنند. پزشکان این مساله را نمی‌پذیرند و حتی تحقیر هم می‌کنند. یک عده تصور می‌کنند که اگر سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود، حقوق آنها ۲ یا ۳ برابر می‌شود، در صورتی که چنین چیزی نیست و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

حکیم مهر:‌ پس از نظر شما حتی آموزش پزشکی هم باید به وزارت علوم بازگردد؟

بله. به‌عنوان استادی که عمری در این زمینه کار کرده‌ام و اصولاً کتاب‌های ایمنی‌شناسی بنده در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، این مساله را صحیح نمی‌دانم، کمااینکه خود آقای دکتر فرهادی هم صحیح نمی‌دانسته‌اند. آن زمان که طرح انتقال مطرح بود، بنده به صورت کاملا علنی در مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را اعلام کردم. اهمیت وزارت علوم در این است که تمام رشته‌های علمی در آنجا آموزش داده شوند. نمی توان آموزش پزشکی را تافته جدا بافته دانست و آن را منفک کرد.

وزارتخانه‌ای که وظیفه آن کار اجرایی است، در صورت انجام این انتقال، از کار اجرایی خود هم می‌ماند. این نغمه ناسازی است که نتیجه‌ای هم نمی‌گیرد و به جز تحقیر چیزی به دنبال نخواهد داشت.

حکیم مهر: آقای دکتر، اشاره کردید که قبلا آموزش پزشکی و آموزش دامپزشکی در کنار هم بودند و این باعث شده بود این دو مکمل هم باشند و به هم نیاز پیدا کنند. الان اگر آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت برود، باز هم در کنار هم خواهند بود.

خیر. آن زمان شرایط فرق می‌کرد و این کنار هم بودن، در مورد کل رشته‌ها بود. رشته‌هایی نظیر مهندسی، ادبیات و ... که همه آنها وجود داشتند.

حکیم مهر: گذشته از بحث انتقال آموزش دامپزشکی، نظر شما در مورد انتقال خود سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت چیست؟

این مساله را نیز نمی‌پذیرم. نه وزارت بهداشت این مساله را می‌پذیرد و نه در صورت انتقال، سازمان دامپزشکی می‌تواند کارا باشد. وزارت بهداشت همین الان هم در کارهای خود مانده است. این مملکت ۸۰ میلیون نفری با بیماری‌های مختلف، خشکسالی و... مواجه است و وزارت بهداشت نمی‌تواند کاری کند، حالا دامپزشکی هم بخواهد به آنجا منتقل شود. بنده اصلا نمی‌دانم که معنی این حرف‌ها چیست؟

اگر بتوانند ترتیبی دهند که دامپزشکی یک سازمان مستقل باشد، فکر خوبی است درغیر این صورت همین که در وزارت جهاد کشاورزی بماند خیلی بهتر است. اصلاً وزارت بهداشت هم مساله انتقال را نمی‌پذیرد.

حکیم مهر: اما وزیر بهداشت تمایل زیادی دارد که سازمان دامپزشکی به وزارتخانه تحت مدیریت او منتقل شود.

تمایل داشته باشد. مگر وزیر بهداشت چه کاره است؟ وزیر بهداشت چه اطلاعی از دامپزشکی دارد؟ این تمایل هم ظاهری است. وزیر از ماهیت فعالیت‌های دامپزشکی اطلاعی ندارد. چنانکه وزیر جهاد کشاورزی هر کس که باشد از ماهیت کار وزارت بهداشت اطلاعی نخواهد داشت. دامپزشکی حرفه‌ای است مستقل بین پزشکی و کشاورزی و همیشه در طول تاریخ با هر دو همکاری داشته، شخصیت مستقل خود را حفظ کرده و همین مساله باعث بقای آن شده است.

حکیم مهر: اشاره کردید که اگر دامپزشکی یک سازمان مستقل باشد برای آن بهتر است. الان مگر مستقل نیست؟

منظور بنده از سازمان مستقل، چیزی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست بود که زیر نظر هیچ وزارتخانه‌ای نباشد و به شکل مستقیم تحت نظر دفتر ریاست جمهوری باشد. این بهترین راهکار است.

اینها آرزوهای خام است. برخی می‌بینند پزشکان در وزارت بهداشت پول خوبی می‌گیرند و با این تصور دم از انتقال می‌زنند. در صورتی که همه آنها پول خوب نمی‌گیرند. دامپزشکان تصور می‌کنند اگر به وزارت بهداشت بروند، چنین حالتی برای آنها هم ایجاد می‌شود. تازه اگر هم رفتند، این حالت تنها برای ۱۰ درصد از دامپزشکان که در ادارات مستقر هستند، ممکن است اتفاق بیفتد. باید به فکر مابقی آنها بود که شرایط مناسبی ندارند.

حکیم مهر: یکی از انتقادات دانشجویان دوره‌های تخصصی دامپزشکی این است که در طول تحصیل حقوق کمی دریافت می‌کنند. در صورتی که دانشجویان مجرد دوره‌های تخصصی پزشکی ماهی ۷۰۰ هزار تومان و متاهل‌ها بیش از یک و نیم میلیون تومان دریافتی دارند.

دانشجویان اگر می‌خواهند به وزارت بهداشت بروند، بروند. اما بدانند که هیچ چیز به آنها نمی‌دهند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
9
0
بزرگان سخنان سنجیده وارزشمندی دارند.مظالب پر مغز استاد فرهیخته را با گوش جان شنیده و در مورد آن فکر کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
آقای دکتر بازرگانی که ......... یک کلینسین بزرگ و پر آوازه است و در عمل با مشکلات اجرایی دامپزشکی دست و پنجه نرم کرده است، جزو امضا کنندگان انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خوب یعنی دکتر بازرگانی امضا فرمودند یعنی این عمل صحیح است؟ عقل بقیه به اندازه ایشان کار نمیکند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
83 نفر از استادان به نام کشور از جمله آقای دکتر بازرگانی نامه الحاق به وزارت بهداشت را بر خلاف ایشان امضا کرده اند.
حال این سؤال را پرسید یک نفر در مقابل 83 نفر بیشتر می فهمد ..........................؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
بله! ممکن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
[Forwarded from N]
با توجه به اهمیت روز افزون زئونوزها و آگاهی مردم از نقش با عظمت دامپزشکی، اتفاقا جایگاه دامپزشکی جا افتاده است و مردم همیشه جلوتر هستند. به طوری که وقتی متوجه می شوند که یک نهاد تعیین کننده مانند دامپزشکی در وزارت بهداشت نیست، به شدت متعجب می شوند!!!

جناب عالی در همین موضوع تب خونریزی دهنده کنگو-کریمه ملاحظه فرمایید که دایما مسئولین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مردم را به رعایت آیین نامه های بهداشتی دامپزشکی و خرید گوشت از کشتارگاه های معتبر با نظارت دامپزشکی سوق می دهند.

در ضمن تجربه اسف بار سازمان محیط زیست به عنوان یک نهاد مستقل ما را بس است.
اگر چه در کل، نظام اداری دولت به سمت کوچک تر شدن حرکت می کند و بدنه حجیم دولت بیش از این موازی کاری را نمی طلبد.
همچنین استحکام اداری یک سازمان در چهارچوب وزارت خانه ای قوی مانند وزارت بهداشت که با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت مردم، مجلس بیشترین همکاری را با آن می کند، بسی بیشتر است.

از طرف دیگر هیچ کس به دنبال اضمحلال، تلفیق و ادغام سازمان دامپزشکی در درون بخش های وزارت بهداشت نیست. هدف شومی که در وزارت جهاد کشاورزی به شدت دنبال آن هستند.

بلکه موضوع الحاق مطرح است. یعنی که رئیس محترم سازمان دامپزشکی فقط و فقط با شخص وزیر محترم بهداشت بدون واسطه و به طور مستقیم ارتباط ساختاری خواهد داشت و بس.

[Forwarded from N]
بسمه تعالی

حضور برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام و آرزوی توفیق. در خصوص اهمیت و نقش راهبردی رشته دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت کشور شایان ذکر است که در دهه 1990 اتحادیه اروپا به دلیل نگرش سنتی و جزئی نگر به امر بهداشت لطمات و خسران هنگفتی را به لحاظ بهداشتی و نیز امنیت غذایی مردم به علت بروز یک بیماری نوپدید به نام آنسفالوپاتی اسفنجی شکل گاو (BSE) یا همان جنون گاوی متحمل شد. یکی از دلایل عمده چنین اتفاقی این بود که در آن زمان تصمیم گیری در باره این موارد بر عهده وزارت کشاورزی قرار داشت. جمع بندی این تجربه دردناک باعث شد که اتحادیه اروپا امر تصمیم گیری و نظارت بر بهداشت دام و دامپزشکی را از مدیریت کل کشاورزی خود منتزع و با شعار راهبردی سلامت غذای انسان ودام از سطح مزرعه تا میز غذا به مدیریت کل بهداشت و مصرف کنندگان اتحادیه اروپا واگذار کند(Butler, 1997). با این هدف که یک جامعیت و انسجام حداکثری در کلیه ارکان مسئول در بهداشت و سلامت شهروندان این اتحایه پدیدار شود. البته، برخی از کشورها که مدتها قبل از تصمیم گیری اتحادیه اروپا بدین امر مبادرت ورزیده بودند از پیشگامی خود در پیاده کردن این تفکر نوین و پیشرفته جامع نگر مفتخرند و جالب توجه اینکه آنها توانستند به خوبی از عهده چالش با بیماری نوپدید جنون گاوی برآیند و کمترین خسارات را تجربه کنند.

