کد خبر: ۳۵۸۸۴



نماینده انجمن حمایت از حیوانات همدان با بیان اینکه بهتر است برای سگ‌های بی‌سرپرست از واژه «سگ‌های ولگرد» استفاده نکنیم، گفت: حیوانات همچون انسان‌ها، حق حیات دارند بنابراین نمی‌توانیم دست به قتل آنها بزنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مصطفی جوادی» چهارشنبه 14 تیر در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرستان همدان، با اشاره به اینکه سگ‌ها نیز دارای حق و حقوق بوده و نباید حقشان را بگیریم، افزود: شهرداری موظف است برای جمع‌آوری و طبقه‌بندی حیوانات اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی منابع طبیعی زمینی چند هکتاری در نزدیکی روستای آبشینه برای جمع‌آوری این حیوانات تعلق گرفته اما هنوز بودجه تخصیص داده نشده است.

جوادی بر اساس قانون دستوالعمل کشوری کشتار سگ‌ها را غیرقانونی اعلام و عنوان کرد: کشتار سگ‌ها نمی‌تواند در کنترل بیماری و آسیب جوابگو باشد.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان همدان نیز در این کارگروه بیان کرد: 3 ماهه اول امسال در شهر همدان 1322 دُز واکسن برای حیوانات مصرف شده است.

امیرحسین نبی‌پور با بیان اینکه در سال گذشته 865 مورد سگ گزیدگی داشته‌ایم، بیان کرد: از این تعداد، 694 مورد خانگی و 181 مورد آن از سوی سگ‌های بی‌سرپرست بوده است.

بهادری ادامه داد: در سال گذشته 416 مورد گزیدی از سوی گربه، 47 مورد حیوانات اهلی و 38 مورد مربوط به حیوانات وحشی اعلام شده است.

کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان همدان نیز در این زمینه بیان کرد: هاری، کیست هیداتیک، سالک ، کالاآزار و ... بیماری‌های منتقله از سوی سگ است که این مهم بر ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد را بیش از پیش می‌افزاید.

مهدی طلایی با بیان اینکه واکسیناسیون سگ‌های خانگی را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم، تصریح کرد: تزریق واکسن هاری برای سگ‌ها در روستاها رایگان انجام می‌شود.

طلایی خاطرنشان کرد: متأسفانه در روستاها جمع‌آوری سگ‌های بی‌سرپرست از سوی دهیاری‌ها جدی گرفته نشده است.

 
نظر شما
ادامه