کد خبر: ۳۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر افشین آخوندزاده» افزود: دامپزشکی در کشور ایران هنوز موفق نشده به جایگاهی که شایسته آن است برسد و متاسفانه روز به روز هم وضعیت آن بدتر می‌شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و استاد تمام گروه بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران وضعیت نظارت بر مواد غذایی و فراورده‌های خام دامی را نگران کننده می‌داند. از نظر «دکتر افشین آخوندزاده» دامپزشکی جایگاهی را که باید، ندارد و علت اصلی آن هم جدایی بخش آموزش و انتقال آن به وزرات علوم است. وی همچنین یکی از موافقان طرح انتقال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت است.

حکیم مهر: آقای دکتر، جایگاه دامپزشکی در مناسبات امروز کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من دامپزشکی در کشور ایران هنوز موفق نشده به جایگاهی که شایسته آن است برسد و متاسفانه روز به روز هم وضعیت آن بدتر می‌شود. متاسفانه از زمانی که آموزش پزشکی جدا شد، ما شاهد آغاز این زوال تدریجی بوده‌ایم. توجه به این نکته ضروری است که دامپزشکی پایه پزشکی به شمار می‌رود. درست است که این علم با حیوان سروکار دارد اما چون درمان در آن نقش دارد، اهمیت آن را مضاعف می‌کند.

در تمام دنیا این یک روال است که بهداشت مواد غذایی بر عهده دامپزشکان قرار دارد. متاسفانه از زمانی که این جداسازی انجام شد، رسالت اصلی دامپزشکان که می‌باید در کنار فعالیت‌های درمانی، به ارتقای بهداشت جامعه کمک کنند، از بین رفت.

مساله‌ای که چند روز پیش برای مقوله صادرات ما پیش آمد، گواهی بر این مدعاست. ما امکان صادرات محصولات به کشورهایی مثل روسیه را داریم و می‌بینیم که متولی دامپزشکی روسیه اعلام می‌کند که تنها در صورتی کالاهای ما را می‌پذیرند که مهر IR سازمان دامپزشکی را داشته باشد. البته این تنها منحصر به فراورده‌های خام دامی نمی‌شود و سایر محصولات را نیز درگیر می‌کند.

حکیم مهر: اتفاقا طی چند روز گذشته ۱۲۲۰ نفر از اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان دامپزشکی کشور نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشتند و درخواست کردند که آموزش دامپزشکی را از وزارت علوم جدا و به وزارت بهداشت منتقل کنند.

بله این کار باید انجام شود. اتفاقا بنده صبح امروز در وزارت بهداشت حضور پیدا کرده بودم و با یکی از مسئولین وزارتخانه صحبت می‌کردم. ایشان از قول وزیر بهداشت گفتند که گویا شخص وزیر از این انتقال رضایت دارند. ان شالله هر چه خیر باشد همان اتفاق بیفتد.

حکیم مهر: آقای دکتر، فارغ از بحث آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، ما بحث انتقال سازمان دامپزشکی را از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت داریم. نظر شما در مورد این انتقال چیست؟

به نظر من این تصمیم بسیار درست است و هر چه زودتر این انتقال باید صورت بگیرد.

حکیم مهر: چرا؟

دامپزشکی با بهداشت گره خورده است و تنها شامل درمان حیوان نیست. تمام این مسائل به پیشگیری و بهداشت بازمی‌گردد. دامپزشکان رکن اصلی پیشگیری از بیماری‌ها هستند. بنابراین وقتی که سازمان به وزارت بهداشت منتقل شود، توانایی‌های آن بهتر و بیشتر خواهد شد.