در حال حاضر نیز همانظور که استحضار دارند هر از گاهی بحرانهایی نظیر گوشتهای آلوده ، آنفلوآنزای پرندگان و اخیراً تهدید آنفلوآنزای خوکی و تبعات پیچیده و گوناگون آنها خود را نشان می دهند. در این راستا، نقش دامپزشکی در جلوگیری از انتقال صدها بیماری مشترک و قابل انتقال میان انسان و دام و کنترل بهداشتی مواد غذایی اعم از کنترل میکربی و کنترل شیمیایی انکار ناپذیر است و موضوع ممانعت از ورود مواد شیمیایی خطرناک مانند سموم ارگانوفسفره، توکسینهای قارچی و باقیمانده های داروهای دامپزشکی در غذای انسان از امور مبرمی است که تنها با فعالیت مؤثر دکتر دامپزشک و حمایت ساختارهای بهداشتی و قضایی قابل پیاده شدن می باشد. به نحوی که ضروری است تجویز هر گونه فراورده دارویی به دامها به دلیل امکان ورود آنها به چرخه غذایی آحاد جامعه و افزایش خطر شکل گیری سرطا نهای گوناگون، ناهنجاری های مادرزادی، اختلالات هورمونی کودکان در حال رشد، مقاومتهای میکربی نسبت به داروها (که اکثر آنها ریشه مشترک با داروهای دامپزشکی وارد شده به غذای انسان دارند) و خطر آلرژی ها و حتی شوکها ی مرگ آور می بایستی تنها توسط دکتر دامپزشک دارای مجوز فعالیت صورت پذیرد.
معضل مهم آن است که سازمان دامپزشکی با توجه به عدم جامعیت و پراکندگی ساختار های بهداشتی موجوددر کشور نتوانسته است از حمایت مستقیم و همه جانبه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جهت ایفای کامل مسئولیت های بهداشتی خود در تأمین بهداشت و سلامت مردم برخوردار شود و بعلاوه با کمال تأسف باید گفت که هم اکنون عده زیادی افراد غیر دکتر دامپزشک خود سرانه و بدون هیچ واهمه ای از برخورد دستگاه قضایی،هورمونهای خطرناک و داروهای گوناگون را به دامها تجویز می کنند و غذای مصرفی مردم را بدون اینکه مطلع باشند در معرض آلودگی شیمیایی نامشهود و نهان قرار می دهند.

شایان توجه است که خوشبختانه سازمان دامپزشکی کشور از مدتها قبل به عنوان یک تشکیلات بهداشتی باسابقه کشور با واگذاری های مصوب انجام شده به بخش خصوصی اساساً به یک نهاد حکومتی برنامه ریزی و نظارتی در حوزه مبارزه با بیماریهای مشترک و قابل انتقال میان انسان و دام، تضمین سلامت غذایی انسان و نظارت بر فعالیت دکتران دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی درآمده است. لذا با توجه به زبان علمی یکسان، نظام آموزشی مشترک دکترای عمومی گروه پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) در دانشگاه ها، سنخیت بسیار زیاد کاری و و موارد فوق الذکر، ما اعضاء هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران پیشنهاد می کنیم که مجلس محترم شورای اسلامی به منظور حفظ و تضمین حوزه بهداشت و سلامت انسان، مطابق با چارت پیشنهادی، سازمان دامپزشکی کشور را از وزارت جهاد کشاورزی منتزع و به لحاظ ساختاری در زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهد. به طوری که در این ساختار کاملاً منسجم و همه جانبه، امر تولید واکسن و فراورد ه های زیستی انسانی و دامی، سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو(FDA) و شبکه بهداشتی کشور در یک هماهنگی و ارتباط مستقیم حداکثری، امکان همکاری تنگاتنگ و یکپارچه را در برخورد با معضلات بهداشتی کشور و تأمین امنیت غذایی جامعه پیدا کنند.

و من الله التوفیق – اعضای هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

فهرست اعضاء هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که طی امضاء نامه ای به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 27/02/ 1388 انتزاع سازمان دامپزشکی کشور را از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق آن را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده اند:

1. دکتر محمدرضا احمدی (استاد)

2. دکتر قباد آذری تاکامی (استاد)

3. دکتر وهاب بابا پور (استاد)

4. دکتر محمد حسن بزرگمهری فرد (استاد)

5. دکتر سعید بکایی (استاد)

6. دکتر تقی تقی پور بازرگانی (استاد)

7. دکتر علیرضا خسروی (استاد نمونه کشوری)

8. دکتر پروانه خضرایی نیا (استاد)

9. دکترمهدی سلطانی (استاد)

10. دکتر داود شریفی (استاد)

11. دکتر بیژن رادمهر (استاد)

12. دکتر مریم رضاییان (استاد)

13.دکتر نور دهر رکنی (استاد)

14. دکتر تقی زهرایی صالحی (استاد)

15. دکتر سید محمد فقیهی (استاد)

16. دکتر محمد جواد قراگوزلو (استاد)

17. دکتر گیتی کریم (استاد)

18. دکتر سید مهدی کیایی (استاد)

19. دکتر بابا مخیر (استاد)

20. دکتر محمدرضا مخبردزفولی (استاد)

21. دکتر ایرج نوروزیان (استاد)

22. دکتر حسینعلی ابراهیم زاده موسوی (دانشیار)

23. دکتر افشین آخوند زاده (دانشیار)

24. دکتر فرزاد اسدی (دانشیار)

25. دکتر ناهید اطیابی (دانشیار)

26. دکتر سید جاوید آل داود (دانشیار)

27. دکتر علیرضا باهنر (دانشیار)

28. دکتر جلال بختیاری (دانشیار)

29. دکتر محمود بلورچی (دانشیار)

30. دکتر سید مصطفی پیغمبری (دانشیار)

31. دگتر ملیحه پور کبیر (دانشیار)

32. دکتر پرویز تاجیک (دانشیار)

33. دکتر شهرام جمشیدی (دانشیار)

34. دکتر محمد حسن زاده (دانشیار)

35. دکتر سید حسین حسینی (دانشیار)

36. دکتر فرهنگ ساسانی (دانشیار)

37. دکتر پرویز شایان (دانشیار)

38. دکتر حسینعلی عرب (دانشیار)

39. دکتر محسن فرخوی (دانشیار)

40. دکتر فرامرز قراگوزلو (دانشیار)

41. دکتر سید مهدی قمصری (دانشیار)

42. دکتر اسدا.. کریمان (دانشیار)

43. دکتر صدیقه نبیان (دانشیار)

44. دکتر امیر نیاسری (دانشیار)

45. دکتر همایون محمود زاده (دانشیار)

46. دکتر بهنام مشکی (دانشیار)

47. دکتر مهرداد مدیر صانعی (دانشیار)

48. دکتر فریدون نورمحمدزاده (دانشیار)

49. دکتر غلامرضا نیکبخت (دانشیار)

50. دکتر مهدی وجگانی (دانشیار)

51. دکتر مهدی وصفی مرندی (دانشیار)

52. دکتر فریدون نورمحمدزاده (دانشیار)

53. دکتر پرویز هورشتی (دانشیار)

54. دکتر عباسی توسلی (استادیار)

55. دکتر زهره خاکی (استادیار)

56. دکتر جمیله سالار آملی (استادیار)

57. دکتر سارنگ سروری (استادیار)

58. دکتر بهرام شجاع دوست (استادیار)

59. دکتر حجت ا.. شکری (استادیار)

60. دکتر داریوش شیرانی (استادیار)

61. دکتر محمد مهدی دهقان(استادیار)

62. دکتر امیر رستمی (استادیار)

63. دکتر افشین رئوفی (استادیار)

64. دکتر مرتضی زنده دل (استادیار)

65. دکتر علیرضا صفاریان (استادیار)

66. دکتر زهرا طوطیان (استادیار)

67. دکتر غلامرضا عبدا.. پور (استادیار)

68. دکتر ناصر علیدادی (استادیار)

69. دکتر سید احمد فاطمی (استادیار)

70.دکتر ابوالفضل کامکار (استادیار)

71. دکتر وحید کریمی (استادیار)

72. دکتر حسن گندمی نصرآبادی(استادیار)

73. دکتر صمد لطف ا.. زاده (استادیار)

74. دکتر مجید مسعودی فرد(استادیار)

75. دکتر سید حسین مرجان مهر(استادیار)

76. دکتر بهزاد منصوری (استادیار)

77. دکتر علی میثاقی (استادیار)

78. دکتر امید مددکار (استادیار)

79. دکتر محمد ملازم (استادیار)

80. دکتر سعید میرزرگر (استادیار)

81. دکتر عبدالعلی ملماسی (استادیار)

82. دکتر سید مهدی نصیری (استادیار)

83. دکتر علیرضا وجهی (استادیار)

توضیح: متن امضاء ها به پیوست ضمیمه شده است.

