کد خبر: ۳۵۹۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر


یک کارخانه بسته‌بندی غیرمجاز عسل واقع در شهرک صنعتی با دستور مقام قضایی پلمپ گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چناران، «دکتر سیاح» در این خصوص گفت: عسل یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی در تغذیه انسان بوده لذا دقت در رعایت نکات بهداشتی در حین تولید، استحصال و بسته‌بندی این ماده ارزشمند غذایی بسیار حیاتی بوده و عدم رعایت موارد فوق منجر به تخلفات و تقلبات احتمالی در محصول تولیدی و یا بروز آلودگی‌های ثانویه از جمله آلودگی با عامل بوتولیسم می‌گردد که می‌تواند سبب بروز بیماری بوتولیسم نوزادان شده و خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

رییس شبکه دامپزشکی چناران افزود: به استناد ماده یک و چهار قانون سازمان دامپزشکی کشور و تبصره دو آیین‌نامه کنترل بهداشتی تردد (مواد سه و پنج قانون سازمان دامپزشکی) و ماده یازده آیین‌نامه بهداشت محیط، سازمان دامپزشکی کشور متولی نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی بوده و از آنجا که در مورد این فرآورده (عسل) نیز ماهیت خام آن همواره حفظ شده و تغییری در آن بروز نمی‌نماید، لذا مرجع کنترل بهداشتی بر این محصول می‌باشد.

وی تصریح کرد: این شبکه در راستای انجام وظایف قانونی و اعمال مسئولیت‌های حاکمیتی که بر عهده دارد طرح ساماندهی و نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله مراکز جمع‌آوری شیر، مراکز بسته‌بندی عسل و ... را در دستور کار قرار داده است که کارخانه مذکور به علت نداشتن پروانه بهداشتی و مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی، پس از تذکرات و اخطارهای کتبی متعدد با عنایت به تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و با اخذ حکم دادستانی واحد مذکور پلمپ گردیده و پرونده جهت سایر اقدامات قانونی تحت پیگیری قرار گرفت.

لازم به ذکر است که چناران یکی از قطب‌های پرورش زنبور عسل در استان بوده و ۲۶۷ زنبوردار مشغول به فعالیت در این شهرستان می باشند.

 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
س.خواسته دامپزشک استخدام نکنه خوبش شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
تبریک و صد آفرین به شبکه دامپزشکی شهرستان چناران مخصوصا واحد نظارت جناب آقای دکتر بردباری که انصافا دارذه خوب کار می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
از اینکه به فکر بخش خصوصی هستند خیلی عالیه
نظر شما
ادامه