حکیم مهر: آقای دکتر، تخصص شما در زمینه بهداشت مواد غذایی است و یکی از چالش‌های اصلی سازمان نیز نظارت بر بهداشت مواد غذایی است. مشکل از آنجا آغاز می‌شود که همپوشانی‌های زیادی در این خصوص، میان ارگان‌های درگیر به وجود می‌آید. نظر شما چیست؟

کاملا فرمایش شما درست است و به نظر می‌رسد علم و دانش شما از من بیشتر باشد. یکی از مشکلات ما این است که نظارت بر محصولات غذایی مانند لحاف چهل تکه شده است. از یک طرف سازمان غذا و دارو درگیر است. از طرفی سازمان دامپزشکی. از سمت دیگر اداره استاندارد و در نهایت وزارت بهداشت. البته نباید بی‌انصافی کنیم. کمااینکه هر یک از این ارگان‌ها متولی بخش خود هستند. اما این همپوشانی‌ها درنهایت باعث شده که متاسفانه تولید کننده ما نداند که به چه کسی پاسخ‌گو باشد.

حکیم مهر: شما چه راهکاری برای حل این معضل پیشنهاد می‌دهید؟

راهکاری که به ذهن من می‌رسد این است که تمام این وظایف یک کاسه شود و درست مانند نظارت بر دارو، نظارت بر غذا هم به عهده یک متولی باشد.

حکیم مهر: آیا حوزه بهداشت مواد غذایی به لحاظ بودجه‌ای با مشکلات خاصی روبروست؟

قطعاً بله. وقتی که این جداسازی انجام گرفت و آموزش از سازمان دامپزشکی منفک شد، متولی جدید که باید دید بهداشتی داشته باشد و ندارد، متاسفانه بودجه‌ها را هم در اختیار قرار نمی‌دهد. ما نیازمند یک ارگان هستیم که مراکز تحقیق متعدد داشته باشد. در جلسه عمومی فرهنگستان نیز یکی از اعضا گفتند که سازمان دامپزشکی ما باید ۲۰ تا ۳۰ مرکز تحقیقاتی داشته باشد. اما چون در جایی قرار گرفته که این دید وجود ندارد، دست سازمان دامپزشکی بسته است.

حکیم مهر: تاکنون چقدر با سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت جلسات مشترک در زمینه نظارت برگزار کردید؟

خیلی زیاد. کار ما طوری است که نظرات کارشناسی ما را می‌خواهند و ما هم نظرات خود را ارائه می‌کنیم.

حکیم مهر: اگر ارتباط تا این اندازه نزدیک است، پس چرا همپوشانی در وظایف همچنان وجود دارد؟

به خاطر اینکه افراد تصمیم‌گیر دیدهای مختلف به موضوع دارند.

حکیم مهر: نظر شما در مورد پیشنهاد حضور یک دامپزشک در تیم سلامت برای مبارزه با بیماری‌های مشترک و نظارت بر سلامت فراورده‌های غذایی با منشاء دامی چیست؟

اصل کار همین است و حضور نداشتن این دامپزشک جای سوال است. مشکل اصلی اینجاست و باید بررسی شود که چرا تا امروز این مساله اتفاق نیفتاده است.