جامعیت و انسجام ساختاری حداکثری در حوزه بهداشت و سلامت کشور

چارت پیشنهادی:

در این چارت که از سوی اساتید محترم امضاء کننده نامه فوق پیشنهاد شده ، جایگاه سازمان دامپزشکی به عنوان سازمانی مستقل و یکی از 5 زیر مجموعه پیشنهادی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

1 - شبکه بهداشتی کشور

2 - سازمان غذا و دارو : FDA

3 - انستیتو پاستور

4 - سازمان دامپزشکی کشور

5 - موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
0
عین حقیقت‌ بود باید سازمان مستقل شیم نه زیر مجموعه وزارت خونه ای که مارو بیشتر تحقیر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
در اوایل انقلاب رشته دامپزشکی یک رشته درجه یک در کنکور بود و در گروه رشته های چهارگانه دکترای عمومی پزشکی یعنی پزشکی، دامپزشکی، دندان پزشکی و داروسازی تعریف می شد.
ولی پس از اینکه ........................ رشته دامپزشکی از رفتن به وزارت بهداشت باز ماند.
الان همه با تأسف می بینیم که رشته دامپزشکی به یک رشته حقیر و کم ارزش شده است و رتبه های ضعیف کنکور در بهترین دانشگاه های کشور هم می توانند به راحتی دامپزشکی را انتخاب کنند.
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
3
خب بگید چه بدی خواهد داشت این قضیه متاسفانه تا .................. اینگونه بزرگان در دامپزشکی هست این رشته برای همیشه در انتهای دالان تاریک قرار خواهد گرفت چشم ها را باید شست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
دقیقاً.
ایشان جوری صحبت می کنند که انگار کسانی که موافق انتقال هستند یک مشت آدم بی سواد و نادان هستند ........................!
................................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
با آب و صابون بشویید لطفا!
بارز
|
United States of America
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
2
ايشان از جمله افرادى بودن كه حتى سازمان كيفى و نظارتى رو حتى زير نظر وزارت جهاد داراى كرامت ميدونستن. هم پوشانى پزشكى و دامپزشكى حتى براى من كه براى وزارت بهداشت كه من در آن خدمت ميكنم سالهاست مورد پذيرش قرار گرفته، بهر حال هر تغيير و تحولى سخت هست بخصوص اگه سن انسان بالا باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
................................ الان دامپزشكي خوبه يه نفر با رتبه صد و پنجاه هزار دانشگاه ازاد شبستر قبول ميشه وبعد بزرگان مي فرمايند جايمان خوب است نه دامپزشكي الان يعني بيطاري يعني غم وغصه يعني خجالت بكشي رشته ات رو به بقيه معرفي كني
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
سر تو بالا بگیر با اقتدار بگو من دامپزشک ام
وقتی خودتون رو باور ندارید دنبال تایید شدن از بیرون نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
شما اگر خودتان را قبول داشتید با تعویض آی پی کامنت نمی گذاشتید!
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
ناشناس دوم، عزیزم
شما زمانی که سیستم سخت افزاری خودتون که بهش میگید PC یا cellphone این سخت افزار ها یک سری تراشه هایی دارند برای پردازششون که بهشون میگند چیپ هر سخت افزاری که فکرش رو بکنی حتی اون فلش رمی که توی دستت میگیریش و اطلاعات رو جا به جا میکنی، این مدارها در خودشون چندین میلیون یا میلیارد ترانزیستور در خودشون جا داده و تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که در تولید های انبوه چاپ میشند.
شرکت هایی که شما میشناسیدشون مثل Intel یا هر هولدینگ بزرگی که ازش در صنعت نامی هست چاپگر هاشون رو از ASML میخرند، خودشون صاحب تکنولوژی نیستند.

یه جستجو کن ببین کجاست برادرم بعد متهم کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
آقای قلاوند خودتان فهمیدید که چه نوشتید؟!!
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شما حتما دامپزشک نیستی چون ما که دامپزشک هستیم با افتخار خودمون رو معرفی میکنیم.لطفا احساسات پوچ خودتون رو تعمیم ندید
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
عالی بود چی میشه گفت
عمده مشکل حاضر در صنف دامپزشکی نداشتن امنیت اقتصادی است به همین دلیل به دنبال تن دادن به هر کاری هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
این دامپزشکان عزیز نمیدونم چرا ..........................، شاید تاثیر این رشته باشه، البته خودمم دامپزشکم و استثنا نداره، .............. نسبیه و در همه دامپزشکان هست،، ................ میگن: جای آموزش پزشکی در وزارت بهداشت نیست،،، به جان خودم اگر اختیار دست .......... میبود، پزشکی رو هم میاورد زیر نظر جهاد،،، اونوقت دیگه نرخ مرگ و میر بیماران توی بیمارستانها بدلیل خطای پزشکی و بی نظمی از 100% هم بالاتر میرفت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
البته نیاز به ناظرین محترم شرعی در وزارت بهداشت را فراموش کردید....
دامپزشک
|
Seychelles
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
1
ایشان اگر نگران دامپزشکی بودن هیچ وقت اجازه این همه ورودی رو نمیدادند ...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
مگر دست ایشان بوده که اجازه دادند؟!
Nazi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
0
اصلا چه معلوم بعد از انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت جنابان مسئول، مدرک دانشگاهی این رشته رو به کارشناسی کاهش ندهند.....؟ تا بوده و بوده پزشکا دامپزشکا رو کوبیدن، وای به روزی که ریش و قیچی رو بدیم دستشون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
اتفاقا خوب میشه کارشناسی بدن. دست کم باد دماغ خیلی ها تخلیه خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
یا خبر ندارید یا خودتان را به خواب زده اید.
بیشترین مشکلات را برادران جهادی ایجاد کرده اند.

و گرنه بارها آقای دکتر گویا مسئول بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اعضا و نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیران مختلف بهداشت در سال های اخیر همگی از نقش بی بدیل و غیر قابل انکار دامپزشکی سخن گفته اند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
آنچه در آینه جوان بیند پیر در خشت خام آن بیند

البته مراد از پیری فقط سن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
خوب که چی؟
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
با عرض سلام
................................
هرکس دامپزشکی را تحقیر کرده است خودش را ابتدا تحقیر کرده است !!
متاسفانه در جامعه ی جهان سومی ایران هر رشته ای از طرف عامه ی مردم تحقیر میشود حتی پزشکی !
اینجا ما محتاج نان شب و درآمد و جایگاه مناسب خودمون هستیم آقای دکتر نه تحقیر کردن و نکردن!
که با انتقال به وزارت بهداشت به خواسته های خود نزدیک میشویم !
نظر شما هم محترم است ولی میزان رای جامعه ی دامپزشکی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
قابل توجه مسئولین در کنگره ایمنی شناسی پارسال ایشن اصلا نگفتن دامپزشک هستن اگر خوب بود با افتخار میگفتن ...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ایشان اصلا لازم نیست بفرمایند که کی هستن و چی خوندن. میخواهید نقد کنید صحیح باشد نه اینکه بهانه تراشی کنید.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
با عرض ارادت
جالب است ایشان در سوال آخری که پرسیده میشود در مورد حقوق و مزایای دانشجویان وزارت بهداشت می فرمایند مطمئن باشند هیچ به آنها نمیدهند!!!!
یزد دور و گز نزدیک از دانشجویان وزارت بهداشت سوال بفرمایید ببینید هیچ به آنها نمیدهند!!
چرا الان اکثر دانشجویان دامپزشکی متمایل به شرکت کردن در رشته های پی اچ دی وزارت بهداشتند چرا؟؟؟
اگر شما به دانشجویان تخصصی خود مزایا میدادید مطمئن باشید هیچ کس فرار نمیکرد!! و دوره های تخصصی این رشته غنی تر میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دوست گرامی الان دانشجو هستید بعدا که درستان تمام میشود انقدر نگران درآمد خواهید بود که غنی بودن یا نبودن رشته های دامپزشکی مثل رفاه پنگوئن ها در قطب جنوب براتون کم اهمیت خواهد شد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
درست فرمودند. شما خبر ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
به نظریات متناقض ... جناب آقای دکتر تاج بخش در طول زمان توجه کنید:

