کد خبر: ۳۵۹۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

سرانجام روز گذشته 10 تن از محموله 60 تنی مرغ صادراتی برگشتی از کشور عراق که در آزمایش های انجام شده آلوده به سالمونلا شناخته شده بود، به واحد رندرینگ یک کشتارگاه سپرده و معدوم شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خراسان، «دکتر بهروز خسروی نیا» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در تشریح روند معدوم سازی محموله 10 تنی مرغ های آلوده به سالمونلا به «خراسان رضوی» می گوید: شبکه دام پزشکی مشهد، روز شنبه در راستای اجرای دستور قضایی، هماهنگی لازم با مسئولان کشتارگاه بهاران در جاده مشهد - فریمان را انجام داد تا محموله 10 تنی مرغ از محل نگهداری خارج و فرآیند معدوم سازی محموله آغاز شود.

وی تصریح می کند: با توجه به دستورهای قضایی، محموله توسط تیم ناظر بر روند معدوم سازی شبکه دامپزشکی از سردخانه خارج و همراه با نماینده دادستانی به کشتارگاه بهاران منتقل و فرآیند معدوم سازی هم با حضور نماینده دادستانی انجام شد.

 خسروی نیا یادآور شد: در زمینه مصرف پودرهای حاصل از فرآیند معدوم سازی نیز هرچه مقام قضایی دستور دهد اجرا خواهد شد، در این زمینه یا پودرها خوراک دام خواهد شد یا در هیچ زمینه ای استفاده نخواهد شد .

 60 تن مرغ در انتظار مشتری

 رئیس شبکه دامپزشکی مشهد همچنین به تعیین تکلیف 60 تن مرغ صادراتی برگشتی که از نظر بهداشتی مشکلی نداشت، اشاره ای می کند و می گوید: 60 تن مرغ باقی مانده از محموله 70 تنی هم طبق دستور قضایی نباید در بازار خرده فروشی عرضه شود و فقط باید به کارخانه هایی تحویل داده شود که میزان مصرف بالایی دارند.

 وی توضیح می دهد: کارخانه هایی هم که مد نظر است می توانند کارخانه های فعال در زمینه تولید کنسرو یا سوسیس و کالباس باشند، در این راستا هم طبق دستور قضایی عمل خواهیم کرد.

 بهروز خسروی نیا درباره مشتری این محموله اظهار می کند: در این زمینه کارخانه ای از تهران آمادگی خود را برای خرید محموله اعلام کرده است، در همین راستا از آن ها خواسته شده تا درخواست رسمی خود را برای شبکه دامپزشکی ارسال کنند تا پس از هماهنگی با دادستانی، باقی مانده محموله صادراتی به کارخانه متقاضی تحویل داده شود.

 وی همچنین به شهروندان توصیه می کند: همانطور که در گذشته بیان کرده ایم شهروندان حتما در زمان خرید مرغ به مشخصات کالا، تاریخ مصرف و کد رهگیری آن توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت و مشکلی از خرید محصول خودداری کنند .

موارد مشکوک را گزارش دهید

 وی همچنین به شیوع تب کریمه کنگو در کشور اشاره می کند و از شهروندان می خواهد که از گوشت قرمزی استفاده کنند که دارای مهر دامپزشکی و برچسب کشتارگاه مربوطه باشد.

خسروی نیا تاکید می کند: اگر مردم از گوشت های قربانی و ... استفاده می کنند، حتما قبل از مصرف ماده پروتئینی، آن را به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا منفی 4درجه نگهداری و سپس اقدام به مصرف آن کنند. حتما هنگام ذبح قربانی یا جابه جایی گوشت های بدون هویت از دستکش استفاده شود تا از انتقال احتمالی ویروس تب کریمه کنگو جلوگیری شود، شهروندان هم در صورتی که با موارد مشکوک در شهر روبه رو شدند به سرعت موضوع را از طریق شماره تماس 37250025 با همکاران ما در میان بگذارند تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود .

 10 تن مرغ، یک روزه پودر شد

در ادامه خاکسار نماینده دامپزشکی و مسئول معدوم سازی مرغ های آلوده به سالمونلا، در زمینه میزان مرغ معدوم شده به «خراسان رضوی» می گوید: با توجه به این که هماهنگی های مربوطه در راستای معدوم سازی تمامی محموله با کشتارگاه مذکور انجام شده بود، تمامی محموله در حضور نماینده دادستانی به واحد رندرینگ کشتارگاه بهاران منتقل و معدوم شد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
سلام. ببخشید می خواستم بدونم این مرغ ها قبل از صادرات آزمایش نشده بودند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
احسنت به دامپزشکی کشور عراق با این که درگیر جنگ ودرگیری های داخلی هستند بازهم اونجا دامپزشکی با قدرت کارش رو انجام می داده
ناشناس
|
Brazil
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
اگه ایران بود میگفتن ما درگیر جنگیم دامپزشک بدبخت سیاسی و اعدام می کردند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
الان کی باید خسارت بده ؟ مرغ که 10 بار توسط دامپزشکی ازمایش میشه ؟
از تخم نطفه دار بگیر تا جوجه و مرغ گوشتی
ستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
علی برکت الله.....
نظر شما
ادامه