حکیم مهر: نظر شما در خصوص فعالیت‌های پایگاه خبری حکیم مهر چیست؟

عملکرد پایگاه خبری حکیم مهر بسیار عالی است و این طبیعی است چون متولی آن فرد دلسوزی است. بنده هیچ انتقادی نسبت به عملکرد این پایگاه ندارم و بسیاری از اخبار مورد نیاز خود را از طریق آن به دست می‌آورم.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
12سال از ورودم به رشته دامپزشکی و شش سال از دامپزشک شدنم میگذره. دوسال هم از متخصص شدنم میگذره. تنها حرف مشترک و ثابت دامپزشکان رو در محیط های مختلف دانشگاهی و کاری همین انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت دیدم. بنظرم امید واهی بیش نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
100 سال دیگه هم از متخصص شدن شما بگذره بازم همین آش و همین کاسه هست. اصولا اشتباه بزرگی بوده انتخاب این رشته و بهتره که تا دیرتر نشده به فکر کار بهتری باشید. تخصص و تحصیلات هم افتخارات شخصی هست و بودنش ضرری نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
یعنی چی فقط آموزش دست وزارت بهداشت باشه ولی سازمان دامپزشکی همچنان زیر نظر جهاد کشاورزی علت اینکه اصرار داریم بره زیر نظر وزارت بهداشت به خاطر اشتغال هستش مگرنه با این کار نه تنها منفعتی واسه دامپزشکی نیست بلکه دست اساتید و پزشکانو واسه نفوذ و تدریس در حوزه دامپزشکی باز میکنیم و این یه نوع باج دادنه در کل سازمان دامپزشکی باید بره زیر نظر وزارت بهداشت مگر نه بخان مثل توپ این ور اون ور پرت کنن و‌فقط آموزش دامپزشکی رو انتقال بدن بدرد نمیخوره خود وزیر بهداشت هم الکی عاشق چشم‌ ابرویه دامپزشکی نشده بلکه وقتی میبینه تویه حوزه دامپزشکی مخصوصا درمان دام کوچک‌پول هست ومردم پول خرج میکنن میخاد به طرفه خودش بکشه ما ها نباید به بهانه پوز دادن اینکه به وزارت بهداشت میریم خودمونو بیشتر از این بدبخت کنیم بلکه عاقلانه فکر کنیم که فردا زیر دست پزشکان‌ مثله پرستاران نباشیم که اون موقع فاتحه دامپزشکی بیشتر از این هم خونده هست باید یه برنامه جامع وکامل و قانون مند وبا شرح وظایف دامپزشکی و نحوه استخدام‌در وزارت بهداشت مخصوص دامپزشکی تدوین بشه اونم در کلیه مقاطع دامپزشکی از کاردانی تا دکتری بعدا اقدام به انتقال گرفته بشه
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
برنامه آموزش دامپزشکی و پزشکی هر دو ایراد دارند، آموزش دامپزشکی خیلی بی کیفیت و عقب افتاده است و با علم روز جلو نیومده.
رفتن به وزارت خونه ای که خودش مشکلات عدیده داره و وزیرش هم مشکلات جدی به خاطر عملکرد خاکستری که داشته نابود میشید. بله بدون برنامه هر اقدامی برای انتقال سازمان با مشکل مواجه میشید.

در مورد اینکه عاشق چشم و ابروی دامپزشکی اند چند حنبه رو باید بررسی کرد، مشخصا با توجه به کارنامه ای که دارند نظر مثبتی نمیشه بهش داشت.