گفتگو با دکتر حسن تاج بخش چهره ماندگار دامپزشكي ايران در سال 1391

بنده دوجلد كتاب بزرگ و تحقيقي نوشته‌ام: «تاريخ دامپزشكي و پزشكي ايران» که جلد اول، ايران باستان و جلد دوم دوران اسلامي را در بر می‌گیرد و من مدت 10 سال شبانه‌روز روي آن كار كردم. در این کتاب هم پزشكي و هم دامپزشكي را با هم در نظر گرفتم؛ مثل تاريخ و بسياري از مسائل ديگر. اصل كتاب به ريشه تاريخي دامپزشكي و به قبل از تاريخ برمي‌گردد؛ يعني از زماني كه انسان بعضی حيوانات را اهلي كرد منظورم زماني است كه از غار بيرون آمد و به كشاورزي پرداخت و همان موقع برخي از حيوانات را اهلي كرد. مثلاً سگ را اهلي كرد براي پاسپاني در مقابله با حمله حيوانات وحشي و نشخواركنندگان. در آن زمان انسان (خیش) گاو‌آهن را پشت شانه خود مي‌گذاشت و كشاورزي مي‌كرد؛ اما کم‌کم توانست گاو را اهلي و برای این کار از او استفاده كند. پس از آن كشاورزي رونق گرفت و انسان توانست اسب را اهلي كند؛ براي طي مسافت طولاني و كشور‌گشايي و تشكيل امپراطوري‌ها و همينطور مراحل ديگر... . او هنگامي که حيوان را اهلي كرد و جوامع كوچك تشكيل داد، به پزشكي و در واقع به درد پي برد و از همان موقع به درمان هم فكر كرد. هر جا درد است، درمان هم هست. هر كجا وصل است هجران هم هست. درد و درمان هميشه با هم هستند. زماني كه انسان براي درمان بيماري خود برخي از درمان‌ها را پيدا كرد، به درد حيوانات هم پي برد. مثلاً اولين کمک انسان به حيوان، كمك به زايمان گاو بود. البته اين موضوع در جوامع مختلف فرق مي‌كند. در ايران قديم اصولاً پزشك و دامپزشك يكي بودند؛ يعني شخصي كه انسان را درمان مي‌كرد، مي‌توانست حيوانات را هم معالجه كند. در قانون بابل و همورابي ريشه تاريخي دارد؛ منتها در ايران قبل از اسلام و در دوره ساسانيان این دو تا حدي از هم جدا شدند. در آن زمان به دامپزشك، (پزشك ستور) مي‌گفتند و در دوران اسلامي به «بيطار» معروف شد. دام دامون به معنای حيوانات اهلي به كار مي‌رفته، ولي در زبان فارسي جديد به‌طور مفرد به عنوان وسيله، صيد، دام به كار مي‌رود. ولي وقتي دام با دد همراه مي‌شود، به معنای حيوان اهلي به كار مي‌رود. اين مفهوم از شعرهاي ناصرخسرو برداشت می‌شود.
دام است جهان بر تو اي پسر، دام زين دام ندارد خبر دد و دام
در سال 1316 وقتي اولين فرهنگستان تأسيس شد، در مقابل كلمه بيطار دام را به عنوان حيوان اهلي، كلمه پزشك را هم اضافه كردند و از آن نام «دامپزشك» برآمد كه برخي افراد مانند مرحوم دهخدا موافق نبودند و مي‌گفتند كه كلمه «پزشك ستور» مناسب است، ولي ديگر اين کلمه در بين مردم جا افتاد. دانشكده دامپزشكي از سال 1312، درست يك سال قبل از تأسيس دانشگاه تهران، تأسیس شد که افراد زیادی را می‌توان به عنوان مؤسس آن نام برد، ولي پيش از همه آقای دكتر حامدي در این زمینه تلاش کرد. و علت اينكه چرا روز 14 مهر روز دامپزشكي نام گرفته، این است که بعد ازاینکه نوشتن كتاب‌هايم به اتمام رسید ، دانشجويان از من خواستند روزي را براي دامپزشكي تعيين كنم. به دلائلي كه مجال بحث‌اش در اينجا نيست روز چهاردهم كه عدد مباركي است و ماه مهر هم كه ماه تحصيل است؛ بنابراين تصويب شد اين روز، روز دامپزشكي ناميده شد و هرساله اين روز را جشن مي‌گيريم. حیوانات براي جوامع بسيار مهم بوده‌اند و پس از نفت بهترين ثروت ملي، دام است. در حال حاضر به واسطه از بين رفتن مراتع و خشكسالي كمتر به اين امر توجه مي‌شود و تعداد دام‌ها هم كمتر شده است.

اصولاً دامپزشكي و خدمات آن چه نقشی در تأمين سلامت مردم دارد؟

سلامت دام بسيار مهم است. قسمت عمده‌ای از غذاهای ما منشاء حيواني دارد؛ مثل شير، گوشت، تخم‌مرغ و فرآورده‌هاي مختلف؛ بنابراين براي اينكه دام سالم باشد، بايد از غذاي سالم استفاده كند. بيش از 50درصد بيماري‌هاي عفوني، بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام است.

بعضي از بيماري‌ها از انسان به حيوان و برخي ديگر از حيوان به انسان منتقل مي‌شود.
يكي از بيماري‌هاي خيلي مهم، تب مالت است كه از حيوان به انسان سرايت مي‌كند؛ يعني از شير آلوده گاو، گوسفند، و بز يا از طريق ترشحات آنها. همچنین اشخاصي كه با دام سروكار دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. مثل قصابان و دامپزشكان . البته اين بيماري باید در دام ريشه‌كن شود؛ در غیر این صورت از بین نمی‌رود.

تب مالت بيماري طولاني‌مدتی است که علائمی مثل تب و لرز، تعریق و درد دست و پا دارد و گاهي عوارض تناسلي و قلبي در پی خواهد داشت. بیماری دیگر و در واقع خطرناك‌ترين بیماری مشترک، هاري است که از سگ و گرگ به انسان انتقال پيدا مي‌كند و امروزه از طريق واكسن مي‌توان اين بيماري را مهار كرد. اگر حيوان هار شخصي را گاز بگيرد، بايد بموقع به مراكز درماني انتقال داده و واکسن به او تزريق شود. به هر حال نقش مهم و عمده دامپزشكي اين است كه از تجربيات كامل خود در اين زمينه استفاده كامل را
ببرد.

مختصري پيرامون خدمات و كاركرد‌هاي رشته دامپزشكي در ريشه‌كني و كنترل بيماري‌ها بفرمایيد.

در بحث ريشه‌كني بيماري‌ها، يكي كنترل بيماري‌هاي مخصوص خود دام مطرح است که اگر از گوشت حيوان مريض استفاده شود، بیماری به انسان نیز انتقال می‌یابد. آبله طيور – نیوکاسل طيور – آنتروتوکسومی یکی ديگر از بیماری‌های مشترك است. مثلاً سل گاوي در این زمینه نقش عمده دامپزشك انجام آزمايش و کنترل بیماری است. البته در مورد گاو اگر واكنش مثبت باشد، حيوان را مي‌كشند كه اين عمل در گاو‌داري صنعتي انجام مي‌شود. و غرامت مي‌پردازند از ديگر بيماري‌هاي خطرناك مي‌تـوان به سياه‌زخم، ليشمانيوز و بيماري‌هاي انگلي نیزاشاره كرد. سالك یک بیماری جلدي است و ليشمانيوز احشايي است كه نوع احشايي بسيار خطرناك است و پشه‌هاي خاصي عامل انگلي را به انسان منتقل مي‌كنند. سياه‌زخم در حيوانات ديده مي‌شود به انسان هم سرايت مي‌كند و خطرناک می باشد که در هر حال دامپزشكان حيوانات را واكسينه مي‌كنند و در كنترل بيماري مي‌كوشند به طور کلی در حدود دو‌هزار بيماري مشترك بين انسان و دام وجود دارد. هرچقدر دامپزشكان با دستگاه‌هاي دولتي و بهداشتي تعامل بیشتری داشته و امكانات بیشتری در اختیار داشته باشند، سریع‌تر و راحت‌تر مي‌توان اين بيماري‌ها را كنترل كرد.

آمارها نشان مي‌دهد در حال حاضر تعداد كثيري فارغ‌التحصيل رشته دامپزشكي در كشور آماده ارائه خدمات بهداشتي هستند، اما فرصت شغلي ندارند؛ در اين خصوص چه پيشنهادي داريد؟

تعداد دانشكده‌هاي دامپزشكي زياد است. دامپزشك نيز بايد بتواند نياز دام را برطرف كند. وقتي نيروي كار زياد باشد، در درمان و امور مربوط به دامپزشكي مشكلاتي ايجاد مي‌شود. امكانات شغلي دامپزشك هم به تعداد دام بستگي دارد. مثلاً در هر استاني زماني كه مشکلات دامي دارند، گمان مي‌كنند با تأسيس دانشكده‌هاي دامپزشكي مسأله حل مي‌شود. فرانسه از نظر واحد دامي بسيار پيشرفته است؛ امابا وجود فراواني فرآورده‌هاي لبني، تنها چهار دانشكده دامپزشكي دارد. وقتي دانشكده زياد باشد، فارغ‌التحصيل هم زیاد مي‌شود و این افراد نياز به كار دارند. بنابراين شايسته است تعداد فارغ‌التحصيلان دامپزشكي و دانشكده‌ها متناسب با امكانات كاري تعديل شود.

لطفاً چند چهره شاخص و اثرگذار در تاريخ دامپزشكي ايران را نام ببرید.

آقاي دكتر نادعليان، دكتر اسلامي، دكتر مخبر دزفولي، دكتر مخير، مرحوم دكتر نقشينه، دكتر شيمي، دكتر شفيعي و مرحوم دكتر ميرشمسي.

برخي از دست‌اندركاران سلامت بر اين باورند كه سازمان دامپزشكي بايد در زيرمجموعه وزارت بهداشت قرار بگيرد، ديدگاه حضرت‌عالي چيست؟

دانشكده‌هاي دامپزشكي بهتر است زيرمجموعه وزارت بهداشت باشند؛

ولي سازمان دامپزشكي بايد در وزارتخانه جهاد كشاورزي باشد. از نظر آموزش هرجا پزشكي هست، دامپزشكي هم بايد باشد.

دامپزشكي همان رشته پزشكي است؛ منتها پزشكي حيوان.

در ضمن بيماري‌هاي مشترك قسمتي از آن است. زماني كه همه دانشكده پزشكي جزء وزارت علوم بود، كار دامپزشكي در جلسات و شورا ها آسان بود و حرف یکديگر را مي‌فهميدند. رشته‌هاي ديگر بجز پزشكي حرف دامپزشك را متوجه نمي‌شود و بالعكس؛ بنابراين دانشكده دامپزشكي بايد زيرمجموعه وزارت بهداشت باشد و در آن شكي نيست. از طرفی، دامپزشكي بايد با وزارت جهاد كشاورزي نيز ارتباط مستقيم داشته باشد. و اينجاست كه سازمان دامپزشكي حلقه و معيار اصلي است و در آن وزارتخانه قرار دارد. دامپزشكي در طول تاريخ هميشه به پزشكي و كشاورزي نزديك بوده است و هميشه بين اين دو، شخصيت مستقل خود را حفظ كرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
✅پاسخ مخالفان

چرا گزینه الحاق به وزارت بهداشت؟

در این بحث مزایای الحاق به وزارت بهداشت بررسی نمی گردد فقط پاسخ برخی از اقلیت دامپزشکی که مخالف الحاق هستند مورد بررسی است.

در این ارتباط چند نکته مهم وجود دارد که هم از نظر علمی و هم از نظر مدیریتی باید بررسی شود.

نظر اکثر مخالفان این است که وزارت بهداشت با له کردن دامپزشکان موقعیت های شغلی آنها را خواهد گرفت و به پزشکان و داروسازان خواهد داد. این امر هرگز اتفاق نمی افتد به دلایل زیر:

۱. کلیه کارهای دامپزشکی تخصصی و بر پایه دانشی است که در دوران تحصیل کسب نموده اند.

۲.حقوق دریافتی دامپزشکان در حال حاضر نسبت به پزشکان و داروسازان بسیار ناچیز است و غیر قابل مقایسه است.

۳.دامپزشکی جزو خانواده وزارت بهداشت خواهد شد و هرگونه ضعف مدیریتی به پای وزارت بهداشت نوشته خواهد شد پس هرگز وزارت بهداشت خود را زیر سوال نمی برد.

۴.تعامل با همکاران در وزارت بهداشت بسیار علمی تر از مهندسان کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی است و شان دامپزشکی بالاتر خواهد رفت و به تبع آن حقوق ها نیز اصلاح خواهد شد.

۵.مقایسه وضعیت رشته هایی که اخیرا به وزارت بهداشت منتقل شده اند نشانگر وضعیت و مزایای انتقال است که نه تنها اختیارات این رشته ها کم نشد بلکه نفوذ بیشتری در وزارت بهداشت پیدا نمودند.

۶.وزارت بهداشت خود را متولی بهداشت کشور معرفی می کند و به خود اجازه می دهد بودجه بهداشتی کشور را به خود اختصاص دهد و دامپزشکی در زیرمجموعه یک وزارت تولید محور می باشد که بودجه تولیدی دریافت می کند، پس ما در شرایط حاضر موقعیت های شغلی بیشتری را نسبت به زمانی که زیرمجموعه وزارت بهداشت باشیم از دست می دهیم.

۷.اشتغال و تحصیل دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود و در صورت مازاد نیرو درخواست دانشجو کاهش خواهد یافت.

۸. تجربه نشان داده است وزارت بهداشت بر رعایت حقوق و دریافتی زیرمجموعه خود وسواس بیشتری نشان می دهد در حالی که ما در جهاد کشاورزی هنوز در ماده ۱۹ سر جنگ هستیم.

۹.هم اکنون نیز دامپزشکانی در وزارت بهداشت شاغل اند که وضعیت بسیار بسیار بهتری نسبت به سایر دامپزشکان شاغل در جهاد و بخش خصوصی دارند.

چند مثال در این ارتباط نیز که اخیرا رسانه ای شد می توان بیان نمود. در بحث صادرات مواد لبنی کشور مقصد تاییدیه سازمان دامپزشکی به جای غذا و دارو درخواست نموده بود. اکثریت کارهای دامپزشکی به مرور به سازمان غذا و دارو منتقل شده چراکه خود را متولی بهداشت می دانند. در بحث اشتغال هم اکنون دامپزشکان چشم به مسئول علمی شرکت های داروسازی و پخش داروی انسانی دارند چرا که سه برابر یک مسئول فنی دامپزشک حقوق دریافت می کند. و چندین و چند مثال دیگر که همه در رسانه ها می شنویم.

با این دلایل بیان شده که تنها قسمتی از علل بیشمار مزایای انتقال به وزارت بهداشت می باشد امیدوارم همکاران دامپزشک یکپارچه و متحد برای انتقال به وزارت بهداشت قدم برداریم.

✅ Telegram.me/poultryvet

کانال دامپزشکی طیور (دکتر مسعود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
1
سلام ،تشکر از سخنان دکتر ،صحبتهای ایشان کاملا درست است،
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
مسولین ما باید بفهمند پیشگیری بهتر از درمان است پس اگر واقعا میخواهند در جامعه از بیماری ها پیشگیری کنند باید ابتدا تغذیه مردم توسط دامپزشکان سالم سازی شود عثل سالم در بدن سالم و بدن سالم با غذای سالم ایا یک پزشک میتواند از سلامت شیر یا گوشت یا مرغ یا لبنیات باخبر باشد یا یک پزشک؟؟؟قضاوت با خودتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
فرمایش شما فقط در روی کاغذ میتواند منطقی و با ارزش تلقی شود. در عمل اصلا کسی به این مطلب مهم ارزشی نمی گذارد.
نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
جهادکشاورزی و...
درمدیریتشان کوشاباشندمثلا ماکشاورزان روازدست دلالهانجات دهند که خودشان میدوننداگرکشورماپیشرفت انچنانی نداردیک علت مهمش هم این است.
دامپزشکی باید وباید مستقل باشد.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
1
تحلیل پر مغزی بود. جای تامل بسیار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
مغز گردو یا بادام؟
دامپزشک
|
Brazil
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
در حال حاظر کارمندان اداره محیط زیست هم حقوق بسیار پایینی دارند.بقول خودشان ما متولی نداریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
2
اقا مهرداد هیچ کدام ،ولی بنده با توجه به جلسات مشترکی که شرکت کرده ام متوجه شدم پزشکان اصلا اشنایی ندارن ،و بعضیاشون چون سرمایه دار هم هستن گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز میخرن و افتخار میکنن که گوشت رو براشون همونجا سربری میکنن،برای مثال برای بازدید از فروشگاه چند منظوره با همکاران رفته بودم ،که فروشگاه خود اقدام به کشتار غیر مجاز و بسته بندی و نصب لیبل نموده بود در حال بررسی بودیم که پزشکی با همسرش اومدن و گفتن که شما قصد اذیت مغازه دار رو دارید و ... که مناسب نیست بگیم ، فقط خواستم یه نمونه بگم، ارزش کارمون رو خودمون داریم پائین میاریم ما در رشته دامپزشکی تحصیل کردیم پس سلامت مرغ و عسل و... رو فقژ نا می دونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
البته یکی از موانع پیشرفت کشور ما عدم تمکین تولید کنندگان به رعایت قوانین است ،چرا مرغ مازاد ما توان صادرات ندارد،چرا محصولات کشاورزی ما برگشت میشود،....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
حقوق کمی می گیرند بنده رزیدنت دانشگاه تهرانم یک ریال هم حقوق نمی گیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
به تومان چقدر میگیرید؟!
دودو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
آقا شما حقوق من دکتر دامپزشکو مثل حقوق اون دکتر بکنید. مثلشم ن نصفشو بدید ما راضی هستیم. اگه این همه عز جز دارند میزنند به والله بخاطر پول هستش. شما ی حقوق ثابت5.6ملیون برای منه دامپزشک درنظر بگیرید. بعد هرچی بزرگان مگن درست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
بعیده به چنین رویایی در واقعیت برسید. الان یک ون داشتید خطی کار میکردید تا 10 تومن هم گیرتان می آمد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
با سلام دامپزشکی کشور بحران مدیریت دارد در تعدادی استانها جلسات با بخش خصوصی و دامداران یا تعطیل یا کلیشه ای است افرادی در مرکز استان پستهای کلیدی دارند که سابقه یکروز کار در شهرستان را ندارند پرداختی به زحمتکشان فیلد با پشت میزنشینان تبعیض هست .واکسنهای داخلی را در چاه میریزند و از خارج نب برفکی وارد میکنن .همه کارها روزمرگی است .دامداران سرگردانن نمیدانن کی پول بدهند کی ندهن .سهمیه هر مرکز مایه کوبی زیر هزار راس گاو است .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
درود بر آقای دکتر و آرزوی سلامتی و سعادت برای ایشان.
بنظر دامپزشک در خدمت تولید و سلامت محصول کمک می نماید همانطور که یک گیاهپزشک میکوشد محصول افزایش یابد و آفت زده نباشد.
فراموش هم نکنیم نام دامپزشکی با عنوان " مبارزه با آفات دامی" در کشور ما شروع به کار می نماید.
دوستی هم می گفت واحدی هم میگذرانید به نام بیماریهای مشترک بین انسان و دام که خودتان مریض نشوید نه اینکه جور دیگری فکر کنید.
بگذریم که تب پزشکی در کشور مصرفی ما همه را کشته مرده کرده و شیرازه خانواده و جامعه را تحت شعاع قرار داده و متاسفانه صاحب نفوذان پزشک هم بر این طبل پیوسته می کوبند. گوش شنوایی هم نیست! مگر با کارهای خوب و خدمات چشمگیر دام
این سخن زیبای یک سخنران بود که وقتی شغل ها را تعریف می کرد می گفت " ..ما دامپزشک را می خواهیم که گاوهای فربه تری داشته باشیم......"
پس از سالها خدمت در دامپزشکی کشور می بینم دامپزشکی در خدمت تولید است و لاغیر.