طرح تحول سلامت یک مورد از شکست های ایشون هستش البته برای پزشک ها خوب بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
دامپزشکی باید سازمانی تحت نظر مستقیم ریاست جمهوری باشه با انتقالش به وزارت بهداشتی که به دامپزشکی میگه پیف پیف بو میدی به شدت مخالفم و این امر باعث بدتر شدن شرایط دامپزشکی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
از چند سال قبل طرح ادغام وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي انجام شد. مجموعه هاي زير نظر رياست جمهور هم ادغام شدند در بعضي موارد. امكان نداره كه يك سازمان جديد و مستقل شكل بگيره كه قبلا زير مجموعه اي از يك وزارتخانه بود. مگر اينكه به سازماني مثل سازمان محيط زيست منتقل بشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
شاید انتقال به وزارت بهداشت در کوتاه مدت به نفع ... دانشگاهیان باشد ، ولی هیچ نفعی به حال بقیه دامپزشکی و بهره برداران از خدمات دامپزشکی ندارد. دانشگاهیان عزیز بیخودی همه را بدنبال یک هدف پوچ بدنبال خود نکشید.ما قدیمی ها میدونبم همین شماها بودین که در زمان انتقال آموزش پزشکی در سالها قبل ..................... رای به ماندن در وزارت علوم دادین .حالا .................... بیاید بریم وزارت بهداشت. ای کاش در اتخاذ تصمیمات منافع خلق خدا مد نظر بود ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
1
با سلام.این انتقال خوب است زیرا کلا در بیشتر کشور های دنیا،دامپزشکی زیر گروه پزشکی است.ولی در ایران ابتدا ما خودمان دامپزشکان ایران باید متحد و به یکدیگر احترام بگذاریم و از صنف حمایت کنیم.از جمله تعداد فارغ التحصیلان،تعداد دانشکده ها،کیفیت آموزشی،اشتغال در حوزه های تخصصی،تبلیغات شغلی و جایگاه دامپزشکی در دنیا و ایران،هم پوششی اشتباهات علمی و فنی دیگر همانند پزشکان و داروسازان، تعرفه ها و ....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
چاره در رای گیری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
خیلی دموکراتیک هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
1
سلام. بابا چرا باور نمیکنید، ما حالا مستقل از بهداشتیم که داریم حرف میزنیم. اگه بریم زیر نظر وزارت بهداشت فقط یه تو سری خور میشیم. الان تو وزارت جهاد بالاترین مدرک را داریم ، دوستان روسای شبکه به عنوان اداره مستقل دارای نظر در جلسات فرمانداری و استانداری شرکت می کنند اگه بریم زیر نظر بهداشت باید با اجازه شبکه بهداشت حرف بزنیم. شرایط فعلی را میبینید و فکر میکنید اگه رفتید زیر نظر بهداشت همین خبرهاست. وزارت بهداشت خودش از نظر مالی وضعش خیلی پکیده .فقط پزشکای بیمارستان وضعشون خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
بالاترین مدرک را دارید ولی یکی با مدرکی پایین تر میاد به رییس سازمان با بالاترین مدرک دستور میده که کار تخصصی خودتان را باید چطوری انجام بدید و یا اصلا انجام ندید. حالا شما دلتان را به مدرک خوش کردید؟ به قول یک بزرگواری اینها همه سیاهه ای بیش نیست!
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
مدرک گرایی در جهان سوم پررنگ هست

لزوما نباید حتما کسی که در مقام مدیریت یک تشکیلات مثل وزارت بهداشت قرار میگیره دکتر باشه، یا بهتر پزشک