حق نگهدار شما باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
1
احسنت واقعا حرف زیبایی زدن استاد محترم
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
آیا با این درامد ما تحقیر نمیشیم؟ تا به الان تحقیر نشدیم؟؟؟؟
من احساس میکنم دلسوزی اساتید و مسئولین بیشتر از جهت دلواپسی برای .......................
اگه دلسوز داشت دامپزشکی، این حال و روز همکاران نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
مثلا الان اوضاعمون خیلی عالیه دیگه. علت عقب افتادگی ما در دامپزشکی جلوگیری از ورود دیدگاه افراد جوان به این عرصه هستش. دیدگاه های قدیمی متعلق به دهه 40 حداقل برای من جوان امروزی کارایی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
با عرض سلام،
به نظر بنده باید تمامی عوامل مربوط به بهداشت، تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها اعم از دامی و انسانی چه آموزشی و چه اجرایی در زیر چتر یک وزارتخانه جمع شوند و در معاونتها و بخشهای مربوطه در تعامل و همکاری نزدیک و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند تا وضعیت آموزشی، بهداشتی، تشخیصی و کنترلی بیماریها در تمامی مواقع به ویزه در مواقع بحران مناسب و قابل قبول باشد. پراکندگی این عوامل چیزی جز افول معیارها و استانداردهای مربوط به آموزش و بهداشت و درمان به علت ناهماهنگی،پراکنده کاری و عدم تعامل و همکاری به بار نخواهد آورد. اینکه گفته میشود برخی از پزشکان ممکن است دامپزشکی را تحقیر نمایند یا با ادغام دامپزشکی در وزارت بهداشت مخالفت کنند یا از وظایف و مسئولیتهای دامپزشکی اطلاعی ندارند مشکل خود این دسته افراد است و یا اینکه بخاطر منافع صنفی، خودشان را به ..... (حذف عبارت از خود نگارنده است، حکیم مهر بی تقصیره) زده اند. بنابراین آنچه که مهمتر از هر چیز دیگری است منافع عام و ملی است که در صورت یکپارچه شدن متولیان آموزشی، بهداشتی و درمانی در یک وزارتخانه محقق خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
فرمایش شما در عمل به نتیجه مطلوبی نمی رسد. چونکه دست ذینفع را قطع می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
احسنت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
در ضمن نظر تمام بزرگان این نیست و نکته دیگر بزرگان در علم بزرگ اند و لزوما در بحثهای مدیریتی و برنامه ریزی نظر کارشناسی ندارند...به غیر از حقوق و مزایا که قطعا بهتر خواهد شد جایگاه ما هم در جامعه بالاتر خواهد رفت تجربه سایر رشته ها این رو ثابت کرده یک کاردان فوریت های پزشکی امنیت شغلی بالاتر و حتی میزان درآمد مناسبتر از بیشتر دامپزشکان دارند در صورت انتقال قطعا ما حتی اگه اندازه یه پرستار بهمون توجه بشه وضع بهتر از امروز خواهد بود زمینه ادامه تحصيلمون هم در وزارت بهداشت قطعا بهبود خواهد یافت چون مدرک خودشون رو داریم...دوستان بخدا وزارت سیب زمینی هرگز دامپزشکان را نمی فهمند و قطعا درک دامپزشکی در وزارت بهداشت بالاتر خواهد بود.نظرسنجی هم که نظر اکثریت رو قاطع نشون داد کمی فکر کنيم
حميد0034
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
سلام عزيزان
انتقال دامپزشكي به وزارت بهداشت به نفع همه كارمندان و شاغلين در دامپزشكي است.
اگر آقايان از اين امر ميترسند حتما منافعشان در خطر است . مثلا نظام دامپزشكي ها كه مخالفن چون جايگاهشونبه خطر مي افته.
خودتانقضاوت كنيد .وزارت بهداشت بهتره يا جهاد كشاورزي. لااقل اونها پزشكن نه مهندس كشاورزي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
این نظر شخص شماست و نباید قاعدتا در عمل هم صحیح باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
در عمل هم صحیح بوده. تا چند سال پیش که دامپزشکی این قدر حقیر نشده بود، دکتران دامپزشک پست های مهمی را در وزارت بهداشت داشتند. حتی یک بار یکی از وزرای اسبق بهداشت گفته بود که بهترین مدیران منطقه ای وزارتخانه دکتر دامپزشک هستند.
ناشناس
|
Japan
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
3
سخنان ایشان درست است بنده در اداره کل دامپزشکی مشغول به کار هستم و ارتباط بسیار نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی استان دارم در مجموع دامپزشکان رو جزء سایر رده ها حساب می کنند و واقعیت همینه. بنده پیشنهاد میکنم دوستانی که در تب علوم پزشکی می سوزند بروند مجددا کنکور بدهند ان شاء الله که قبول میشن و اینطور به آرامش می رسند .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
ایشان از پذیرش ها و واحد های جدید و بی رویه ای که تاسیس میکنند هیچ خبری ندارند و ...................... چقدر سیر صعودی دامپزشکی به سمت اشباع شدن زیاد شده،آیا به نظر شما اگر دامپزشکی زیر نظر وزرات بهداشت بود میگذاشتند واحد هایی چون بافت و شبستر بدون هیچ امکاناتی شروع بکار کنند؟!!!! کاش ............... با چند جوان دامپزشک که شدیدا دنبال کار هستند صحبت میکردید تا درودل های آنهارو بشنوید

به جناب دکتر پیشنهاد میکنم تا وقتی از وضع دامپزشکان اطلاعی ندارند با اظهار نظرات خود کار را از این که هست خراب تر نکنند
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
...................................
ضمنا اینکه نکنه میترسید دانشکده های دانشگاه آزاد رو کم کنه وزارت بهداشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
ایشان کتابی در رابطه با تاریخ پزشکی و دامپزشکی نوشته است که ناقض سخنان ... امروزشان است.
در این کتاب تلاش فراوان کردند که یکسان بودن پزشکی و دامپزشکی را ثابت کنند.
از ایشان عجیب است که کتابی را با آن همه تبلیغ بنویسند و سپس چند سال بعد آن را نقض کنند.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
3
دکتر تاجبخش عزیز
۱.فرمودید وزیر بهداشت چکاره است که مایل به انتقال دامپزشکان است_وزیر بالاترین مقام بهداشتی یک کشور است
۲.فرمودید پزشکان ما را مسخره میکنند_ الان کل ایران بخاطر عملکرد ضعیف دامپزشکی تابع جهاد مارا مسخره میکنند اتفاقا من از همکاران پزشکم جز احترام و تکریم و ابراز شگفتی از توانایی های علمی دامپزشکان ندیدم
۳.فرمودید وزارت بهداشت در کارهای خود مانده چون مملکت ۸۰ ملیونی و خشکسالی داریم_ این بیشتر مشکل جهاد کشاورزی است
۴.فرمودید پزشکی کرامت انسانی را مطرح میکرده و به آوردن گاو به بیمارستان اشاره داشته_ اتفاقا هدف نهایی دامپزشکی هم سلامت انسان است نه گاو(طبق تعریف oie) و از نظر جهاد کشاورزی است که سلامت گاو و گله مهمتر از سلامت انسان هاست که نتایج آن را هم مشاهده میکنید
سیستم رضاخانی دهه ی ۳۰ دیگر پاسخگوی این کشور نیست. امروز ۹۱ درصد دامپزشکان خواهان این انتقال هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
احسنت. موافقم. استاد دكتر تاج بخش چهره ماندگار و ار مفاخر علمي كشور هستند و حقيقتا پدر دامپزشكي نوين ايران هستند و به داشتن ايشان به خود مي باليم. ولي تحليل ايشان در اين خصوص مخالفان زيادي بين اساتيد بزرگ دامپزشكي داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
سال ها پیش در زمان جولان آقای دکتر تاج بخش در دانشکده دامپزشکی یک زمانی یک پزشک نادان و متکبر، پزشک و دامپزشک را به ماهی و خرچنگ تشبیه کرده بود.
هم اکنون فکر می کنم ضمن ............ شدن جسم آن فرد، اندیشه متکبرانه ایشان هم از بین رفته است.

چرا که در سال های اخیر، تمام وزیران بهداشت و درمان از هر طیف و جناحی و نیز اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طبق رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی WHO به نقش عظیم دامپزشکی واقف شده اند و خودشان در پی الحاق سازمان هستند و البته بر طبق قانون تضمین سلامت مردم توانای این کار را هم دارند.
ولی متأسفانه کسانی هم .................... سالهاست از جریانات حرفه ای و مشکلات رشته به دور هستند، اصلاً از این تحولات جهانی به کلی بی خبر هستند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
............................. چه خبری داره از اوضاع اونایی ک تازه فارغ التحصیل شدن اخه ؟! اه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
ب جای این مخالفتا برین جلوی دانشگاه آزادارو بگیرین ک هر ورودی 100 نفر برمیداره . چ وضشه آخه . الان دامپزشکی داره تحقیر میشه . پرستاری ارجو قربش بیشتر از ماست چن ماله وزارت بهداشته واقعا متاسفم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
مثلا الان ک زیر نظر جهاد کشاورزیه خیلی ارج و قرب داره ؟؟؟؟؟!!!!! ک بره بهداشت تحقیرش کنن ؟؟!!!!!! متاسفم ........................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
...................... فعلا مصلحت اینه بس است تحقیر دامپزشکان توسط تصمیمات غلط ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
سلام ببخشيد داريد كلاس ميذاريد كه دامپزشكي خيلي خوبه استاد جان دامپزشكي يعني بيطاري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
ای کاش ایشان کاری میکرد که دانشکده های دامپزشکی مثل قارچ در تمام کشور سبز نمیشد.یکی از بزرگترین مشکلات ما که مهمتر از انتقال به وزارت بهداشت و...هست تعداد زیاد دانشکده های دامپزشکی به خصوص دانشکده های بی کیفیت هست که حتی کلینیک و استاد درست حسابی ندارند.و تعداد زیاد فارغ التحصیل بیکار که کارفرما هم اونها رو هیچ چیزی حساب نمیکنه و میگه خیلی ناراضی هستی میرم یه دامپزشک میارم که با ماهی ۵۰۰ تومن کار کنه.افت رشته ما الان دانشگاه ازاد هست که کلی دانشجو بی حساب و کتاب میگیره.اموزشش هیچ کیفیتی نداره و بیشتر فارغ التحصیلانش کار عملی بلد نیستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
ایشان کاره ای نیستند که کاری بکنند. تصمیم گیریها از مجاری دیگری انجام میشود.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
زمانیکه جناب آقای دکتر خلج به سمت ریاست محترم سازمان منصوب شدند فرمودند به کارشناسان بها داده میشو د خدمتشان عرض میشود علت موافقت اکثریت با انتقال به وزارت بهداشت همین به حاشیه راندن کارشناسان است تصمیمات توسط مدیران در اطاقهای دربسته گرفته میشود کار را تکنیسینها و کارشناسان انجام میدهند دریافتی ها نصیب روسا میشود .ایا تاکنون ریاست محترم سازمان فیش مزایای مدیران کل را با کارشناسان مقایسه کرده اند قطعا خیر .به یاد ریاست محترم سازمان می آوریم که وقتی خودشان کارشناس بودند چه میزان تحت فشار بودند اکنون کارشناسان استانها به همین صورت .بهتر است خانه تکانی انجام شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
ایشان طوری حرف میزنند که انگار جوان تازه فارغ التحصیل روی گنج قارون نشسته که الان بفکره این حاشیه ها باشن
دامپزشک امنیت شغلی میخواد ؛ نود درصد کشور هنوز نمیدونه دامپزشک لیسانس نیست ،اطلاعات عمومی از دامپزشکی و وظایفش صفره ، تحقیر بیش از این ؟؟؟بزارید پزشک ها مسخره کننده ی ما باشند نه افرادیکه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
جوانی که از دانشگاه آزاد با شهریه های بالا فارغ التحصیل می شود یا روی گنج قارون نشسته یا از عقل بهره کمی برده!
دكتر موسي خاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
0
كساني كه به بزرگان خود حرمت قائل نشوند در هويت خود گم گشته ودر پناه ذات ديگران خواهند گشت اون زمان كه جناب استاد دكتر تاجبخش در نوار مرزي ايران و تركيه در رصد بيماري شاربن بودند دوست عزيز منتقد شما هنوز بدنيا نيامده بوديد الان كه بزرگ شده اييد بگرديد در همان نوار مرزي اگر دامي ديديد آنوقت كار خواهيد داشت و وقتي كار پيدا كرديد ديگر دنبال آقا بالا سر نخواهيد گشت ضمنا" با خودتان سواد دامپزشكي بهمراه داشته باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
بیماری شاربن در زمان آقای دکتر تاج بخش در همه جای کشور انتشار داشت و لازم نبود که به خود زحمت بدهند که در مرز کشور آن را رصد کنند.
در ضمن به مدد تلاش ها و زحمات شبانه روزی دامپزشکان و سازمان دامپزشکی، بیماری شاربن در کشور در مرز ریشه کنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
1
دکتر تاجبخش کاملا درست میگه. اصولا ما دامپزشکان سگ و گربه و گاو و اسب را میکاریم و سنخیت بیشتری با کشاورزی دارد. در حالی که دامپزشکی کوچکترین ارتباطی با درمان و بهداشت و تشخیص بیماریها ندارد. در ضمن فکر کنید اگر دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود، آیا باز هم افرادی که ده ها سال است دامپزشکی را .............................. گرفته اند، باز هم از این ......... برخوردار خواهند بود؟ پس طبیعیه که مخالف باشند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
شما واسه حقوقای کمی ک دامپزشکا میگرن و تحقییییییییییررررر میشن نظر بدین و از حقشون دفاع کنین لازم نیس بفکر تحقیر وزارت بهداشت باشین .......................................
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
با این مسئولین ،بهترین کار این است به جای امید واهی،خودت رو تنها حس کنی و بدون امید به خیر این مسئولین مسیر و هدف تو دقیق انتخاب کنی و حرکت کنی.از اول نباید رشته ای مثل دامپزشکی رو در کشوری مثل ایران خوند.این خودش،پیشگیری قبل از درمان هست.من اشتباه کنم این رشته رو بخونم بعد به مسئولین امید ببندم که راه حلی پیدا کنن که وضعیت این رشته بهتر بشه.خیال خام هست.اینها با مردم و نیروی انسانی کاری ندارن.براشون هم مهم نیست دامپزشک چه بلایی سرش میاد.فقط به نظام دامپزشکی هزینه سالانه رو پرداخت کنه بقیه اش ربطی نداره که از کجا بیاره که حق مفت نظام دامپزشکی رو پرداخت کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
موسی خانی خودت بخون چی نوشتی ؟؟؟
................................. دامپزشک های جوان که با سختی تحصیل میکنن ................................
پاسخ ها
ظفرپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
مودب باشید لطفا. اگر انتقادی دارید در چهارچوب شان خودتان و خانواده محترمتان مطرح بفرمایید.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
خدمت همه عزیزان سلام و عرض ادب
بنده مدت زمان زیادی استاد همان دانشکده ای بودم که امضا هابرای رفتن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت جمع شد .

هدف آنایی که بانی حمع کردن این امضاها شدند استادیارانی جوان بودند که دقیقا با این کار میخواستند
اولا با این اتفاق انتقال دامپزشکی ژست اجتماعی خود را به پزشکان نزدیک کنند و دوما حقوق هیئت علمیشان مانند گروه پزشکی خیلی ارتقا یابد .
و از جمله اولین امضا هایی که گرفتند امضاء دکتر بازرگانی بود !
و آنها میدانستند که در صورت امضاء کردن این نامه حسب تجارب بسیار ارزشمند و تحزیه و تحلیل های فوق هوشمندانه این استاد بزرگ باقی استاد ها نیز به همین استناد آن را تایید میکنند .
ولی دقیقا این اقدام برای امضاء دکتر بازرگانی در شرایطی انجام شد که اصلا ایشان حال خوبی نداشتند و این اتفاق بد و نیت نادرست به همین دلیل دچار انحراف زیادی گردید .