وزارت بهداشت مشکل مالی داره ؟ نه برعکس آمارتون منبعش درست نیست، وزارت بهداشت مشکل مالی نداره الان بیمه ها هستند که مشکل پیدا کردند، پزشک ها هم جیبشون ته نداره (بلا نسبت با اخلاق ها و خوباشون)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
1
به عنوان کسی که چند سال در کار دولتی دامپزشکی سابقه دارم و در جلسات فرمانداری نماینده ی دامپزشکی بودم عرض میکنم که اهمیتی که یک لیسانس یا کاردان بهداشت محیط که نماینده شبکه بهداشت است دارد یک دکتر دامپزشک ندارد چون جهاد کشاورزی حرف اصلی را میزند نه یک سازمان زیر نظر آن.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
2
بعد از انتقال به وزارت بهداشت, دامپزشکان با پزشکان, دندانپزشکان و دارو سازان در یک خط قرار خواهند گرفت. نه با لیسانس پرستاری و بهداشت محیط. این را دامپزشکانی که همین الان در وزارت بهداشت هستند هم تایید میکنند. اما انگار سال ها پایین تر از مهندس جهاد کشاورزی بودن باور خودمان را عوض کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
0
با سلام
سازمان دامپزشکی باید سازمان مستقلی باشد همانند زمان حال . حالا زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری عالی ، وزارت بهداشت خوب ، وزارت جهاد همین که هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
دوستان و همکاران گرامی تمامی بحث های صورت گرفته در زمینه استقلال و قدرت هرچه بیشتر سازمان به خاطر همت دوستان عزیز در رسانه ها و مخصوصا انجمن صنفی ها می باشد.جا دارد که زحمات این عزیزان بی ادعا که واقعا دارند به حاطر وجهه ی تاز دست رفته دامپزشکی این قدر تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.از تمامی همکاران نیز تقاضا می شود در نظر سنجی و رای گیریها با حداکثر قدرت و اطلاع رسانی به سایر همکاران شرکت کنید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
2
0
بنده بعنوان کارمند دولتی که سالیان متمادی در جلسات فرمانداری شرکت میکنم خدمتتان عرض میکنم در مسائل مربوط به دامپزشکی حرف اول و آخر را میزدم و هیچکدام از نمایندگان جهاد و بهداشت در خصوص مسائل دامپزشکی اظهار نظر نمی کردند و تصمیم گیرنده نهایی ما بودیم و رابطه بسیار خوبی با بهداشت داشتیم و اصلا و ابدا تو سری خور نبودیم بلکه به اندازه پزشکا ارج و قرب داشتیم و البته ناگفته نماند که جهادی ها هم دخالتی در کار ما نداشتند و با اقتدار کارمان را انجام میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
و من الله توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
آقای کارمند دولتی دامپزشکی در اکثر استان ها متاسفانه به دلیل عدم حمایت از دستور العمل های سازمان مدیر کل های استان ها دیگه به مانند گذسته قدرت اجرایی ندارند.احتمالا جنابعالی در استانهای خاص هستید
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
2
حقوق یک پزشک در طرح نیروی انسانی بین ۲ تا ۷ ملیون
حقوق یک دامپزشک در طرح نیروی انسانی بین ۱.۲۰۰ تا ۲ ملیون
در وزارت بهداشت تمام دکترای حرفه ای یک پایه حقوق دارند.
خواهشا اینقدر سرخورده نباشید که خودتونو با بهیار و پرستار مقایسه کنید اگر چه رهایی از آثار مخرب جهاد کشاورزی زمان خواهد برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
موافقم. دوبرادر پزشك و يك خواهر پرستار دارم. از دامپزشك بودنم راضي هستم. اينجوري كه من از نزديك ترين و دلسوزترين بستگانم شنيدم و ديدم اين مطلب هست كه قطعا ورود ما به وزارت بهداشت درآمد ما رو بهتر و سازماندهي شده تر خواهد كرد. منزلت و جايگاه ما براي جامعه روشنتر خواهد شد. قطعا از جايگاه رشته هاي كارشناسي و ارشد در وزارت بهداشت بالاتر خواهيم بود ولي نبايد توقع اين را داشته باشيم كه معجزه خواهد شد. بلكه افزايش درامد، جايگاه بهتر از قبل و سروسامان ديدن پذيرش دانشجو، راه اندازي دوره هاي فوق تخصصي، مشاركت بيشتر و استغال بيشتر در سازمان هاي بهداشتي و تحقيقاتي را قطعا به همراه داره.
دامپزشک اسبق
|
Turkiye
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
0