سنگ اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج

بستر و زمینه کاری دامپزشکی در وزارت کشاورزی است و در همه کشور های پیشرفته این تشکیلات در وزارت کشاورزی قرار گرفته است .

شما میتوانید تشکیلات های سازمان های دامپزشکی دنیا را که توسط oie تدوین و اتفاقا کتاب آنرا سازمات دامپزشکی هم ترجمه نموه ببینید .

رفتن دامپزشکی به بهداشت کاملا اشتباه محض بود و برای اصلاح وضعیت بایستی مدیریتهای دانشکده ها و سازمان دامپزشکی از تفکر ویرانگر و چندین دهه ای " انتخاب مدیران به اصطلاح متعهد !!! " به انتخاب مدیران دانا و لایق بازگردد .

این نوع نگرشی ....... و منسوخ در انتخاب مدیران تمامی دستگاه های دولتی سنگ بنای فلاکت و بدبختی کشور و ساختار دولتی را فراهم نمود و خروجی چند دهه ای آن امروز تمام کشور را بیچاره کرده و همه نخبگان را فراری داده است .
به عنوان مثال قبل از انقلاب رییس سازمان دامپزشکی ایران دکتر رفیعی بود که با افتخار تمام رییس سازمان جهانی oie هم بودند .
و سالهای زیادی پس از انقلاب هیچ مدیر به اصطلاح متعهد ..... ما حتی برای عضویت در یک کمیسیون oie صلاحیت پیدا نکرد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
با عرض معذرت که در مثال مناقشه نیست:

"کافر همه را به کیش خود پندارد"

شما آیا فکر می کنید که همه مثل خودنان به دنبال منافع حقیر و بی ارزش مادی و کاسبکاری هستند؟

آیا سخن شما توهین به نام آورترین و با سابقه ترین استادان کشور نیست؟

چگونه می توان این قدر سخیف و توهین آمیز فکر کرد که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق استادان دانشگاه مادر نمی فهمند و فقط شما می فهمید؟

جناب عالی فرمودید: که در همه کشورهای پیشرفته جهان این تشکیلات در وزارت کشاورزی قرار گرفته است.

که این هم سند دیگری دال بر عمق کم اطلاعی و بی خبری شما بر خلاف خیل عظیم استادان دانشگاه است.

چطور شما با این همه ادعا خبر ندارید که قید همه کشورهای جهان مربوط به دوران منسوخ شده جناب عالی است؟؟؟

کافی است یک بار و فقط یک بار به سایت اتحادیه اروپا نگاه کنید و ملاحظه کنید که امور دامپزشکی زیر نظر مدیریت بهداشت این اتحادیه و نه مدیریت کشاورزی اداره می شود.

آیا شما از توصیه های کمیته مشترک سازمان بهداشت جهانی، سازمان بهداشت جهانی دام و فائو اصلاً خبر دارید که تأکید شدید بر یکی شدن تمام نهادهای بهداشتی انسان و دام و حتی گیاه به دلیل زنجیره مرتبط و مشترک دارند؟

آیا شما خبر داشتید ایتالیا مدتهاست که سازمان دامپزشکی خود را بنا بر همین نظریه سازمان جهانی بهداشت از وزارت کشاورزی خارج کرده و در وزارت بهداشت قرار داده است؟

واقعاً عجیب است که چگونه عده ای هنوز در خواب خرگوشی به سر می برند یا خود را شاید به خواب زده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
✅پاسخ مخالفان

چرا گزینه الحاق به وزارت بهداشت؟

در این بحث مزایای الحاق به وزارت بهداشت بررسی نمی گردد فقط پاسخ برخی از اقلیت دامپزشکی که مخالف الحاق هستند مورد بررسی است.

در این ارتباط چند نکته مهم وجود دارد که هم از نظر علمی و هم از نظر مدیریتی باید بررسی شود.

نظر اکثر مخالفان این است که وزارت بهداشت با له کردن دامپزشکان موقعیت های شغلی آنها را خواهد گرفت و به پزشکان و داروسازان خواهد داد. این امر هرگز اتفاق نمی افتد به دلایل زیر:

۱. کلیه کارهای دامپزشکی تخصصی و بر پایه دانشی است که در دوران تحصیل کسب نموده اند.

۲.حقوق دریافتی دامپزشکان در حال حاضر نسبت به پزشکان و داروسازان بسیار ناچیز است و غیر قابل مقایسه است.

۳.دامپزشکی جزو خانواده وزارت بهداشت خواهد شد و هرگونه ضعف مدیریتی به پای وزارت بهداشت نوشته خواهد شد پس هرگز وزارت بهداشت خود را زیر سوال نمی برد.

۴.تعامل با همکاران در وزارت بهداشت بسیار علمی تر از مهندسان کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی است و شان دامپزشکی بالاتر خواهد رفت و به تبع آن حقوق ها نیز اصلاح خواهد شد.

۵.مقایسه وضعیت رشته هایی که اخیرا به وزارت بهداشت منتقل شده اند نشانگر وضعیت و مزایای انتقال است که نه تنها اختیارات این رشته ها کم نشد بلکه نفوذ بیشتری در وزارت بهداشت پیدا نمودند.

۶.وزارت بهداشت خود را متولی بهداشت کشور معرفی می کند و به خود اجازه می دهد بودجه بهداشتی کشور را به خود اختصاص دهد و دامپزشکی در زیرمجموعه یک وزارت تولید محور می باشد که بودجه تولیدی دریافت می کند، پس ما در شرایط حاضر موقعیت های شغلی بیشتری را نسبت به زمانی که زیرمجموعه وزارت بهداشت باشیم از دست می دهیم.

۷.اشتغال و تحصیل دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت خواهد بود و در صورت مازاد نیرو درخواست دانشجو کاهش خواهد یافت.

۸. تجربه نشان داده است وزارت بهداشت بر رعایت حقوق و دریافتی زیرمجموعه خود وسواس بیشتری نشان می دهد در حالی که ما در جهاد کشاورزی هنوز در ماده ۱۹ سر جنگ هستیم.

۹.هم اکنون نیز دامپزشکانی در وزارت بهداشت شاغل اند که وضعیت بسیار بسیار بهتری نسبت به سایر دامپزشکان شاغل در جهاد و بخش خصوصی دارند.

چند مثال در این ارتباط نیز که اخیرا رسانه ای شد می توان بیان نمود. در بحث صادرات مواد لبنی کشور مقصد تاییدیه سازمان دامپزشکی به جای غذا و دارو درخواست نموده بود. اکثریت کارهای دامپزشکی به مرور به سازمان غذا و دارو منتقل شده چراکه خود را متولی بهداشت می دانند. در بحث اشتغال هم اکنون دامپزشکان چشم به مسئول علمی شرکت های داروسازی و پخش داروی انسانی دارند چرا که سه برابر یک مسئول فنی دامپزشک حقوق دریافت می کند. و چندین و چند مثال دیگر که همه در رسانه ها می شنویم.

با این دلایل بیان شده که تنها قسمتی از علل بیشمار مزایای انتقال به وزارت بهداشت می باشد امیدوارم همکاران دامپزشک یکپارچه و متحد برای انتقال به وزارت بهداشت قدم برداریم.

✅ Telegram.me/poultryvet

کانال دامپزشکی طیور (دکتر مسعود خاکزادیه).
دکتر حسن صالح وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
سلام....استاد بزرگ دکتر تاجبخش چهره ماندگار دامپزشکی ایران است و در خیر خواهی ایشان شکی نیست....مستقل شدن هم پیشنهاد خوبی است اما در شرایط فعلی که آموزش زیر نظر وزارت علوم و بازار کار زیر نظر مهندسین علوم دامی است‌‌‌‌....شرایط نا به سامانی پیش آمده که نظر بنده و جمعی از دامپزشکان ...معاونت دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت است....باشد که مدیریتی نظام مند مابین فارق التحصیلان و بازار کار برقرار شود...ما نخست برای حفظ سلامت جامعه سوگند یاد کردیم...
دکتر علی گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
1
0
با عرض سلام و ادب فراوان خدمت این استاد فرهیخته و همه مخاطبان گرانقدر
انصافا یکی از بهترین نظرات را در مورد دامپزشکی مطرح فرمودند.
هر رشته ای واقعا در جای خود بسیار ارزشمند است و هیچ نیازی نیست که به زور به رشته ای دیگر بچسبد تا ارج و قرب پیدا کند.
احسنت بر استاد بزرگ جناب دکتر تاجبخش عزیز.
دلم می خواهد پیشانی مبارکتان را ببوسم
درود بر شرافت شما
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
استاد عزیز
خلیل دوستتان داری€
نظر شما
ادامه