چرا اینقدر تلاش کنید که یک رشته بی ارزش و یک سازمان .......... رو بالا ببرید. به جاش چند سال تلاش کنید و پزشکی بخونید. من الان که ترم دو پزشکی هستم صدها برابر عزتم از هشت سال دامپزشک بودن بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
عزت دست خداست نه بنده خدا. شما ممکن هست در کسوت جدید هم عزت نداشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
متاسفم برات که رفتی پزشکی. دامپزشکی پول توش هست فقط کافیه ی کم سواد ی کم خلاقیت داشته باشی. پزشکم بشی تا اونوخ حقوق پزشکام افت کرده و باز به چه کنم چه کنم افتادی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
1
0
سلام،دوست عزیز پایه حقوقی دامپزشک با پزشک یکی نیست دروغ ننویسید،در طرح سلامت که دراینترنت هم پیدا کردنش راحته ضریبهای شغلی و افراد شامل دریافت کارانه و سطح حقوق مشخص هست در لین چارت جایی برای دامپزشک تعریف نشده پس بیخود ننویسید، من بلر دیگر خواهس میکنم تعداد کشورهایی که دامپزشکی در وزارت بهداشت گنجانده شده مشخص کنن ،تبدیل سازمان دامپزشکی بهفاجعه ای بیش نیست و سبب ازبین رفتن همین قدر اعتبار سازمات میشه ،برادارن بخش خصوصی در پزشکی تعرفه های پزشکان توسط نطام اتها مشخص میشه و کم بودن تعرفه در دامپزشکی به دلیل خنثی بودن نظام هست،ثانیا درامدهای ارباب رجوع در این حوزه مطرح هست بندع در خانواده ای هستم کهدبه غیر از بنده بقیه خانواده پزشک هستن ،حتی در همین جمع نیز گاها نگاهی غیر از پزشک به این رشته دارن اما دوستی که رشته دامپزشکی رو بی ترزش می دانید از خواب خرگوشی بیدار شید من و بسیاری از دانش اموختگان این رشته در همات زمان هم امکان قبولی در رشته پزشکی و دندان پزشکی را داشتیم و به خاطر علاقه در رشته والای دامپزشکی تحصیل کردیمدر همان زمان هم اشتیچبلهات پزشکی که با جان مردم سرو کار داشتذما رو دلسرد کرده بود
ام دریافتهای بالا و ارائه خدمت به دنبال تحصیا رایگان و پول بیت المال افتخار نیست بلکه ایجاد کاذب طبقات سرمایه دار و افزایش احتلاف طبقاتی است، برحلاف پزشک دامپزشک پول را پس از ویزیت دام میگیرد و ان هم درتوان و وسع دامدار برای دامپزشک پول ملاک انجام خدمات نیست ،دوستان مسئولین فنی خواهش می کنم قبل از نظر دهی با مسئولین فنی در بخش بهداشت هم صجبت کنید ببیند دامپزشکی بهتر عمل کرده یا بهداشت
یکی از مشکلات دامپزشکی استادان جزوه محور فاقد علم بروز هستن حتب برای تخصص هم اکه جزوه های دانشگاه ...... بخونید کافیه ،متاسفانه استادی داشتبم که حتی جواب سوال که میشد و پاسخ ان پر متن پایین جزوه خودش بوذ نمی دانست پس تا زمانی که استادان به خود نیایند ماحسل تلاش پایان نامه داتشجو را به نام خودشان مقاله علمی نکنند و در راستای ترجمه کتابهای بروز دامپزشکی تلاش نکنند و تا زمانی که سی دانشجو در کلاس عملی فقط یک راس دام برای معاینه داشتهدباشند انتقال به کره مرخ هم دردی دوا نمیکند،
استاد عزیز شما از نظر علمی قابل قبول ولیی چون از نزدیک و در سطح جامعه کار دامپزشکی ننموده اید با مشکلات این قشر اشنایی ندارید و به وزارت خانه پیشنهاد می دهم از کارشناسان در صحنه رشته برای
تصمیم گیری استفاده نماید با تحربه ترین انسانها هم وقتی کارعملی و تجزبی ندلشته باشند امکان اعلام نظر راهبردی را ندارند
متاسفانه در اکثریت کامنتها یکی از مزایای انتقال از بین رفت مدیریت فلان دامپزشک است و این چیزی است که باید برای ان گریست ،سطح تفکر ماست که حرفه ما را با عزت میکند یا خفیف
پاسخ ها
و من الله توفیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
شما یک کمی روی املای خودتان بیشتر تلاش بفرمایید. به عنوان نمونه، "ماحسل" غلط بوده و "ماحصل" صحیح می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
1
0
غلط املایی به دلیل استفاده از تلفن همراه در تایپ است که بنده از دوستان عذر خواهی مبکنم و لی خوشحالم که تنها جواب شما همان پیدا کردن غلط املایی است
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
بحث آموزش شد.یادش به خیر اساتیدی داشتیم که اساتید پزشکی یه تار موشون هم نمیشدن.پروفسور صدرخانلو.پروفسور کاراپتیان پروفسور رضوی روحانی .شادروان دکتر اردلانی و یوسف بیگی وووو ...........................
نظر شما
ادامه